Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Utskrift/print fra XML

Pop

Anbefalte innlegg

Synes ikke denne kategorien passet veldig bra på det jeg spør etter, men de andre kategoriene passet enda dårligere, så jeg gjør et forsøk.

Har en blog på Blogspot/Blogger. Denne har jeg eksportert til XML. Er det noen som vet noe om å lage en bok av dette, altså en papirbasert bok som kan gis i julegave? Kan jeg sende filen til et trykkeri og be dem lage en bok?

Ja, jeg vet jeg kanskje burde ringe trykkeri i nærheten og høre med dem men det er lørdag og det hadde vært fint å høre om andre har erfaringer med både hvor enkelt/vanskelig det er å få en xml til å se noenlunde fornuftig ut som en bok, om det krever masse redigering for å unngå koding i teksten, om bildene blir bra osv. Bloggen har noen videoer også, men jeg er klar over at de får stå igjen som en url. ;)

Vil eventuelt et trykkeri, eller hvem som nå kan hjelpe med slikt, foretrekke at man har pdf av bloggen? Word-filer?

Andre ting jeg bør vite?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo søke "XML to PDF" selv, og så prøve deg frem og se hvordan konverteringen blir.
Utfordringen med XML er jo at det er et container-format; du vet egentlig ingenting om hvordan det ser ut på innsiden før du har kikket på den aktuelle XML filen.

Man kan jo risikere at det mangler alt av formattering / stylesheets og da blir det ikke seende spesielt bra ut hvis man prøver en konvertering til et annet format.

Lenke til kommentar

Konvertere XML til PDF i seg selv er ikke problemet. Det er nok av online-tjenester og apper som kan ta den biten.

Men ser jeg sliter med å få sett hvordan innholdet av filen blir, akkurat nå trenger ikke se innholdet i filen (ja, forskjellen på "av" og "i" er viktig. Akkurat nå trenger jeg ikke se xml-koden, bare at utseendet er det samme som hun lagde bloggen til å bli. If that makes sense...

Og siden det er kun en xml som eksporteres, må vel alle bildene i bloggen eksporteres manuelt utenom?

Endret av Pop
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...