stamkunde Skrevet 22. november Forfatter Del Skrevet 22. november kremt skrev (1 minutt siden): Ladebøtte Renault Zoe det fulgte med ladebøtte i bilen jeg skulle kjøpe, nå blir det ikke renault zoe fra min side. Jeg leste og har skrevet notat i forum om en person som skrev ærlig om hva som blir til hinder å eie en zoe som pendler. Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 22. november Forfatter Del Skrevet 22. november Nå må jeg tenke og prioritere hvor jeg kan lade bilen før jeg kjøper elbil. Må jeg kjøpe nytt hus? eller kan jeg også ha det i tilknyttet leiligheten jeg bor i? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 22. november Del Skrevet 22. november Du må snakke med styre og sameie om muligheter for å lade bilen. 1 Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 23. november Forfatter Del Skrevet 23. november Svein M skrev (14 timer siden): En må se på batteri størrelse og rekkevidde. Og tenke på om det er nok til sitt bruk. Men mer er ofte bedre enn bare akkurat nok. https://elbil.no/elbiler/opel-corsa-e/ opel corsa virker å være veldig bra. Skal følge med på den type bil Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 23. november Forfatter Del Skrevet 23. november Duriello skrev (16 timer siden): @stamkundebeklager om du har svart på dette allerede. Hva er kjøremønsteret ditt? Hvor mange kilometer daglig? Hver dag? Osv. Daglig er vel omkring 100 km. Men så var det helger. Men så var det når man skal kjøre langt, langtur, en vei 500 km. Da forstår jeg at jeg må påberegne en lading. Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 23. november Forfatter Del Skrevet 23. november kremt skrev (17 timer siden): Hva med en Opel Corsa opel corsa virker å være bra. Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 23. november Forfatter Del Skrevet 23. november kremt skrev (På 21.11.2024 den 9:12 PM): Det er bare Renault Zoe som har dette problemet. Er du nødt til å kjøpe akkurat denne bilen? Nei, på ingen måter. Men jeg landet på rekkevidde, og har prøvekjørt bilen, uten at jeg hadde kunnskap om lading. Ladestasjon og hva bilen kan ta imot ved lading. Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 23. november Forfatter Del Skrevet 23. november kremt skrev (På 21.11.2024 den 9:05 PM): Har du stor nok trafo tar den både 11 og 22 kW.... Men det koster, mye. På 400 volt nett er det jo lett. Men blir veldig dyr nettleie med så rask lading. oi, nettleien får jeg påslag? forstår her er det mye jeg må sette meg inn i. Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 23. november Forfatter Del Skrevet 23. november Svein M skrev (På 21.11.2024 den 8:25 PM): Ser i test av 50 kWt Zoe at den kan lade med Type 2 kontakt mot hjemmelader på 3.6 kW. Veldig bra denne 50 kWt utgaven. Jeg må finne et ekstra sted å bo hvor jeg kan gjøre hjemmeladning. Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 23. november Del Skrevet 23. november Et ekstra sted å bo? Først var det viktig med kassebil og nå Opel Corsa. Jeg tror aldri spørsmålene kommer til å stoppe. Lader du med høy kW risikerer du å gå opp et kapasitetstrinn. 3 Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 23. november Forfatter Del Skrevet 23. november Olsenhower skrev (1 time siden): Et ekstra sted å bo? Først var det viktig med kassebil og nå Opel Corsa. Jeg tror aldri spørsmålene kommer til å stoppe. Lader du med høy kW risikerer du å gå opp et kapasitetstrinn. Derfor må jeg tenke alternativ til oppnåelse er innfridd Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 23. november Del Skrevet 23. november (endret) Om en skal på langtur eller ikke har lading hjemme så er det en stor fordel med minst 50-60kWt batteri. Corsa eller Zoe med 50 kWt kan være brukenes. Endret 23. november av Svein M Lenke til kommentar
En Gedi Skrevet 23. november Del Skrevet 23. november stamkunde skrev (På 8.11.2024 den 7:28 PM): Jeg er usikker på uttrykket, men muligens varmepumpe, en slags forvarmer, som man kan sette via applikasjon på på vinteren. Det trenger jeg. Hva er viktig å ha i en elbil ellers? Varmepumpe ja om du vil ha god rekkevidde, størrelse på bil teller også, trenger du hengerfeste? Godt lydanlegg og elektriske seter. En god appløsning bør man også ha, for å kunne forvarme bilen på vinteren. Som noen skriver, dette avhenger av bruk, smak og behag. Lenke til kommentar
En Gedi Skrevet 23. november Del Skrevet 23. november stamkunde skrev (9 timer siden): Jeg må finne et ekstra sted å bo hvor jeg kan gjøre hjemmeladning. Helt klart viktig med en el bil, ellers kan lading blir dyrt ! Batteriet har heller ikke godt av masse hurtiglading over lang tid. Lenke til kommentar
En Gedi Skrevet 23. november Del Skrevet 23. november stamkunde skrev (9 timer siden): oi, nettleien får jeg påslag? forstår her er det mye jeg må sette meg inn i. Ja det får du raskt i en selveier leilighet eller bolig, fordi en elbil trekker mye strøm over tid, og da hopper du fort opp en sats eller to på dette her. Det kan du løse med å lade om natten om du har mulighet der du ellers ikke bruker strøm i boligen. Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 23. november Forfatter Del Skrevet 23. november En Gedi skrev (1 time siden): Varmepumpe ja om du vil ha god rekkevidde, størrelse på bil teller også, trenger du hengerfeste? Godt lydanlegg og elektriske seter. En god appløsning bør man også ha, for å kunne forvarme bilen på vinteren. Som noen skriver, dette avhenger av bruk, smak og behag. Det viktigste for meg er forvarmer på vinteren med app. Så er det kjørekomfort. og igjen rekkevidde, men en som lader raskt og effektivt. Gjerne igjennom natta, men som bidrar raskt når jeg er på langkjøring. Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 23. november Forfatter Del Skrevet 23. november En Gedi skrev (1 time siden): Ja det får du raskt i en selveier leilighet eller bolig, fordi en elbil trekker mye strøm over tid, og da hopper du fort opp en sats eller to på dette her. Det kan du løse med å lade om natten om du har mulighet der du ellers ikke bruker strøm i boligen. da må jeg vel ringe netteier for å forstå hele greia. Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 23. november Forfatter Del Skrevet 23. november En Gedi skrev (1 time siden): Helt klart viktig med en el bil, ellers kan lading blir dyrt ! Batteriet har heller ikke godt av masse hurtiglading over lang tid. ja, ser den, derfor jeg bremser meg opp å kjøpe elbil, men så er det også med bompenger, betaler mye igjennom en måned, og her jeg bor er det ikke maks tak på antall passeringer via bomstasjon, ergo hindrer bevegelsesfriheten, urimelig at Norge får det til å gjøre det slikt når vi er kun 5 millioner personer som bor i landet. Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 23. november Forfatter Del Skrevet 23. november Svein M skrev (7 timer siden): Om en skal på langtur eller ikke har lading hjemme så er det en stor fordel med minst 50-60kWt batteri. Corsa eller Zoe med 50 kWt kan være brukenes. men jeg forstod med zoe selv med bøtta så tar det vanvittig lang tid, den lader kun 1,7 kw, og det kan man ikke når man pendler. Da må jeg lese meg opp om corsa, men så tenkte jeg at om vinteren så vil jo bilen med full batteri gå mindre, og da må jeg lade oftere selv når jeg lader i en stasjon. Bensin fordufter jo ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå