Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Grunnen til at du synes PSP er bedre er nok fordi du er vant til det programmet, og finner det lettere å jobbe med.

 

Hvorfor så mange bruker Photoshop? Fordi det er bra!

 

Hvorfor det er bra? Det har uendelig mange funksjoner, filtre og annet stesj som langt overgår PSP! Det samme gjelder kvaliteten på de filtrene og funksjonene!

 

Hvis du er interessert i å lære Photoshop finnes det MANGE bøker og tutorials på internett som viser vei. Blandt annet Photoshop Bible som jeg synes er en bra start!

Lenke til kommentar

...Men det er jo også fordi Photoshop er en slags "standard" for bildebehandlingsprogram også, og Adobe satser EKSTREMT mye på dette programmet for at det skal holde seg sånn. Derfor kan man ikke se bort fra at dette ikke vil endre seg på lang tid. MEN jeg synes også at tekstredigering (lage bilde av tekst) er mye lettere å få til et bra resultat på i PSP enn i photoshop. Derimot har Photoshop ALLE funksjoner som kan tenkes i et hvilket som helst miljø.

 

Så om du personlig foretrekker PSP, så hold deg til det, MEN om du virkelig er interessert og vil jobbe i framtida med grafisk design O.L. så anbefaler jeg at du lærer deg Photoshop i tillegg. Det går bra!

 

Lykke til.

Lenke til kommentar

Driver å vurderer om jeg skal melde meg på et photoshop-kurs som skal gå her snart. (Folkeuniversitetet) Men vet ikke om det blir verdt pengene. Noen som vet hvor "dypt" slike kurs går? Er snakk om ca 16 timer.

 

Her er eneste info jeg har nå:

 

Adobe Photoshop

- Om Photoshop?

- Flink i en fart

- Skjermbildet i Photoshop

- Verktøyene, palettene, menyer, filter

- Sette standardverdier og innstillinger

- Fargeteknikk

- Grensesnitt i ImageReady

- Generelt om bilder på nettet

- Optimalisering av bilder

- Stykker, rollover, animasjon

 

Har prøvd photoshop litt, så "frykter" egentlig at jeg ikke kommer til å lære særlig mye. Til en pris på over 2000 vil jeg gjerne lære. Noen som har tatt tilsvarende kurs? Vil det være bedre å kjøpe bøker?

Lenke til kommentar
Driver å vurderer om jeg skal melde meg på et photoshop-kurs som skal gå her snart. (Folkeuniversitetet) Men vet ikke om det blir verdt pengene. Noen som vet hvor "dypt" slike kurs går? Er snakk om ca 16 timer.

 

Her er eneste info jeg har nå:

 

Adobe Photoshop

- Om Photoshop?

- Flink i en fart

- Skjermbildet i Photoshop

- Verktøyene, palettene, menyer, filter

- Sette standardverdier og innstillinger

- Fargeteknikk

- Grensesnitt i ImageReady

- Generelt om bilder på nettet

- Optimalisering av bilder

- Stykker, rollover, animasjon

 

Har prøvd photoshop litt, så "frykter" egentlig at jeg ikke kommer til å lære særlig mye. Til en pris på over 2000 vil jeg gjerne lære. Noen som har tatt tilsvarende kurs? Vil det være bedre å kjøpe bøker?

Jeg vet ikke hvilket nivå du er på, men det finnes endel bra kurser for "egenstudie" rundt om på nettet, i tillegg så har bladet digitalkamera et kurs som det kommer nye deler av ved hvert blad. Det er også mange bra bøker å få kjøpt.

Lenke til kommentar

Kurs er vel og bra det, men photoshop er noe man kan lære seg SELV. Jeg lærte meg det som 12-åring...

 

1. Finn tutorials på nettet :)

2. www.hah.net er en fint sted å begynne.

3. Eventuellt kjøp deg "Photoshop Bible"

4. Bruk kreativiteten! Eksprimenter! Ikke bare følg tutorials og/eller en bok slavisk, men LAG NOE SELV! :)

Lenke til kommentar
Driver å vurderer om jeg skal melde meg på et photoshop-kurs som skal gå her snart. (Folkeuniversitetet) Men vet ikke om det blir verdt pengene. Noen som vet hvor "dypt" slike kurs går? Er snakk om ca 16 timer.

 

Her er eneste info jeg har nå:

 

Adobe Photoshop

- Om Photoshop?

- Flink i en fart

- Skjermbildet i Photoshop

- Verktøyene, palettene, menyer, filter

- Sette standardverdier og innstillinger

- Fargeteknikk

- Grensesnitt i ImageReady

- Generelt om bilder på nettet

- Optimalisering av bilder

- Stykker, rollover, animasjon

 

Har prøvd photoshop litt, så "frykter" egentlig at jeg ikke kommer til å lære særlig mye. Til en pris på over 2000 vil jeg gjerne lære. Noen som har tatt tilsvarende kurs? Vil det være bedre å kjøpe bøker?

Det der kan du lære deg selv på internett på en måned eller to...

Lenke til kommentar
Kurs er vel og bra det, men photoshop er noe man kan lære seg SELV. Jeg lærte meg det som 12-åring...

 

1. Finn tutorials på nettet :)

2. www.hah.net er en fint sted å begynne.

3. Eventuellt kjøp deg "Photoshop Bible"

4. Bruk kreativiteten! Eksprimenter! Ikke bare følg tutorials og/eller en bok slavisk, men LAG NOE SELV! :)

samme her. Hvis du lærer det selv (for det meste) så lærer du det veldig grundig, du får en bedre forståelse for hva det er du driver med. Men det går mye fortere hvis du finner tips og tricks på internett. (søketips-->googel.com "photoshop tips and tricks")

Lenke til kommentar
Er tretten nå lærte photoshop når jeg var 10.
Jeg lærte meg det som 12-åring...

 

Og hvordan PS var det?

 

Tar åresvis å lære seg PS inn og ut.

 

Mange av de virkelig proffe innen PS, sier de finner nye ting, støtt og stadig....Og det er etter flere års bruk, gjerne på et proffere nivå enn de fleste brukerne her på HW...

 

Stor forskjell på å kunne "PS", og kunne noen (basic)funksjoner i PS.

 

PS: Ikke ment som kritikk, tviler IKKE på at dere er veldig flinke med PS,

tviler bare på at dere kan HELE PS. :yes:

Lenke til kommentar
Jeg lærte meg det som 12-åring...

 

Og hvordan PS var det?

 

Tar åresvis å lære seg PS inn og ut.

 

Mange av de virkelig proffe innen PS, sier de finner nye ting, støtt og stadig....Og det er etter flere års bruk, gjerne på et proffere nivå enn de fleste brukerne her på HW...

 

Stor forskjell på å kunne "PS", og kunne noen (basic)funksjoner i PS.

 

PS: Ikke ment som kritikk, tviler IKKE på at dere er veldig flinke med PS,

tviler bare på at dere kan HELE PS. :yes:

Absolutt, formulerte meg muligens litt dårlig ;)

 

* Var så vidt jeg husker PS 5.0, kan vel stemme nokså bra. Det jeg mente var naturligvis at det var i den alderen jeg plukka det opp og lærte meg dets funksjoner osv. ja, jeg var nokså tidlig ute. Føler ihvertfall i dag at jeg har full kontroll og kan gjøre det meste uten å måtte fundere på teknikk osv.

 

* Man blir ALDRI utlært... det er alltid nye teknikker og fremgangsmåter å ta fatt i. Det vakre med photoshop er at det kun er kreativiteten som setter grenser, programmet i seg selv kan gjøre så godt som ALT som er mulig :yes: And that's why we love it.

 

* Jeg kan nok ikke HELE PS med tanke på dets funksjoner, nei, men jeg kan vel så godt som absolutt alt :p. Altså, jeg har tross alt utforsket programvaren i årevis :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...