stamkunde Skrevet lørdag kl 18:54 Forfatter Del Skrevet lørdag kl 18:54 kremt skrev (7 minutter siden): Kjør i 80 på en lite trafikkert veg med ingen bak deg. Sett bilen i Nøytral og bråbrems. Gjenta 2-3 ganger. Dette gjør man ca 1 gang per måned. Bremsene må brukes skal de holde lenge. Viktig informasjon å ha i bakhodet, det skal jeg virkelig gjøre. Lenke til kommentar
Duriello Skrevet lørdag kl 18:56 Del Skrevet lørdag kl 18:56 stamkunde skrev (1 minutt siden): elbiler, og generelt fossilbiler, eller oftere med elbiler? Virker som det er ett større problem på elbiler. Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet lørdag kl 18:58 Forfatter Del Skrevet lørdag kl 18:58 Duriello skrev (2 minutter siden): Virker som det er ett større problem på elbiler. kjøre oftere til verksted slik at dem kan spraye på bremsene? Lenke til kommentar
kremt Skrevet lørdag kl 19:01 Del Skrevet lørdag kl 19:01 Man kan ikke spraye på bremser noe spesielt. Hvis de ruster for mye kan man pusse dem ren med vinkelsliper. Men de kan ikke være helt hjelrustet. Og man kan ikke pusse bort for mye tykkelse av skivene. Lenke til kommentar
Duriello Skrevet lørdag kl 19:02 Del Skrevet lørdag kl 19:02 (endret) stamkunde skrev (3 minutter siden): kjøre oftere til verksted slik at dem kan spraye på bremsene? Løs problemet med å brems oftere å hardere tenker jeg, dette som preventativ løsning. Jeg har ikke skaffet meg elbil selv enda (fortsatt i utvelgelsesprosessen), så noen med mer peiling en meg bør bekrefte. 🙂 Endret lørdag kl 19:03 av Duriello Leif på leif Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet lørdag kl 23:38 Forfatter Del Skrevet lørdag kl 23:38 Å kjøre bmw el bil 2020 modell med bakhjulsdrevet er det bra? Google sier dårlig må vinterføre. Altså sier det rett ut. Lenke til kommentar
Svein M Skrevet søndag kl 00:03 Del Skrevet søndag kl 00:03 (endret) stamkunde skrev (25 minutter siden): Å kjøre bmw el bil 2020 modell med bakhjulsdrevet er det bra? Google sier dårlig må vinterføre. Altså sier det rett ut. Veldig bra bil i3, og bakhjulsdrift er ikke noe problem. Bra stort batteri det største: 120 Ah (37,9 kWh) https://www.tv2.no/broom/dette-er-kul-bil-for-lite-penger/14686220/ Endret søndag kl 00:04 av Svein M Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet søndag kl 06:28 Forfatter Del Skrevet søndag kl 06:28 Svein M skrev (6 timer siden): Veldig bra bil i3, og bakhjulsdrift er ikke noe problem. Bra stort batteri det største: 120 Ah (37,9 kWh) https://www.tv2.no/broom/dette-er-kul-bil-for-lite-penger/14686220/ ja, du mener selv på vinterføre? jeg ser dem har avsluttet å produsere bmw i3, leste i bmw sin hjemmeside, men regner med bilfolket er oppdatert. Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet søndag kl 06:38 Forfatter Del Skrevet søndag kl 06:38 Svein M skrev (6 timer siden): Veldig bra bil i3, og bakhjulsdrift er ikke noe problem. Bra stort batteri det største: 120 Ah (37,9 kWh) https://www.tv2.no/broom/dette-er-kul-bil-for-lite-penger/14686220/ det er interessant type dekk bmw i3 opererer med, veldig smale. Hva koster sånn dekk størrelse? og regner med man må bestille det før man skal skifte dekk engang. Dessuten så er det tøffe å kjøre på snødekte veier. Den er særdeles viktig for meg, har ingen ønske å gamble. Lenke til kommentar
Svein M Skrevet søndag kl 10:00 Del Skrevet søndag kl 10:00 (endret) stamkunde skrev (På 17.11.2024 den 7:38 AM): det er interessant type dekk bmw i3 opererer med, veldig smale. Hva koster sånn dekk størrelse? og regner med man må bestille det før man skal skifte dekk engang. Dessuten så er det tøffe å kjøre på snødekte veier. Den er særdeles viktig for meg, har ingen ønske å gamble. BMW i3 er en liten bil så kanskje ikke den stødigste på veien. Et problem med dekkene er at det er lite piggdekk å få til de. Piggfri koster ca 2000 per dekk i dimensjon 155/70-19 koster ca 2000 per dekk på prisjakt.no. BMW i3 bruker litt forskjellige dimensjoner virker det som, noen har også bredere dekk bak. For fremkommelighet er det trolig bedre med bakhjulsdrift enn forhjulsdrift på en elbil. Jeg vil tro de har mer vekt over bakhjulene enn over fremhjulene. edit: De smale dekkene og bakhjulsdrift gjør vel BMW i3 til en av de bedre på vinterføre av biler med drift på bare en aksel. Endret 21 timer siden av Svein M Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet i går, 05:05 Forfatter Del Skrevet i går, 05:05 er det noen biler som har rimelige deler. Er vw den dyreste bilmerke å eie? sammen med luxus? Lenke til kommentar
Powertrainer Skrevet i går, 06:54 Del Skrevet i går, 06:54 stamkunde skrev (1 time siden): er det noen biler som har rimelige deler. Er vw den dyreste bilmerke å eie? sammen med luxus? Opel er kjent for å ha rimelige deler. Vurderer selv en Corsa-e som bil nr.2 på sikt. Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 21 timer siden Del Skrevet 21 timer siden (endret) Opel kom tidlig med bilen Ampera-e . Den ligner også på Chevolet Bolt. For noen år siden ble vel Opel kjøpt av PSA. Slik at på nyere biler så er det mye felles med Peugeot/Citroen og DS. PSA biler: Citroen E-C4 DS 3 Crossback Opel Corsa Opel Mokka Peugeot, 208, 2008, e-2008, Partner Noen andre merker med elbiler: BMW, Fiat, Hyundai, Kia, Lexus, Mercedes, MG, Nissan, Renault, Tesla, Toyota, Volkswagen. Hyundai og Kia er knyttet til hverandre. Lexus og Toyota er knyttet til hverandre. Renault og Nissan er knyttet til hverandre Skoda, Audi og Volkswagen er knyttet til hverandre edit: rettet navn på Opel Ampera/Ampera-e. Endret 21 timer siden av Svein M Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 21 timer siden Del Skrevet 21 timer siden Svein M skrev (15 minutter siden): Opel kom tidlig med bilen Bolt. Den selges både som Chevolet og Opel (Vauxhall). Opel har ingen bil som heter Bolt. Det er Chevrolet sin tvilling-modell. Opel sin modell heter Ampera e. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå