Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tørrhoste i 2 uker holder meg våken om nettene. Symptomlindring? Trening?

Gjest 5c15d...93f

Anbefalte innlegg

Gjest 5c15d...93f

Hei! Jeg har tørrhostet nå i 2 uker. Vet om flere som har hatt mye tørrhoste i høst, men min hoste har vart lenger enn dem. Jeg er litt lei. Hvilke tips har dere mot tørrhoste? Det jeg har nå:

- Cosylan (hostesaft)
- Te med honning (og sitron?)
- Supper (fiskesuppe/kyllingsuppe)

Lurer også på om jeg bør begynne å trene igjen, er vanligvis svært aktiv men har kun gått kortere turer siste ukene. Kanskje noen kortere løpeturer kan hjelpe? Prøver ellers å unngå treningssenter for å ikke hoste på alt og alle. Hvordan pleier dere gjøre det når dere er syke?

Alle tips tas imot med glede.

Anonymous poster hash: 5c15d...93f

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 387cb...2d6

Har hatt tilsvarende problemer m/ trørrhoste  drøy mnd, og hatt problem med nattesøvn.  Virker som eit bronkitt problem, og skal til legen i morgen, og håper en antibiotika kan ta knekken

Anonymous poster hash: 387cb...2d6

Lenke til kommentar

Besøk hos legen høres ut en plan 👍

Det er flere luftveisinfeksjoner som har versert i høst og som kan gi tørrhoste;

1. Mykoplasma-infeksjon: Tørrhoste er et vanlig symptom ved Mycoplasma pneumoniae-infeksjoner.
  2. Rhinovirus: Dette viruset kan også forårsake tørrhoste, spesielt i de tidlige stadiene av infeksjonen.
  3. Covid-19: Tørrhoste er et av de mest kjente symptomene på Covid-19.
  4. Kikhoste: Selv om kikhoste ofte er preget av kraftige hosteanfall, kan det også begynne med en tørrhoste.

kilde: Copilot 

Det kan også være andre årsaker til tørrhoste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...