Gjest deaed...5a7 Skrevet 3 timer siden Rapporter Del Skrevet 3 timer siden Hei! Jeg er usikker på hvilket studium jeg skal velge og kunne trengt noen råd. Jeg går siste året på videregående og kommer til å få et snitt på cirka 5,5. Målet mitt er å få en godt betalt jobb innenfor et etterspurt yrke, slik at jeg har gode muligheter på arbeidsmarkedet etter endt utdanning. Selv om jeg er født og oppvokst i Norge, har jeg utenlandske foreldre og et utenlandsk navn. Derfor er det viktig for meg å velge en studieretning som gir stabile jobbmuligheter uten at jeg trenger å bekymre meg for diskriminering i arbeidsmarkedet. På videregående har jeg likt økonomistyring, og jeg vurderer derfor å studere til siviløkonom. Samtidig er jeg bekymret for at konkurransen i dette feltet er høy, siden det er mange utdannede økonomer og en risiko for automatisering. I tillegg er jobber innen økonomi ofte i privat sektor, hvor det dessverre kan være større utfordringer med diskriminering. Har dere tips til studieretninger og yrker som kan oppfylle disse ønskene? Anonymous poster hash: deaed...5a7 Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 2 timer siden Rapporter Del Skrevet 2 timer siden Veldig enkelt. Studer akkurat det du har lyst, ikke det du må. Du kommer veldig langt med en bacholergrad uansett om du bruker den innen økonomi eller ikke. (Med graden viser du alt og alle at du har fullført vanskelig studie og klarer å tenke selv) Ikke studer noe du ikke liker. Det er dømt til å gå dårlig. Det ALLER VIKTIGSTE er å finne seg en jobb man liker. Da blir lønna ubetydlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå