Ratleto Skrevet 3 timer siden Rapporter Del Skrevet 3 timer siden Jeg driver og vurderer et lukket headset med støykansellering for reiser og sånn, men ønsker at det også fungerer greit ift bruk av å lage musikk i Ableton. Jeg er fullstendig amatør med dette programmet, og har ikke noe ekstremt godt øre for lyd og sånn. Pr idag bruker jeg høyttalerne mine (gulvhøyttalere med forsterker), men skal jeg ha litt mer nøytral lyd, så bruker jeg Sennheiser PC 363D, som er et gaming-headset. Personlig synes jeg dette headsettet fungerer fint, da dette er åpent, og man ikke MÅ bruke virtual-surround-funksjonen. Noen som har en anbefaling? Gjerne fysiske knapper og hjul for justering av lyd og sånn. Maks 3000,- kr. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 2 timer siden Rapporter Del Skrevet 2 timer siden (endret) Trådløse hodetelefoner og musikk produksjon er sjelden noe som er så veldig kompatibelt, men siden det er mer på hobby basis enn så lenge så funker det nok greit. Shure AONIC 50 Gen 2 lener seg litt mer mot den nøytrale siden som kanskje kan være verdt å holde ett øye med om kommer på tilbud iløpet av denne tilbudsmånen for å komme ned på budsjettet ditt. AKG N700NC M2 er og en svært nøytral hodetelefon som kan egne seg til miksing, men ser ikke ut som den er for salg i norge nå om dagen. Ellers ville jeg holdt meg unna Sony sin WH-1000 serie til noen form for seriøs musikk produksjon da disse booster mid-upper bassen til himmels og grumser til alt av detaljer i mellomtonen. Hvorfor disse forblir så populære som de er forblir ett mysterium for meg, selv om de har sabla god ANC. Endret 2 timer siden av Evil-Duck 1 Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 2 timer siden Forfatter Rapporter Del Skrevet 2 timer siden Takker for svar, @Evil-Duck, men Shure-settet blir i dyreste laget for meg. AKG-settet ser ikke ut til å være i salg, nei. Jeg er klar over problemet med trådløse headset og musikkproduksjon. Prøver derfor å finne et headset som man kan bruke ledning på i tillegg til blåtann.Og slik jeg har skjønt det, er vel også åpne headset best for musikkproduksjon. Så jeg prøver altså å finne et headset som er et godt kompromiss. Jeg har kikket litt på Sennheiser Momentum 4, men aner ingenting om lydkvaliteten på det. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 2 timer siden Rapporter Del Skrevet 2 timer siden (endret) Lydkvaliteten på Sennheiserene er nok god i den forstand at det er engasjerende og behagelig å høre på musikk med dem, men de er ikke nøytrale, de booster bass-midbass som de fleste ANC hodetelefoner gjør, for det er det den gjennomsnittlige mann/kvinne vil ha. Derfor er og utvalget av nøytrale trådløse ANC hodetelefoner dessverre noe magert, da nøytralt ofte blir sett på som tynn og kjedelig lyd. Her har du en ganske gjennomgående og detaljert anmeldelse av sennheiserne Sennheiser MOMENTUM 4 Wireless Review - RTINGS.com Hvorvidt åpne vs lukkede hodetelefoner er best kommer helt ann på bruksområdet, for lydopptak er lukkede utvilsomt mest egnet for å høre om alt er riktig og høres slik ut som en ønsker, mens mixing i stille miljøer så er nok åpne best, men her kommer fort og studio monitorer inn. Om du kan leve uten ANC har AKG ett par trådløse studio hodetelefoner som kommer innenfor budsjettet uten at jeg har sett på frekvensresponsen og slikt på disse. Men siden de reklamerer for bruk som studio hodetelefoner så antar jeg de er relativt nøytrale i lydbilder. Best pris på AKG K371BT Wireless Over-ear Hodetelefoner - Sammenlign priser hos Prisjakt Best pris på AKG K361BT Wireless Over-ear Headset Hodetelefoner - Sammenlign priser hos Prisjakt Ellers må en da vurdere hvorvidt om en ser for seg å trenge å faktisk ha hodetelefoner som er godt egnet akkurat nå, eller om det er noe en kan bruke enn så lenge mens en lærer seg programvaren og kommer mer inn i det for så å heller kanskje oppgradere til ett mer egnet oppsett om interessen virkelig tar deg. Så spørsmålet blir da mest om du kjøper en hodetelefon først og fremst for studio miksing eller en først og fremst for reising og fritid. Endret 2 timer siden av Evil-Duck 1 Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 2 timer siden Forfatter Rapporter Del Skrevet 2 timer siden 16 minutes ago, Evil-Duck said: Så spørsmålet blir da mest om du kjøper en hodetelefon først og fremst for studio miksing eller en først og fremst for reising og fritid. Takk igjen for tips. Spørsmålet ditt er veldig relevant. Headsettet er ment mest for reise og fritid, med HÅP om at det kan fungere ift musikkproduksjon også, for å si det sånn. Det er derfor jeg ønsker meg støykansellering også. Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 2 timer siden Rapporter Del Skrevet 2 timer siden Ratleto skrev (6 minutter siden): Headsettet er ment mest for reise og fritid, med HÅP om at det kan fungere ift musikkproduksjon også, for å si det sånn. Det er derfor jeg ønsker meg støykansellering også. Da ville jeg bare kjøpt det som passer best for reise. Du kan lage musikk på alle typer sett, og så kan du heller mikse det litt annerledes om det skal publiseres. Det finnes ingen lukkede headphones med støykansellering som er nøytrale i lydgjengivelse. Trådløst er også et problem om du vil monitorere noe i sanntid. Latency suger. 1 Lenke til kommentar
Smule8o Skrevet 2 timer siden Rapporter Del Skrevet 2 timer siden Sennheiser Momentum 4 kanskje? Nøytral lyd og lite tull. https://www.tek.no/test/i/WjQxbL/sennheiser-momentum-4-wireless Test som går mer i dybden: https://www.soundguys.com/sennheiser-momentum-4-wireless-review-2-86111/ Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 1 time siden Forfatter Rapporter Del Skrevet 1 time siden @frohmage Akkurat. Det var det jeg var "redd for". Da går jeg for det som passer best for reise og sånn, ift pris osv. @Smule8o Ja, jeg skrev litt lenger opp at det er de jeg har kikket litt på, og vurderer. Takk for linker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå