stamkunde Skrevet 4 timer siden Forfatter Del Skrevet 4 timer siden Svein M skrev (1 time siden): Jeg tror varmepumpe er standard på de med 41 kWh og 52 kWh batteri. Såpass store batteri bør det være i en elbil ok, for jeg leser mange ganger at det verken står forvarming via app eller varmepumpe på bilene, og da tenker jeg at dem ikke har det. Er det viktig å tenke på hestekrefter på elbil? zoe har 109 og 135 hk. Er det stor forskjell på forsikring Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 3 timer siden Forfatter Del Skrevet 3 timer siden men å kjøpe zoe, og lade i gammelt hus som har 230 V, vil det fungere? og har nye hus 400V? Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 3 timer siden Forfatter Del Skrevet 3 timer siden (endret) her er det en som beskriver noe om zoe, 2020 modell. Les under. Hvordan skal jeg tolke dette? kjøper jeg problemer om jeg kjøper renault zoe selv om jeg har bøtta? "IKKE kjøp denne bilen med mindre du har et moderne hus/el anlegg på 400 volt. Bilen lar seg ikke lade optimalt dersom du(som meg) har hjemmelader, men 230 volts anlegg. Dersom du bor i et nyere hus skal ikke dette være noe problem og bilen vil være ypperlig som pendlerbil etc. Bilen har ikke i seg selv bydd på andre problemer enn lading." Endret 3 timer siden av stamkunde Lenke til kommentar
kremt Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Du må lade zoe med trafo på 230 volts anlegg. Bøtta funker til å lade med men det går litt sakte. Avhengig av versjon du kjøper kan ladetiden være på opptil 1 døgn, fra helt tom til helt full. Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden (endret) Boksen som selges med nye Zoe i Norge gir deg 10 ampere og 2,3 kW. Det betyr en ladetid på omtrent 20 timer på versjonen av Zoe med batteri på 41 kWh (levert fra januar 2017). Den virker på gammelt nett også, men det er bare 2,3 kW og bruker vanlig stikkontakt, ikke for tilkobling til ladeboks altså. Endret 3 timer siden av Svein M Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 2 timer siden Forfatter Del Skrevet 2 timer siden kremt skrev (42 minutter siden): Du må lade zoe med trafo på 230 volts anlegg. Bøtta funker til å lade med men det går litt sakte. Avhengig av versjon du kjøper kan ladetiden være på opptil 1 døgn, fra helt tom til helt full. Det er vanvittig, da er jeg toskete om jeg kjøper zoe. Hvilke trafo bygges i nye hus? eller er det annen benevnelse på det? jeg får et realt skikkelig problem om jeg skal pendle hver dag 45 km en vei. Hva er idealet å ha zoe med bøtta? hva er det beste for meg å ha for å kunne leve med zoe? men de andre el bilene med batterikapasitet 50kwh å lade til 230V hvilke bil velger jeg da? Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 2 timer siden Forfatter Del Skrevet 2 timer siden Svein M skrev (24 minutter siden): Boksen som selges med nye Zoe i Norge gir deg 10 ampere og 2,3 kW. Det betyr en ladetid på omtrent 20 timer på versjonen av Zoe med batteri på 41 kWh (levert fra januar 2017). Den virker på gammelt nett også, men det er bare 2,3 kW og bruker vanlig stikkontakt, ikke for tilkobling til ladeboks altså. jeg ser på levert 2020 og nyere. En skrev til meg at på trafo 230V, så klarer zoe med bøtta å lade 1,8 kw, det er vel veldig lite? blir jo avhengig av ladestasjon da med hurtigladning? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden 26 minutes ago, Svein M said: 10 ampere og 2,3 kW ....teoretisk. Hvis trafoen trekker 2.3 kW, så har du tap der + bilens lader, batteriet vil motta ca 1.7 kW (testet av noen) Quote If you use the UCase adapter, then yes, you get max 3.6 kW. If you use the "ladebøtte" (the black trafo that looks like a car battery), you will get max 2kW. All this is before you get the losses to convert AC to DC via the on board charger... So you get around 3/1.7 kW respectively to the battery pack. 2.3 kW / 10 ampere gir 1.7 kW inn på batteri 3.7 kW/ 16 ampere ladestasjon gir 3 kW inn på batteri Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 2 timer siden Forfatter Del Skrevet 2 timer siden kremt skrev (5 minutter siden): ....teoretisk. Hvis trafoen trekker 2.3 kW, så har du tap der + bilens lader, batteriet vil motta ca 1.7 kW (testet av noen) 2.3 kW / 10 ampere gir 1.7 kW inn på batteri 3.7 kW/ 16 ampere ladestasjon gir 3 kW inn på batteri men på hurtigladning så vil det vel også da ta lang tid? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Det spørs på batteriets temperatur. Kobler du til 22 kW stasjon skal du få ganske fullt batteri på 2 timer fra helt tomt (40 kwt versjonen). Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 1 time siden Forfatter Del Skrevet 1 time siden kremt skrev (41 minutter siden): Det spørs på batteriets temperatur. Kobler du til 22 kW stasjon skal du få ganske fullt batteri på 2 timer fra helt tomt (40 kwt versjonen). hvordan blir det med 50kwt versjonen? det er vel det det heter de som er fra 2020 modell og nyere? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Les hele denne artikkelen Der står alt du trenger. Zoe 50 kwh ser ut til å gå langt. Hurtiglading er ikke særlig kjapp, fra 25 til 45 kw. Minst når batteriet er kaldt og høyt oppladet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå