Gjest 04529...9cf Skrevet 8. november Del Skrevet 8. november Noen som har fått det- hvor ille kan det være isåfall? Anonymous poster hash: 04529...9cf Lenke til kommentar
Milhouse85 Skrevet 8. november Del Skrevet 8. november Ganske vanlig. Kan være veldig beskjedent/uskyldig; type at du glemmer hva du skulle kjøpe i butikken. Og veldig ille, der du nesten glemmer tid og sted, hvem du er og hva du gjør. Og hele spekteret mellom. Du kan også rote litt, ved å legge en kaffekopp i et kjøleskap når det egentlig skal i kjøkkenskapet - eller "bomme" litt på hva som skal hvor. Det kan oppleves skremmende og rart. Men det er mer vanlig enn du tror, når man er psykisk syk. Det er en helt naturlig del av det å være deprimert. Men dersom det går ut over livet ditt - ved at du glemmer å spise/hva du har spist, vaske deg eller hvem som er i ditt nettverk - eller med andre ord; dersom det går ut over livet ditt utenom bare det å "rote litt" i hverdagen... Så må du snakke med fastlegen din om det. 3 Lenke til kommentar
Karltorbj Skrevet 8. november Del Skrevet 8. november Milhouse85 skrev (4 timer siden): Ganske vanlig. Kan være veldig beskjedent/uskyldig; type at du glemmer hva du skulle kjøpe i butikken. Og veldig ille, der du nesten glemmer tid og sted, hvem du er og hva du gjør. Og hele spekteret mellom. Du kan også rote litt, ved å legge en kaffekopp i et kjøleskap når det egentlig skal i kjøkkenskapet - eller "bomme" litt på hva som skal hvor. Det kan oppleves skremmende og rart. Men det er mer vanlig enn du tror, når man er psykisk syk. Det er en helt naturlig del av det å være deprimert. Men dersom det går ut over livet ditt - ved at du glemmer å spise/hva du har spist, vaske deg eller hvem som er i ditt nettverk - eller med andre ord; dersom det går ut over livet ditt utenom bare det å "rote litt" i hverdagen... Så må du snakke med fastlegen din om det. Veldig bra det du skriver, kjenner meg igjen. Mildere form for tvangstanker, slik som sjekke komfyren for mye ol., er jo ikke kognitiv svikt, men kan dette ogsaa, forsterke seg, etter styrken, paa depresjonen? Lenke til kommentar
Curuion Skrevet 8. november Del Skrevet 8. november 31 minutes ago, Karltorbj said: Veldig bra det du skriver, kjenner meg igjen. Mildere form for tvangstanker, slik som sjekke komfyren for mye ol., er jo ikke kognitiv svikt, men kan dette ogsaa, forsterke seg, etter styrken, paa depresjonen? Har merka forskjell på slike tanker etter hvordan depresjonen var. Slet endel med å sjekke opptil flere ganger på rad om jeg glemte ting når jeg var dypt deprimert. Noen ganger måtte jeg også snu og kjøre tilbake. Nå med en mildere variant skjer det bare av og til at jeg må dobbeltsjekke ting. 1 Lenke til kommentar
Karltorbj Skrevet 8. november Del Skrevet 8. november Curuion skrev (19 minutter siden): Har merka forskjell på slike tanker etter hvordan depresjonen var. Slet endel med å sjekke opptil flere ganger på rad om jeg glemte ting når jeg var dypt deprimert. Noen ganger måtte jeg også snu og kjøre tilbake. Nå med en mildere variant skjer det bare av og til at jeg må dobbeltsjekke ting. Kjenner meg igjen, i det du skriver ogsaa. Du treffer spikeren paa hodet der, greit aa lese at du ikke er alene om det. Lenke til kommentar
Gjest 04529...9cf Skrevet 9. november Del Skrevet 9. november Milhouse85 skrev (15 timer siden): Ganske vanlig. Kan være veldig beskjedent/uskyldig; type at du glemmer hva du skulle kjøpe i butikken. Og veldig ille, der du nesten glemmer tid og sted, hvem du er og hva du gjør. Og hele spekteret mellom. Du kan også rote litt, ved å legge en kaffekopp i et kjøleskap når det egentlig skal i kjøkkenskapet - eller "bomme" litt på hva som skal hvor. Det kan oppleves skremmende og rart. Men det er mer vanlig enn du tror, når man er psykisk syk. Det er en helt naturlig del av det å være deprimert. Men dersom det går ut over livet ditt - ved at du glemmer å spise/hva du har spist, vaske deg eller hvem som er i ditt nettverk - eller med andre ord; dersom det går ut over livet ditt utenom bare det å "rote litt" i hverdagen... Så må du snakke med fastlegen din om det. Ja d er ille! Hodet er helt blankt. Husker ikke gårdagen eller istad eller klsree tenke Men antidepressiva hjalp ikke🤷♀️ ble verre av remeron? skjønner ikke d kan cære depresjon da? Anonymous poster hash: 04529...9cf Lenke til kommentar
Gjest 04529...9cf Skrevet 10. november Del Skrevet 10. november Kan man få kognitive vansker som helt umulig å ta inn prosessere informasjon tenke og hente opp? Anonymous poster hash: 04529...9cf Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 10. november Del Skrevet 10. november Gjest 04529...9cf skrev (2 timer siden): Kan man få kognitive vansker som helt umulig å ta inn prosessere informasjon tenke og hente opp? Svar: Ja. Lenke til kommentar
Gjest 04529...9cf Skrevet 11. november Del Skrevet 11. november Skandinav skrev (20 timer siden): Svar: Ja. Sprøtt. Hvorfor det egentlig? Jeg har det slik, men er samtidig også ekstremt stressa urolig og aktivert. Og utafor meg selv. Hvorfoe hjelper ikke remeron hvis det er depresjon? Anonymous poster hash: 04529...9cf Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 11. november Del Skrevet 11. november Gjest 04529...9cf skrev (22 minutter siden): Hvorfor det egentlig? Depresjon påvirker balansen av kjemikalier i hjernen, såkalte nevrotransmittere. Disse kjemikaliene er viktige for kommunikasjon mellom nerveceller. En ubalanse fører til problemer med å tenke klart og konsentrere seg. Gjest 04529...9cf skrev (26 minutter siden): Hvorfoe hjelper ikke remeron hvis det er depresjon? Det er umulig å svare på når det mangler vesentlige opplysninger. Dette er et spørsmål du må ta med din behandler. Lenke til kommentar
Gjest 04529...9cf Skrevet 12. november Del Skrevet 12. november Skandinav skrev (23 timer siden): Depresjon påvirker balansen av kjemikalier i hjernen, såkalte nevrotransmittere. Disse kjemikaliene er viktige for kommunikasjon mellom nerveceller. En ubalanse fører til problemer med å tenke klart og konsentrere seg. Det er umulig å svare på når det mangler vesentlige opplysninger. Dette er et spørsmål du må ta med din behandler. Tenke klart og konsentrere seg er jo noe helt annet enn det jeg beskriver i innlegget? Anonymous poster hash: 04529...9cf Lenke til kommentar
Gjest 04529...9cf Skrevet 12. november Del Skrevet 12. november Skandinav skrev (På 11.11.2024 den 7:59 AM): Depresjon påvirker balansen av kjemikalier i hjernen, såkalte nevrotransmittere. Disse kjemikaliene er viktige for kommunikasjon mellom nerveceller. En ubalanse fører til problemer med å tenke klart og konsentrere seg. Det er umulig å svare på når det mangler vesentlige opplysninger. Dette er et spørsmål du må ta med din behandler. Ja men generelt. Er ikke det at remeron ikke hjemper på symptomene en indikasjon på at der ikke skyldes depresjon? Eller kan det tenkes at andre typer fungerer likevel? Virker de forskjellig? Anonymous poster hash: 04529...9cf Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 12. november Del Skrevet 12. november Gjest 04529...9cf skrev (18 minutter siden): Tenke klart og konsentrere seg er jo noe helt annet enn det jeg beskriver i innlegget? "Tenke klart og ubalanse" er ikke en uttømmende beskrivelse av hele det mulige symptombildet. Et annet symptom kan f.eks være vansker med å formulere seg skriftlig og/eller samtidig ha svekket leseforståelse. Gjest 04529...9cf skrev (5 minutter siden): Er ikke det at remeron ikke hjemper på symptomene en indikasjon på at der ikke skyldes depresjon? At Remeron ikke fungerer for deg, er en indikasjon på at Remeron ikke fungerer for deg. Det er ikke en indikasjon på at du ikke er deprimert. Lenke til kommentar
Gjest 04529...9cf Skrevet 12. november Del Skrevet 12. november Skandinav skrev (5 timer siden): "Tenke klart og ubalanse" er ikke en uttømmende beskrivelse av hele det mulige symptombildet. Et annet symptom kan f.eks være vansker med å formulere seg skriftlig og/eller samtidig ha svekket leseforståelse. At Remeron ikke fungerer for deg, er en indikasjon på at Remeron ikke fungerer for deg. Det er ikke en indikasjon på at du ikke er deprimert. Ok takk. Jeg har vansker med å forstå at en antidep da ikke fungerer- kan en annen type likevel potensielt fungere?❤️ Anonymous poster hash: 04529...9cf Lenke til kommentar
Gjest 04529...9cf Skrevet torsdag kl 09:09 Del Skrevet torsdag kl 09:09 Milhouse85 skrev (På 8.11.2024 den 5:12 PM): Ganske vanlig. Kan være veldig beskjedent/uskyldig; type at du glemmer hva du skulle kjøpe i butikken. Og veldig ille, der du nesten glemmer tid og sted, hvem du er og hva du gjør. Og hele spekteret mellom. Du kan også rote litt, ved å legge en kaffekopp i et kjøleskap når det egentlig skal i kjøkkenskapet - eller "bomme" litt på hva som skal hvor. Det kan oppleves skremmende og rart. Men det er mer vanlig enn du tror, når man er psykisk syk. Det er en helt naturlig del av det å være deprimert. Men dersom det går ut over livet ditt - ved at du glemmer å spise/hva du har spist, vaske deg eller hvem som er i ditt nettverk - eller med andre ord; dersom det går ut over livet ditt utenom bare det å "rote litt" i hverdagen... Så må du snakke med fastlegen din om det. Har det slik som du beskriver nederst der men varierer litt. Klarer ikke føle mg lei meg/ men veldig redd pga det. Ksn d likevel skyldes depresjon? Anonymous poster hash: 04529...9cf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå