Gjest 04529...9cf Skrevet 15 timer siden Rapporter Del Skrevet 15 timer siden Noen som har fått det- hvor ille kan det være isåfall? Anonymous poster hash: 04529...9cf Lenke til kommentar
Milhouse85 Skrevet 5 timer siden Rapporter Del Skrevet 5 timer siden Ganske vanlig. Kan være veldig beskjedent/uskyldig; type at du glemmer hva du skulle kjøpe i butikken. Og veldig ille, der du nesten glemmer tid og sted, hvem du er og hva du gjør. Og hele spekteret mellom. Du kan også rote litt, ved å legge en kaffekopp i et kjøleskap når det egentlig skal i kjøkkenskapet - eller "bomme" litt på hva som skal hvor. Det kan oppleves skremmende og rart. Men det er mer vanlig enn du tror, når man er psykisk syk. Det er en helt naturlig del av det å være deprimert. Men dersom det går ut over livet ditt - ved at du glemmer å spise/hva du har spist, vaske deg eller hvem som er i ditt nettverk - eller med andre ord; dersom det går ut over livet ditt utenom bare det å "rote litt" i hverdagen... Så må du snakke med fastlegen din om det. 2 Lenke til kommentar
Karltorbj Skrevet 1 time siden Rapporter Del Skrevet 1 time siden Milhouse85 skrev (4 timer siden): Ganske vanlig. Kan være veldig beskjedent/uskyldig; type at du glemmer hva du skulle kjøpe i butikken. Og veldig ille, der du nesten glemmer tid og sted, hvem du er og hva du gjør. Og hele spekteret mellom. Du kan også rote litt, ved å legge en kaffekopp i et kjøleskap når det egentlig skal i kjøkkenskapet - eller "bomme" litt på hva som skal hvor. Det kan oppleves skremmende og rart. Men det er mer vanlig enn du tror, når man er psykisk syk. Det er en helt naturlig del av det å være deprimert. Men dersom det går ut over livet ditt - ved at du glemmer å spise/hva du har spist, vaske deg eller hvem som er i ditt nettverk - eller med andre ord; dersom det går ut over livet ditt utenom bare det å "rote litt" i hverdagen... Så må du snakke med fastlegen din om det. Veldig bra det du skriver, kjenner meg igjen. Mildere form for tvangstanker, slik som sjekke komfyren for mye ol., er jo ikke kognitiv svikt, men kan dette ogsaa, forsterke seg, etter styrken, paa depresjonen? Lenke til kommentar
Curuion Skrevet 38 minutter siden Rapporter Del Skrevet 38 minutter siden 31 minutes ago, Karltorbj said: Veldig bra det du skriver, kjenner meg igjen. Mildere form for tvangstanker, slik som sjekke komfyren for mye ol., er jo ikke kognitiv svikt, men kan dette ogsaa, forsterke seg, etter styrken, paa depresjonen? Har merka forskjell på slike tanker etter hvordan depresjonen var. Slet endel med å sjekke opptil flere ganger på rad om jeg glemte ting når jeg var dypt deprimert. Noen ganger måtte jeg også snu og kjøre tilbake. Nå med en mildere variant skjer det bare av og til at jeg må dobbeltsjekke ting. Lenke til kommentar
Karltorbj Skrevet 14 minutter siden Rapporter Del Skrevet 14 minutter siden Curuion skrev (19 minutter siden): Har merka forskjell på slike tanker etter hvordan depresjonen var. Slet endel med å sjekke opptil flere ganger på rad om jeg glemte ting når jeg var dypt deprimert. Noen ganger måtte jeg også snu og kjøre tilbake. Nå med en mildere variant skjer det bare av og til at jeg må dobbeltsjekke ting. Kjenner meg igjen, i det du skriver ogsaa. Du treffer spikeren paa hodet der, greit aa lese at du ikke er alene om det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå