Svein M Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden stamkunde skrev (15 timer siden): men jeg forstod med zoe selv med bøtta så tar det vanvittig lang tid, den lader kun 1,7 kw, og det kan man ikke når man pendler. Da må jeg lese meg opp om corsa, men så tenkte jeg at om vinteren så vil jo bilen med full batteri gå mindre, og da må jeg lade oftere selv når jeg lader i en stasjon. Bensin fordufter jo ikke. Der er en nyere ting som brukes på samme måte som bøtta. Men problemet med ladefart ser ut til å være det samme at 3.7kW gir bare 3 til batteriet, og 2.3kW gir bare 1.7. Det er bare Zoe av personbilene som har dette problemet med IT nett. Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden En måte å vurdere rekkevidde på. En hurtiglader gjerne bare til 80 prosent. Vinter gir lavere rekkevidde. Og en vil ha litt i reserve for slitasje på batteri, og noe igjen på batteri når en kommer frem på neste lader. Så for vinter må en regne med at rekkevidde kan bli halvparten av oppgitt. 1 Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 2 timer siden Forfatter Del Skrevet 2 timer siden Svein M skrev (9 minutter siden): En måte å vurdere rekkevidde på. En hurtiglader gjerne bare til 80 prosent. Vinter gir lavere rekkevidde. Og en vil ha litt i reserve for slitasje på batteri, og noe igjen på batteri når en kommer frem på neste lader. Så for vinter må en regne med at rekkevidde kan bli halvparten av oppgitt. bør kanskje ha bensin bil på vinteren, og elbil på vår, sommer og høst? Lenke til kommentar
HF- Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden stamkunde skrev (2 minutter siden): bør kanskje ha bensin bil på vinteren, og elbil på vår, sommer og høst? Var det ikkje du som ville ha elbil for å kunne forvarmet bilen med en app? Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 2 timer siden Forfatter Del Skrevet 2 timer siden HF- skrev (2 minutter siden): Var det ikkje du som ville ha elbil for å kunne forvarmet bilen med en app? jo, men her jeg bor har jeg ikke akkurat mulighet å lade hjemme. Dermed må jeg tenke nytt. Lenke til kommentar
barfoo Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden (endret) 14 minutes ago, stamkunde said: jo, men her jeg bor har jeg ikke akkurat mulighet å lade hjemme. Dermed må jeg tenke nytt. Har du undersøkt det eller har du konkludert uten å sjekke...? Endret 2 timer siden av barfoo Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 2 timer siden Forfatter Del Skrevet 2 timer siden barfoo skrev (1 minutt siden): Har du undersøkt det eller har du konkludert uten å sjekke...? jeg har undersøkt det Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 2 timer siden Forfatter Del Skrevet 2 timer siden jeg er medlem i huseiererne, kan jo være verdt å ta en telefon til dem. Har jeg krav som selveier å ha ladestasjon tilknyttet leiligheten? Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden (endret) Ser det finnes elbiler med over 500 km rekkevidde. Da begynner det å kanskje kunne brukes uten hjemme lader. Men dette avhenger også av hvor mye en kjører. Eksempel https://elbil.no/elbiler/hyundai-kona-2024/ Endret 1 time siden av Svein M Lenke til kommentar
HF- Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Svein M skrev (3 minutter siden): Ser det finnes elbiler med over 50 km rekkevidde. Da begynner det å kanskje kunne brukes uten hjemme lader. Men dette avhenger også av hvor mye en kjører. Eksempel https://elbil.no/elbiler/hyundai-kona-2024/ Over 500 km Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden stamkunde skrev (16 minutter siden): jeg er medlem i huseiererne, kan jo være verdt å ta en telefon til dem. Har jeg krav som selveier å ha ladestasjon tilknyttet leiligheten? Tror ikke det er krav. Boretslag kan sette opp noen ladere om de har et egnet område. Her har vi bare 2 fordelt på mange leiligheter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå