Hanhijnn Skrevet 8. november Del Skrevet 8. november Trenger vinterdekk til vår 2012 Nissan Leaf. Bruksområde: Vestlandet, kun lokalt Dekkdim: 205/55 R16 eller 195/65 14 Hvilke rimelige dekk (ikke behov for testvinnerne) har Leaf-folket gode erfaringer med? Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 8. november Del Skrevet 8. november (endret) Jeg har ikke Leaf, men jeg har en bil med 205/55-16 dekk. Jeg ville sett på NAF dekktest (motor.no). De som kommer best ut er ofte Nokian, Michelin, Goodyear, Continental, Bridgestone. Jeg ser at rullemotstand/drivstoff-forbruk er nevnt i testene. Er det pigg eller piggfri du vil ha? For piggdekk så er det mulig å bruke merker som Hankook og Nordman, men det er ikke så bra som de beste merkene. Endret 8. november av Svein M Lenke til kommentar
Hollabaloo Skrevet 8. november Del Skrevet 8. november Hør på elbilforum, de har en egen avdeling for Leaf. 1 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 8. november Del Skrevet 8. november Ikke Leaf men ganske lik bil. Golf. Gikk for Landsail Winter Lander sist. Veldig fornøyd. Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 11. november Forfatter Del Skrevet 11. november Svein M skrev (På 8.11.2024 den 9:15 AM): Jeg har ikke Leaf, men jeg har en bil med 205/55-16 dekk. Jeg ville sett på NAF dekktest (motor.no). De som kommer best ut er ofte Nokian, Michelin, Goodyear, Continental, Bridgestone. Jeg ser at rullemotstand/drivstoff-forbruk er nevnt i testene. Er det pigg eller piggfri du vil ha? For piggdekk så er det mulig å bruke merker som Hankook og Nordman, men det er ikke så bra som de beste merkene. Takker for svaret, men jeg tror du ikke fikk med deg denne setningen: 😇 Sitat Hvilke rimelige dekk (ikke behov for testvinnerne) har Leaf-folket gode erfaringer med? Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 11. november Forfatter Del Skrevet 11. november sedsberg skrev (På 8.11.2024 den 9:25 AM): Ikke Leaf men ganske lik bil. Golf. Gikk for Landsail Winter Lander sist. Veldig fornøyd. Tusen takk! Det virker som et godt tips! 👍 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. november Del Skrevet 11. november 58 minutes ago, Hanhijnn said: Tusen takk! Det virker som et godt tips! 👍 Merk at de er litt dårlige på våt veg. Noe som ikke er unormalt for piggfrie vinterdekk. Selv Nokian Hakkapeliita R4 som jeg hadde før var veldig like der. 1 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 11. november Forfatter Del Skrevet 11. november sedsberg skrev (2 timer siden): Merk at de er litt dårlige på våt veg. Noe som ikke er unormalt for piggfrie vinterdekk. Selv Nokian Hakkapeliita R4 som jeg hadde før var veldig like der. Ja det er vi vant til her på Vestlandet. Våt veg er mer som normalen her. Så det skal nok gå bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå