Mastiff Skrevet lørdag kl 10:20 Rapporter Del Skrevet lørdag kl 10:20 Min far har problemer med å operere berøringsskjermer raskt, men vil ikke gi fra seg smartmobil, for han vi ha tilgang til mobilbank og Yr, blant annet. Så den eneste muligheten jeg ser, er en mobil der man kan besvare samtaler enten med egen knapp eller sette opp en volumknapp eller noe sånt til å svare. Det er best om det går an å slå av at man avviser samtaler med en annen knapp, ellers blir det nok gjerne knot... Vet noen om en mobil der det går an? De andre kravene er en prisklasse opp til rundt 6000, og Android, som han er vant til. Jeg har en anelse om at Samsungs A-serie kan fungere sånn, men på Elkjip kunne de verken svare på det eller sjekke det, noe som ikke forbauser meg veldig... Er det noen som kan gi meg et tips her? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet lørdag kl 10:51 Rapporter Del Skrevet lørdag kl 10:51 Nokia har flere telefoner som er basert på trykknapper, rimelige er de også. Så med et tvillingkort burde det fungere. https://www.google.com/search?q=nokia+mobiltelefon+2024&newwindow=1&sca_esv=8041a4cf452d95ac&udm=2&biw=1280&bih=539&sxsrf=ADLYWIJZ2H1AJZDA8v10lw_3SylwUEOcQQ%3A1731149376709&ei=QD4vZ5D8KruPxc8P6YCM0Qc&ved=0ahUKEwiQnJv9ic-JAxW7R_EDHWkAI3oQ4dUDCA8&uact=5&oq=nokia+mobiltelefon+2024&gs_lp=EgNpbWciF25va2lhIG1vYmlsdGVsZWZvbiAyMDI0MgUQABiABDIEEAAYHjIGEAAYCBgeSI4MULsIWLsIcAB4AJABAJgBwAKgAcACqgEDMy0xuAEDyAEA-AEBmAIBoALGApgDAJIHAzMtMaAHlAI&sclient=img Lenke til kommentar
Mastiff Skrevet lørdag kl 10:53 Forfatter Rapporter Del Skrevet lørdag kl 10:53 @Nautica Du leste bare overskriften, skjønner jeg. Android, smartmobil, mobilbank, yr var kravene... Lenke til kommentar
Mastiff Skrevet lørdag kl 10:55 Forfatter Rapporter Del Skrevet lørdag kl 10:55 (endret) Kanskje noen har Samsung Galaxy XCover 7 og vet om den kan svare samtaler med knapper? Endret lørdag kl 11:03 av Mastiff Lenke til kommentar
Nautica Skrevet lørdag kl 10:57 Rapporter Del Skrevet lørdag kl 10:57 (endret) Mastiff skrev (4 minutter siden): @Nautica Du leste bare overskriften, skjønner jeg. Android, smartmobil, mobilbank, yr var kravene... Nei, du skriver han ikke vil kvitte seg med smarttelefonen han har, dermed er ikke behovet tilstede med en tilsvarende telefon. Endret lørdag kl 10:57 av Nautica Lenke til kommentar
Mastiff Skrevet lørdag kl 10:59 Forfatter Rapporter Del Skrevet lørdag kl 10:59 Nei, jeg skriver "vil ikke gi fra seg smartmobil", altså ubestemt form. Ikke "smartmobilen" i bestemt form, noe som må tolkes som smartmobil generelt. 1 Lenke til kommentar
Mastiff Skrevet lørdag kl 11:02 Forfatter Rapporter Del Skrevet lørdag kl 11:02 Mastiff skrev (40 minutter siden): De andre kravene er en prisklasse opp til rundt 6000, og Android, som han er vant til. Jeg har en anelse om at Samsungs A-serie kan fungere sånn Jeg vil jo si at det krever litt ekstra vrang holdning for å tolke det som at han skal beholde den mobilen han har... 1 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet lørdag kl 11:06 Rapporter Del Skrevet lørdag kl 11:06 Lykke til med letingen, ikke interessert og kverulere videre med deg. Lenke til kommentar
Mastiff Skrevet lørdag kl 11:10 Forfatter Rapporter Del Skrevet lørdag kl 11:10 I like måte! 1 Lenke til kommentar
:utakt Skrevet lørdag kl 11:11 Rapporter Del Skrevet lørdag kl 11:11 (endret) Min Samsung har slike innstillinger under "tilgjengelighet". Edit: Z Flip 4, men jeg vil tro at mye av dette er standard Samsung. Gå til en butikk og trykk litt på en utstillingsmodell. Endret lørdag kl 11:27 av :utakt Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet lørdag kl 11:23 Rapporter Del Skrevet lørdag kl 11:23 (endret) Hva med supplerende ting som bil-handsfree? En stor knapp for å svare. Høy og tydelig lyd får han med på kjøpet. Edit: Noe sånt. Endret lørdag kl 11:25 av Simen1 Lenke til kommentar
Mastiff Skrevet lørdag kl 11:26 Forfatter Rapporter Del Skrevet lørdag kl 11:26 @:utakt Akkurat det jeg er ute etter! Hvilken modell er det? @Simen1 Det er ikke så praktisk. De har en "mobil fasttelefon" som vi ringer dem på når de er hjemme, men han er mye ute og går turer for å holde seg i form, og ute og drikker kaffe på kafé med jevnaldrende venner, så det er spesielt da det trengs. Lenke til kommentar
:utakt Skrevet lørdag kl 11:29 Rapporter Del Skrevet lørdag kl 11:29 Mastiff skrev (1 minutt siden): Akkurat det jeg er ute etter! Hvilken modell er det? Jeg oppdaterte nettopp innlegget mitt, jeg skjønte at det var litt vesentlig å få med. Min er Z Flip 4, men jeg vil tro at mye av dette er standard Samsung. Lenke til kommentar
Mastiff Skrevet lørdag kl 11:32 Forfatter Rapporter Del Skrevet lørdag kl 11:32 @:utakt Det høres veldig bra ut! Det er vel også returrett på Elkjøp, så jeg kan levere den tilbake hvis den ikke funker sånn, men da anser jeg det som sannsynlig. Takk! Lenke til kommentar
Mastiff Skrevet lørdag kl 15:30 Forfatter Rapporter Del Skrevet lørdag kl 15:30 A55 innkjøpt, satt opp og den kunne besvare samtaler med volum opp, samtidig som man ikke trengte å ha på å avvise samtaler med andre knapper. Oppdrag utført, takk for hjelpen! 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå