Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Vikarbyråer

Gjest bf502...655

Anbefalte innlegg

Gjest bf502...655

Det begynner å bli noen måneder siden jeg uteksaminerte fra bachelorstudiet, men jobbmarkedet innenfor IT er ikke interessert i ferskinger med mindre de har klart å sikre seg en trainee stilling, en sommerjobb, eller har erfaring fra IT tidligere. 

Jeg søker på 3 jobber i uken (etter avtale med NAV), men får ikke napp. 

Sist jeg var arbeidsledig var i 2013, og da fikk jeg hjelp til å finne en jobb gjennom et vikarbyrå. På den tiden ble jeg ringt opp av en bemanningsansvarlig, hentet inn til et møte, og etter en prat matchet de meg med en jobb under en uke senere. Nå er det ikke lenger bare Adecco, Manpower og Jobzone, men det er MANGE vikarbyråer der ute. Etter å ha registrert meg hos de som jeg tror er aktuelle, opplever jeg allikevel at byråene er vanskelige å kontakte, samt at jeg ikke har blitt kontaktet overhode. Denne posten er ikke for å spørre om det er noe galt med meg (det er bare et trangt arbeidsmarked, jobb lander jeg til slutt), men spørsmålet er om vikarbyråene ikke bryr seg om sine vikarer lenger? Er det ikke slik lenger at de kaller deg inn til intervju og matcher deg med en arbeidsgiver?

Dersom dere vet om bemanningsbyråer som er interessert i deg som ansatt, tar jeg gjerne imot navn. For ordens skyld tar jeg med at jeg holder til i Bergen. 

Anonymous poster hash: bf502...655

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest bf502...655
ps5 skrev (På 7.11.2024 den 8:03 PM):

Dette markedet ligger med knekt rygg på tredje året (akkurat passert to) og det beste tipset er nok å skaffe seg 5 års erfaring før du begynner å søke. Evt søke mye bredere og mer.

Jeg søker så bredt jeg kan. Har søkt på konsulent, support, soc, administrator, risiko-styring, internships, graduate programmer. Startet søkeprosessen mens jeg var student i august i fjor, men det føles umulig å få en fot innenfor. Vi er flere fra klassen som sliter. Og dessverre bor jeg ikke i en storby, som gjør det enda vanskeligere. De fleste fra klassen sliter med å få jobb, men noen få heldige fikk trainee jobber.

Anonymous poster hash: bf502...655

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...