stamkunde Skrevet 23 timer siden Forfatter Del Skrevet 23 timer siden hvordan få 400 V i hjemmet man bor? Jeg tror det er her jeg må starte før jeg kjøper el-bil. Kan noen hjelpe meg. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden Har du stor nok trafo tar den både 11 og 22 kW.... Men det koster, mye. På 400 volt nett er det jo lett. Men blir veldig dyr nettleie med så rask lading. Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 23 timer siden Forfatter Del Skrevet 23 timer siden kremt skrev (5 minutter siden): Har du stor nok trafo tar den både 11 og 22 kW.... Men det koster, mye. På 400 volt nett er det jo lett. Men blir veldig dyr nettleie med så rask lading. Når jeg skal kjøpe bolig, så må jeg tenke hvilken strøm type jeg har. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden Det er bare Renault Zoe som har dette problemet. Er du nødt til å kjøpe akkurat denne bilen? 2 Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden (endret) BMW i3 med største batteri 38kWt er vel den bilen med minst batteri som jeg ville ha vurdert om jeg skulle ha elbil. Der er noen merker med ca 40kWt og oppover som virker å ha litt ok rekkevidde. Ellers så er hybrid også et godt alternativ om en ikke har lader hjemme. Endret 23 timer siden av Svein M Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 23 timer siden Forfatter Del Skrevet 23 timer siden kremt skrev (29 minutter siden): Det er bare Renault Zoe som har dette problemet. Er du nødt til å kjøpe akkurat denne bilen? Nei. Faktisk ikke. Men visste jo veldig lite. Og fikk aha opplevelse i annonse tekst i dag, og kunne kjørt helt feil i mitt kjøp. Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 22 timer siden Del Skrevet 22 timer siden (endret) Her står det om elektrisk Golf 32 kWt netto batteri https://elbil.no/elbiler/vw-e-golf/ Endret 22 timer siden av Svein M Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 16 timer siden Forfatter Del Skrevet 16 timer siden Svein M skrev (5 timer siden): Her står det om elektrisk Golf 32 kWt netto batteri https://elbil.no/elbiler/vw-e-golf/ Siden jeg føler meg ferdig med vw så vil jeg ikke kjøpe igjen det bilmerke. 1 1 Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden (endret) https://elbil.no/elbiler/renault-megane-e-tech-2/ 60 kWt batteri i denne. Utvikling har gitt større batteri som også kan lades raskere. Endret 7 timer siden av Svein M Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden @stamkundebeklager om du har svart på dette allerede. Hva er kjøremønsteret ditt? Hvor mange kilometer daglig? Hver dag? Osv. Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden (endret) En må se på batteri størrelse og rekkevidde. Og tenke på om det er nok til sitt bruk. Men mer er ofte bedre enn bare akkurat nok. https://elbil.no/elbiler/opel-corsa-e/ Endret 3 timer siden av Svein M Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 4 timer siden Forfatter Del Skrevet 4 timer siden Det er vel ikke vanskelig å få 3-fas kontakt på enebolig, selv om den er bygd med 230V? For da får man vel naturlig 400 V som bidrar at man kan benytte ombordlader i bil som har 11kw Lenke til kommentar
kremt Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden 7 minutes ago, stamkunde said: For da får man vel naturlig 400 V Nei. Har du 230 volt får du 230 volt 3-fas, hvis boligen har 3-fas innlagt. Svært få biler kan lade på 230 volt 3-fas siden det ikke er en standard. 1 Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden (endret) En fase 230V gir 2.3kW ved 10A, 3.7kW ved 16A og 7.3 kW ved 32A. Endret 54 minutter siden av Svein M Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå