Spillredaksjonen Skrevet 8. november Del Skrevet 8. november Anmeldelse: Metro Awakening VR-spillet Metro Awakening blir litt slitsomt i lengden. Les hele saken på Gamer.no» Lenke til kommentar
Chaos_Niddhogg Skrevet 8. november Del Skrevet 8. november Begynner med spenning og mystikk men bkir mer action senere? Resident Evil jo Veldig bra dere anmelder VR spill forresten. Mer av det. 1 1 Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 8. november Del Skrevet 8. november Som en som ikke finner skrekkspill skummelt i det hele tatt, er jeg glad Metro gir mye action og skyting. Spesielt at du slåss mot mye mennesker, da skytespill, spesielt vr spill alltid er bedre da du kjemper mot folk og ikke monstere. Og Metro har faktisk veldig bra menneskefiender. De er relativt aktive AI fiender. Skyte følelsen er bra osv. Så jeg ble positivt overrasket over gameplayet. Der HLA var litt vel treigt og litt mye i skrekk retningen. Syns jeg Metro så langt har bra blanding. Det som trekker mest ned på PC er den tydelige mangelen på PC vennlige teksturer. Mens lys og slikt er bra. Er teksturer på verden veldig lav, noen sikrings boksene er ut som noe fra 2003. Og klær på mennesker er helt elendig, flate, påmalte, lavoppløslige detaljer på klær som knapper. Dette minner meg om star trek elite force som bruker quake 3 motoren. Helt klart at Quest og delvis PSVR2 trekker ned den grafiske kvaliteten for oss på PC. De fire første videoene fra min gjennomspilling er oppe. Lenke til kommentar
A.Andersen Skrevet 9. november Del Skrevet 9. november Starter å miste mer og mer tillit til gamer.no som er seriøs aktør til å drive me annmelderser. Trekker ned et spill pga av det er for langt, men neimen ei nevner i konklusjonen sin hvor langt er for mye? Me det sagt, så må da også gå på personlig preferanse, hvor lenge en gidder å ha på seg et slikt headset. Ska man da spille et spill som metro, kan man ikke forvente å være ferdig etter et par timer. Hallo come on? 2 1 Lenke til kommentar
akelbo Skrevet 9. november Del Skrevet 9. november A.Andersen skrev (21 minutter siden): Starter å miste mer og mer tillit til gamer.no som er seriøs aktør til å drive me annmelderser. Trekker ned et spill pga av det er for langt, men neimen ei nevner i konklusjonen sin hvor langt er for mye? Me det sagt, så må da også gå på personlig preferanse, hvor lenge en gidder å ha på seg et slikt headset. Ska man da spille et spill som metro, kan man ikke forvente å være ferdig etter et par timer. Hallo come on? Hei. Som jeg skriver i anmeldelsen er det mangelen på variasjon som etter hvert blir et problem for meg. De gjentatte togturene, «drapskamrene» og historieavstikkerne tilfører ingen ting til opplevelsen. «Tolv timer brukte jeg på å komme meg gjennom. […] Hadde spillet vært halvparten så langt, ville det egentlig ha passet meg utmerket.» 3 Lenke til kommentar
Martelè Skrevet 9. november Del Skrevet 9. november A.Andersen skrev (3 timer siden): Starter å miste mer og mer tillit til gamer.no som er seriøs aktør til å drive me annmelderser. Trekker ned et spill pga av det er for langt, men neimen ei nevner i konklusjonen sin hvor langt er for mye? Me det sagt, så må da også gå på personlig preferanse, hvor lenge en gidder å ha på seg et slikt headset. Ska man da spille et spill som metro, kan man ikke forvente å være ferdig etter et par timer. Hallo come on? Det virker som dette er et sentiment mange har begynt å få om profesjonelle spillkritikere generelt. Kan overhodet ikke forstå hvorfor..... Lenke til kommentar
vidor Skrevet 9. november Del Skrevet 9. november (endret) Det å tilpasse spill til effektiv VR er en kunst som tar tid, så da skjer også balanseringsproblemer slik som omtalt. Metro-serien er godt gjennomarbeidet og fungerer utmerket som vanlig FPS. Om en ikke har spilt de foregående spillene (Metro 2033 Redux, Metro Last Light Redux og Metro Exodus) så fås du alle grisebillig nå til 20 + 20 + 30 kr. Absolutt verdt det for en knall serie. Tilbudet varer ikke så mye lengre (5 dager i skrivende stund), så vær kjapp om du vil slå til. Edit: Om dette tilbudet frister så forsvinner det til kl 19:00 i dag (14 nov) Endret torsdag kl 03:06 av vidor 1 Lenke til kommentar
EricBg Skrevet 10. november Del Skrevet 10. november Har anmelder spill halflife alyx? Jeg er ikke helt ferdig med det selv,men så langt har jeg sett mye variasjon ihvertfall Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 10. november Del Skrevet 10. november 1 hour ago, EricBg said: Har anmelder spill halflife alyx? Jeg er ikke helt ferdig med det selv,men så langt har jeg sett mye variasjon ihvertfall Half-Life Alyx er objectivt et bedre spill, grafikk, fysikk, interaktivitet, variasjon i områdeter, variasjon i fiender osv. Det betyr ikke at alle må like Half-Life Alyx best. Da smak og behag ikke er objektive ting. Selv om HLA imponerte meg veldig og koste meg masse på andre gjennomspilling jeg gjorde for bare noen uker siden. Er gameplayet litt treigt for min smak. Litt vel mye headcrab zombies og litt lite combine å slåss med. Syns spillet tar seg kraftig opp siste 1/3. Da blir det mer fiender, mer action, mer hektisk. På de objective kriteriene er Awakening langt fra HLA, men syns personlig spillet gjør noen ting som passer meg bedre. Blant annet mye action packed skyte sekvenser. Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 10. november Del Skrevet 10. november Jøss! En anmeldelse av et VR spill! Bra jobbet. Angående dette spillet så tror jeg at jeg dropper det enn så lenge. Har liksom ikke noe forhold til serien og det er andre kommende VR spill som frister mer; f.eks Alien og særlig Behemoth! Lenke til kommentar
Chaos_Niddhogg Skrevet 10. november Del Skrevet 10. november (endret) 4 hours ago, Enceladus said: Jøss! En anmeldelse av et VR spill! Bra jobbet. Angående dette spillet så tror jeg at jeg dropper det enn så lenge. Har liksom ikke noe forhold til serien og det er andre kommende VR spill som frister mer; f.eks Alien og særlig Behemoth! Tror det har skjedd før, men pent lite. FOr satse på de anmelder (reklamerer) noe for Behemoth og Aliens spillene, som jeg og gleder meg veeldig til. Veldig mye Behemoth.Vet bare at Skydance kan VR og digger settingen 😃 Har nå testet Metro en del. Er ikke langt inn i spillet, men er hittil ganske fornøyd. HAr heller aldri spilt noen av de andre, men har alltid digget settingen og verdenen av det jeg har sett, så når jeg fikk se hvordan et VR spill så ut måtte jeg bare ha det. Kan anbefales. Endret 10. november av Chaos_Niddhogg Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 10. november Del Skrevet 10. november 38 minutes ago, Chaos_Niddhogg said: Tror det har skjedd før, men pent lite. FOr satse på de anmelder (reklamerer) noe for Behemoth og Aliens spillene, som jeg og gleder meg veeldig til. Veldig mye Behemoth.Vet bare at Skydance kan VR og digger settingen 😃 Har nå testet Metro en del. Er ikke langt inn i spillet, men er hittil ganske fornøyd. HAr heller aldri spilt noen av de andre, men har alltid digget settingen og verdenen av det jeg har sett, så når jeg fikk se hvordan et VR spill så ut måtte jeg bare ha det. Kan anbefales. Som jeg har nevnt syns jeg spillet tar seg veldig opp når man passere ca. En time. Lenke til kommentar
Chaos_Niddhogg Skrevet 10. november Del Skrevet 10. november Gunfreak skrev: 38 minutes ago, Chaos_Niddhogg said: Tror det har skjedd før, men pent lite. FOr satse på de anmelder (reklamerer) noe for Behemoth og Aliens spillene, som jeg og gleder meg veeldig til. Veldig mye Behemoth.Vet bare at Skydance kan VR og digger settingen 😃 Har nå testet Metro en del. Er ikke langt inn i spillet, men er hittil ganske fornøyd. HAr heller aldri spilt noen av de andre, men har alltid digget settingen og verdenen av det jeg har sett, så når jeg fikk se hvordan et VR spill så ut måtte jeg bare ha det. Kan anbefales. Som jeg har nevnt syns jeg spillet tar seg veldig opp når man passere ca. En time. Selv er jeg på andre kapittel hvor ting begynner å skje. Er vel ca der du mener tenker jeg. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 10. november Del Skrevet 10. november 3 minutes ago, Chaos_Niddhogg said: Selv er jeg på andre kapittel hvor ting begynner å skje. Er vel ca der du mener tenker jeg. Det kan hende jeg trykket bare continue. Så jeg aner faktisk ikke hvilke kapitteler som dekker hva. Men jeg har funnet ut at jeg nå er på kapittelet 6 etter 6 timer spilte. Lenke til kommentar
Chaos_Niddhogg Skrevet 10. november Del Skrevet 10. november Gunfreak skrev: 3 minutes ago, Chaos_Niddhogg said: Selv er jeg på andre kapittel hvor ting begynner å skje. Er vel ca der du mener tenker jeg. Det kan hende jeg trykket bare continue. Så jeg aner faktisk ikke hvilke kapitteler som dekker hva. Men jeg har funnet ut at jeg nå er på kapittelet 6 etter 6 timer spilte. Sist jeg stoppet fikk jeg gassmaske og "noe artig" hang i taket... Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 10. november Del Skrevet 10. november 18 minutes ago, Chaos_Niddhogg said: Sist jeg stoppet fikk jeg gassmaske og "noe artig" hang i taket... Da er det ikke så lenge igjen tror jeg, der var jeg på slaget 1 time, og på 1 time of 13 minutter blir spillet langt mer action packed og tidvis vanskelig. Lenke til kommentar
Chaos_Niddhogg Skrevet 10. november Del Skrevet 10. november Gunfreak skrev: 18 minutes ago, Chaos_Niddhogg said: Sist jeg stoppet fikk jeg gassmaske og "noe artig" hang i taket... Da er det ikke så lenge igjen tror jeg, der var jeg på slaget 1 time, og på 1 time of 13 minutter blir spillet langt mer action packed og tidvis vanskelig. Ser hva du mener nå. Må ha fokuset i orden her. Moro. Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 11. november Del Skrevet 11. november Skuffende at når det kommer nytt Metro så er det vr-skit. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 11. november Del Skrevet 11. november Det er ekstremt få som har nok kompetanse til å levere et heltstøpt VR-spill, spesielt i FPS-sjangeren. Tipper de vi ser egentlig handler om Alyx-misunnelse, men for all del har de blitt lagt inn en god innsats. Greia er at markedet har vært mye større enn om du ikke hadde gjort det. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå