Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Mye alkohol på jobb reiser...

Gjest 3a4f7...90b

Anbefalte innlegg

Gjest 3a4f7...90b

Er i et nytt forhold og alt er egentlig kjempe fint. Men det er en ting som virkelig plager meg og det er at hen er på en del jobb reiser og hvor det blir konsumert mye alkohol hver eneste kveld. Kan ha samtaler via tlf med hen som hen ikke husker dagen etterpå etc...

Alle som har litt erfaring med jobbreiser vet hvor texas det ofte er...men det er et nytt forhold og jeg sliter litt med å vite hvordan jeg skal angripe det her uten å støte hen bort. Men realiteten er at jeg kommer nok ikke til å orke det her i lang tid da det tærer voldsomt på meg...noe som er så utrolig kjipt når en har funnet noen en klikker med.

Råd? Erfaringer?

Anonymous poster hash: 3a4f7...90b

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er egentlig problemet? Er du redd for helsen hens? Eller er det sjalusi/trust issues?

Har selv reist mye de siste 12-13 årene og det har vært mange fester, men en kan da oppføre seg selv om en drikker litt. 

For meg høres det pr nå ut som ett deg problem, ikke hen problem.

Lenke til kommentar
Gjest 3a4f7...90b
Salvesen. skrev (Akkurat nå):

Hva er egentlig problemet? Er du redd for helsen hens? Eller er det sjalusi/trust issues?

Har selv reist mye de siste 12-13 årene og det har vært mange fester, men en kan da oppføre seg selv om en drikker litt. 

Er nok en blanding av alt du nevner ja. Spesielt når en har vært på disse turene selv og har sett hvor jævlig det kan være. Men det varierer selvklart mye ifra gruppe til gruppe og person som reiser. Jeg synes bare det er en veldig uting å drikke seg full 3-4 dager midt i uka og ikke huske hele samtaler. Men joda...det er godt mulig det er noe jeg må jobbe med det her og lære meg å takle på en god måte. Jeg vet ikke...

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (11 minutter siden):

Leser vi det samme her?

"en del jobbreiser", ".. Hver eneste kveld.", "Kan ha samtaler som hen ikke husker dagen derpå"

Jeg mener dette fremstår som useriøst å drive med så aktivt på jobbreise. Hadde det vært et festlig lag for å avslutte en kontrakt, arbeid eller begynnelsen på dette og det hadde vært et tilfelle nå og da med et sporadisk tilfelle av å ha vært for full til å huske alt så hadde ikke jeg heller sett problemet. Men slik TS beskriver det høres det mer ut som et alkoholproblem enn fest.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Hansien skrev (6 minutter siden):

Leser vi det samme her?

"en del jobbreiser", ".. Hver eneste kveld.", "Kan ha samtaler som hen ikke husker dagen derpå"

Jeg mener dette fremstår som useriøst å drive med så aktivt på jobbreise. Hadde det vært et festlig lag for å avslutte en kontrakt, arbeid eller begynnelsen på dette og det hadde vært et tilfelle nå og da med et sporadisk tilfelle av å ha vært for full til å huske alt så hadde ikke jeg heller sett problemet. Men slik TS beskriver det høres det mer ut som et alkoholproblem enn fest.

Litt derfor jeg spurte om det var helsen en var bekymret for eller noe annet, TS bekrefter at det er en blanding så jeg hadde vell "rett".

Men ja, det høres ikke bra ut. Men vi har langt i fra alle detaljene her.

Tror TS må først finne ut hva problemet egentlig er også jobbe med det. Så må personen som drikker også ta sitt problem på alvor, om det er ett problem. Å ikke huske noe er ikke bra.. 

Lenke til kommentar
Hansien skrev (16 minutter siden):

Men slik TS beskriver det høres det mer ut som et alkoholproblem enn fest.

Ikke for å betvile TS sine bekymringer, men det finnes alltid to sider av en historie. Et problem med slike tråder som dette er at den anklagede ikke har mulighet til å forsvare seg.

Om det skulle være tilfellet at han drakk seg blackout full hver eneste uke så er det en grunn til bekymring ja.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar
Gavekort skrev (1 minutt siden):

Ikke for å betvile TS sine bekymringer, men det finnes alltid to sider av en historie. Et problem med slike tråder som dette er at den anklagede ikke har mulighet til å forsvare seg.

Derav at jeg skriver "Slik TS beskriver det"

Lenke til kommentar
Gavekort skrev (22 minutter siden):

Intensjonen min var ikke å motsi deg. Jeg bygget bare et argument på ditt innlegg.

Jeg ser du la til mer i innlegget ditt rett etter/mens jeg svarte deg.

Endret av Hansien
Lenke til kommentar
Gjest 3a4f7...90b
Gavekort skrev (6 minutter siden):

Om det skulle være tilfellet at han drakk seg blackout full hver eneste uke så er det en grunn til bekymring ja.

Er ikke ute etter å "ta" hen på noe men få råd...hen reiser på jobb reiser gjerne 2-3 ganger i mnd og som nevnt så er det da alkohol hver dag til et punkt hvor hen glemmer detaljer vi har snakket om. Det er også gjerne i helgene vi ikke er samens også med samme resultat.

Jeg synes det er mye..? Og føler jeg må ta det opp på en grei måte og håpe hen ser problemet eller så kanskje jeg må avslutte forholdet. Tærer mye energi ut av meg det her...

Lenke til kommentar
Gjest 3a4f7...90b
Gjest 3a4f7...90b skrev (Akkurat nå):

Er ikke ute etter å "ta" hen på noe men få råd...hen reiser på jobb reiser gjerne 2-3 ganger i mnd og som nevnt så er det da alkohol hver dag til

Noen ganger er det en uke borte, andre 2-3 dager.. 

Lenke til kommentar
Gjest 3a4f7...90b

Er det urimelig av meg liksom? Er det jeg som er gammeldags og vanskelig? 

Lenke til kommentar
Gjest 3a4f7...90b skrev (4 minutter siden):

Er ikke ute etter å "ta" hen på noe men få råd...hen reiser på jobb reiser gjerne 2-3 ganger i mnd og som nevnt så er det da alkohol hver dag til et punkt hvor hen glemmer detaljer vi har snakket om. Det er også gjerne i helgene vi ikke er samens også med samme resultat.

Jeg synes det er mye..? Og føler jeg må ta det opp på en grei måte og håpe hen ser problemet eller så kanskje jeg må avslutte forholdet. Tærer mye energi ut av meg det her...

Det høres helt ut som det er i overkant mye. Hvor gammel er personen og hvor lenge har det pågått? Om en er veldig ung og alt er nytt er det kanskje grunn til mindre bekymring enn så lenge men om ikke så er det stor grunn til bekymring.

Å drikke alkohol til mat etc på reise flere ganger ila ukedagene er ganske normalt. Men å drikke så mye at en glemmer, det er ikke normalt for de fleste.

Lenke til kommentar
Gjest 3a4f7...90b
Salvesen. skrev (2 minutter siden):

Det høres helt ut som det er i overkant mye. Hvor gammel er personen og hvor lenge har det pågått? Om en er veldig ung og alt er nytt er det kanskje grunn til mindre bekymring enn så lenge men om ikke så er det stor grunn til bekymring.

Å drikke alkohol til mat etc på reise flere ganger ila ukedagene er ganske normalt. Men å drikke så mye at en glemmer, det er ikke normalt for de fleste.

Godt voksen, holdt på med det her i mange år. Er middager med alkohol og hvor dem sitter utover kvelden. Dem skal jo jobbe dagen etterpå så pleier ikke å bli veldig seint. Men blir da godt beruset hver gang..noe jeg synes er spesielt. Vet a fader jeg...men jeg må ta det her opp neste gang..bare håpe jeg ikke driter meg ut.

Lenke til kommentar
Gjest 3a4f7...90b skrev (3 minutter siden):

Godt voksen, holdt på med det her i mange år. Er middager med alkohol og hvor dem sitter utover kvelden. Dem skal jo jobbe dagen etterpå så pleier ikke å bli veldig seint. Men blir da godt beruset hver gang..noe jeg synes er spesielt. Vet a fader jeg...men jeg må ta det her opp neste gang..bare håpe jeg ikke driter meg ut.

Det henger ikke helt i hop det her?

Er ikke oppe lenge, skal jobbe neste dag men husker ingenting fra gårsdagen? 

Å drikke og spise middag hver dag på jobbreise er ganske normalt om arbeidet tillater det. Ofte forventet også i visse kulturer og viktig for å bygge relasjoner og nettverk.

Men om en drikker til en ikke husker hver gang har en ett problem og vill nok få lite ut av det ift relasjoner.

Lenke til kommentar
Gjest 3a4f7...90b
Salvesen. skrev (22 minutter siden):

Det henger ikke helt i hop det her?

Er ikke oppe lenge, skal jobbe neste dag men husker ingenting fra gårsdagen? 

Å drikke og spise middag hver dag på jobbreise er ganske normalt om arbeidet tillater det. Ofte forventet også i visse kulturer og viktig for å bygge relasjoner og nettverk.

Men om en drikker til en ikke husker hver gang har en ett problem og vill nok få lite ut av det ift relasjoner.

Nei hen pleier å gi seg alt ifra 22-00 da det er tidlig på'n igjen dagen etterpå. Men ja det er jo forventet men er mengden jeg reagerer på. Og virker ikke som hen klarer å ikke drikke. Men det er jo ofte veldig drikke press i slike settinger så kan se den...

Lenke til kommentar
Gjest 3a4f7...90b skrev (5 minutter siden):

Nei hen pleier å gi seg alt ifra 22-00 da det er tidlig på'n igjen dagen etterpå. Men ja det er jo forventet men er mengden jeg reagerer på. Og virker ikke som hen klarer å ikke drikke. Men det er jo ofte veldig drikke press i slike settinger så kan se den...

Det er ikke nødvendigvis drikkepress, men det er ofte forventet at en er med på middag og drikker og skåler. Iallefall i Asia og flere områder. Men det betyr ikke at en trenger å drikke seg sanseløs. 

Men jeg kan ikke forstå at hen drikker seg sanseløs om hen må opp tidlig og er i seng 22-00 i sanseløs tilstand. Men, vi er alle forskjellige :)

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (20 timer siden):

Hvis man drikker på seg hukommelsessvikt, har man et helseproblem. TS har god grunn til å være bekymret. Dette er et potensielt stort helseproblem for TS’ partner, og TS har helt rett i sin bekymring og omsorg.

Lenke til kommentar
kremt skrev (20 timer siden):

Du har rett og slett blitt sammen med en person som har store alkoholproblemer. Dette er nok ikke noe som løses enkelt eller raskt, dette er en lang prosess og faren for tilbakeslag er ekstremt høy. 

Jeg tenker det samme som deg. Jeg er redd dette er en person som er i ferd med å falle ut av arbeidslivet. Det kan ikke være mye produktivt arbeid som blir gjort all den tid blackouts er normen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...