Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×
Presidentvalget i USA 2024 ×

Setter alle under en kam, men tviler på at hun hadde gitt sånne som oss sjansen

Anbefalte innlegg

MrL skrev (9 minutter siden):

Jeg har aldri sagt personlighet ikke er viktig, men det artikkelen skriver om personlighet referer ikke til fakta - men er nok skrevet å få menn til å føle seg bedre. 

Uannsett, det er uvesentlig og en avsporing  for poenget - og jeg står ved poenget mitt med dobbelmoralen med bodycount vs høyde og kan ikke se du har bevist noe som helst annet. 

Men denne forskningen viser at det er menn som blir bedømt strengere med tanke på antall seksualpartnere.

For langvarige forhold fant vi ingen dobbeltstandard. For korte forhold bedømmes menn strengere, altså motsatt av det man kanskje tror, sier Kennair.

Så ifølge den nye forskningen ble menn med mange seksualpartnere ansett som mindre attraktive for et «one night stand», enn kvinner i samme situasjon. Noe som er stikk motsatt av det man kanskje egentlig tror.

https://www.nrk.no/trondelag/seksuell-dobbeltmoral-har-liten-rot-i-virkeligheten-_-forskere-kaller-det-en-myte-1.16395860

Så  påstanden din om  at en mann blir applaudert for en høy bodycount er altså ikke riktig. (Jeg ble selv overrasket av å finne denne artikkelen og forskningen som ligger til grunn for artikkelen). 

Poenget med at kvinner velger høyere menn handler om evolusjon. Antall sexpartnere (selv om myten nå er avkreftet) handler ikke om evolusjon på samme måte. Det er mer sosialt betinget, hvilken tid vi lever i nå, med tilgang på mange forskjellige partnere via datingapper. At kvinner og menn har forskjellige preferanser, altså hva de ser etter, har fint lite med dobbeltmoral å gjøre. At det skal være  forskjellige regler for kvinner og menn, det er dobbeltmoralistisk. 

• Kvinner prioriterer god helse og intelligens høyere enn menn gjør.
  • Kvinner prioriterer gode finansielle muligheter høyere enn menn gjør.
  • Menn prioriterer utseendet høyere enn kvinner gjør.
  • Kvinner foretrekker noe eldre partnere, menn noe yngre.
  • Både menn og kvinner setter pris på egenskaper som vennlighet og intelligens.

https://www.nettavisen.no/livsstil/omstridt-partnervalg-studie-har-vart-diskutert-siden-80-tallet-na-har-forskere-gjennomfort-studien-pa-nytt/s/12-95-3423970314

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
leticia skrev (8 timer siden):

Så ifølge den nye forskningen ble menn med mange seksualpartnere ansett som mindre attraktive for et «one night stand», enn kvinner i samme situasjon. Noe som er stikk motsatt av det man kanskje egentlig tror.

Jeg måtte lese denne flere ganger for å være sikker på at jeg leste riktig.

Jeg mener ... det er da vel ingen menn som dømmer en kvinne for hennes fortid for et ONS? Som er hva den "nye forskningen" viste. Og så avslutter de med at det er motsatt av hva folk tror.

Kan noen forklare dette for meg, for det høres helt vilt ut. Jeg kan ikke tenke meg en eneste mann i noen situasjon ville spurt en kvinne om hvor mange partnere hun har hatt tidligere før de drar hjem for ONS. Og så sier de at folk tror det er vanlig.

Man må jo begynne å lure på folk av og til.

Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (25 minutter siden):

Ah. Så hvis vi ikke kan snakke om at det er en redsel for en mann, da lar du være å snakke om det.

Det er jo godt nok svar egentlig på den ansvarsfraskrivelsen jeg hinter til..

Du må gjerne snakke om hva du vil. Grunnloven §100 sikrer deg den retten, og jeg støtter den.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Orion666 skrev (1 minutt siden):

Du må gjerne snakke om hva du vil. Grunnloven §100 sikrer deg den retten, og jeg støtter den.

Vil du ikke forklare hvorfor du mener jeg snur det på hodet, og i så fall hva som var feil med det?

Jeg ser ikke problemet, rett og slett. Vi må gjerne være uenige om saken, men "Der sa du noe annet enn hva jeg ville så da slutter jeg snakke" virker mer enn bare litt rart i et diskusjonsforum.

Lenke til kommentar
leticia skrev (9 timer siden):

Men denne forskningen viser at det er menn som blir bedømt strengere med tanke på antall seksualpartnere.

For langvarige forhold fant vi ingen dobbeltstandard. For korte forhold bedømmes menn strengere, altså motsatt av det man kanskje tror, sier Kennair.

https://www.nrk.no/trondelag/seksuell-dobbeltmoral-har-liten-rot-i-virkeligheten-_-forskere-kaller-det-en-myte-1.16395860

Så  påstanden din om  at en mann blir applaudert for en høy bodycount er altså ikke riktig. (Jeg ble selv overrasket av å finne denne artikkelen og forskningen som ligger til grunn for artikkelen). 

Poenget med at kvinner velger høyere menn handler om evolusjon. Antall sexpartnere (selv om myten nå er avkreftet) handler ikke om evolusjon på samme måte. Det er mer sosialt betinget, hvilken tid vi lever i nå, med tilgang på mange forskjellige partnere via datingapper. At kvinner og menn har forskjellige preferanser, altså hva de ser etter, har fint lite med dobbeltmoral å gjøre. At det skal være  forskjellige regler for kvinner og menn, det er dobbeltmoralistisk. 

• Kvinner prioriterer god helse og intelligens høyere enn menn gjør.
  • Kvinner prioriterer gode finansielle muligheter høyere enn menn gjør.
  • Menn prioriterer utseendet høyere enn kvinner gjør.
  • Kvinner foretrekker noe eldre partnere, menn noe yngre.
  • Både menn og kvinner setter pris på egenskaper som vennlighet og intelligens.

https://www.nettavisen.no/livsstil/omstridt-partnervalg-studie-har-vart-diskutert-siden-80-tallet-na-har-forskere-gjennomfort-studien-pa-nytt/s/12-95-3423970314

"Menn med mindre antall seksuelle partnere er mindre attraktive for one night stand for jenter" - Test den påstanden på Tinder og se hvilke resultater man får - jenter har sex med de guttene som får mest sex. 

Dette er en undersøkelse gjort av NTNU, det er ikke noe fasit. Men om vi bruker denne artikkelen som generalisering av hva gutter og jenter tenker, så håper jeg du skjønner at denne artikkelen konkluderer med at dobbelmoralen til kvinner er enda verre enn vi trodde - for den sier at kvinner dømmer menn etter antall partnere mer gutter dømmer kvinner, også får gutter all kjeften for bedømmingen sin.

At man dømmer og skylder på evolusjonsfaktorerer/utseendefaktorer fritar ikke bedømmingen fra dobbelmoral. Skulle man gjort det, så kan gutter kan fint bli spurt og dømt etter høyde, men prøv å spør en jente om vekt. Da er gutten et rasshøl. Det er faktisk et fint sosial ekspriment på det på sosiale media.

Endret av MrL
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
MrL skrev (10 minutter siden):

Dette er en undersøkelse gjort av NTNU, det er ikke noe fasit. Men om vi bruker denne artikkelen som generalisering av hva gutter og jenter tenker, så håper jeg du skjønner at denne artikkelen konkluderer med at dobbelmoralen til kvinner er enda verre enn vi trodde - for den sier at kvinner dømmer menn etter antall partnere mer gutter dømmer kvinner, også får gutter all kjeften for bedømmingen sin.

Hvem er VI i denne sammenhengen?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Orion666 skrev (11 minutter siden):

Hvem er VI i denne sammenhengen?

Vi, de som har åpnet øynene og skjønt at jenter er dobbelmoralske når jenter dømmer etter høyde mens kjefter på gutter for bodycount bedømming, blant annet. 

Dette gjelder ikke alle jenter eller gutter. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
MrL skrev (2 timer siden):

Vi, de som har åpnet øynene og skjønt at jenter er dobbelmoralske når jenter dømmer etter høyde mens kjefter på gutter for bodycount bedømming, blant annet. 

Man dømmer ikke etter høyde. Men foretrekker en høyde, kanskje litt ubevisst også, siden det evolusjonsmessige som jeg har vært innom ganske mye nå, og som du er rask til å avvise. At noen ikke er med i utvalget betyr ikke at man dømmer dem. Ville heller brukt ordet avvise dem, en avvisning som ikke alle takler så bra. 

Det kan faktisk hende at det samme gjør seg gjeldende angående den såkalte bodycounten også,  at menn evolusjonsmessig er vant med å kjempe om den samme dama, og at den sterkeste (her høyeste) ender opp med dama. Kanskje det blir full forvirring hos mannfolka når hun da ligger med flere. Det er jo han sterkeste som evolusjonsmessig skal "vinne".  Sånn sett så burde det være de som er blant de sterkeste og ikke når helt opp, som burde være mest frustrert. Ikke de som er såpass svake (her: lave) at de vet at de uansett ikke har sjanse... Da bør de kjempe om andre kvinner, kanskje de rett og slett går etter feil kvinner? Som jeg nevnte tidligere, vil du egentlig ha en dame som er så opptatt av høyden din at hun ikke ser mannen bak høyden? Det gjelder både for de som er høye og de som er lave. 

En annen ting angående bodycount - bedømming kan være det religionsmessige. Det er i religiøse miljøer man finner den største dobbeltmoralen syns jeg. Det er i religionen man ser tydeligst at noen regler gjelder for damer, mens noe annet gjelder for menn. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (9 minutter siden):

Man dømmer ikke etter høyde. Men foretrekker en høyde, kanskje litt ubevisst også, siden det evolusjonsmessige som jeg har vært innom ganske mye nå, og som du er rask til å avvise. At noen ikke er med i utvalget betyr ikke at man dømmer dem. Ville heller brukt ordet avvise dem, en avvisning som ikke alle takler så bra. 

Det kan faktisk hende at det samme gjør seg gjeldende angående den såkalte bodycounten også,  at menn evolusjonsmessig er vant med å kjempe om den samme dama, og at den sterkeste (her høyeste) ender opp med dama. Kanskje det blir full forvirring hos mannfolka når hun da ligger med flere. Det er jo han sterkeste som evolusjonsmessig skal "vinne".  Sånn sett så burde det være de som er blant de sterkeste og ikke når helt opp, som burde være mest frustrert. Ikke de som er såpass svake (her: lave) at de vet at de uansett ikke har sjanse... Da bør de kjempe om andre kvinner, kanskje de rett og slett går etter feil kvinner? Som jeg nevnte tidligere, vil du egentlig ha en dame som er så opptatt av høyden din at hun ikke ser mannen bak høyden? Det gjelder både for de som er høye og de som er lave. 

En annen ting angående bodycount - bedømming kan være det religionsmessige. Det er i religiøse miljøer man finner den største dobbeltmoralen syns jeg. Det er i religionen man ser tydeligst at noen regler gjelder for damer, mens noe annet gjelder for menn. 

De bakrunnsliggende årsakene legitimerer ikke dobbelmoralen, og ikke helt enig at det er skillnad mellom å dømme og preferere på høyde, men ok. Vi trenger ikke å diskutere det mer. En kvinne vil ikke ha en lav man, en mann vil ikke ha en kvinne med høy bodycount. Ingen er mer dobbelmoralsk enn den andre - etter min mening. Årsaken bak, er irrrelevant. 

Når det gjelder hva man till slutt går for og anser som et problem er et annet sak, nei flere vil nok ikke ha en kvinne som vil ha en høy mann - men det er brutalt å måtte kutte ut 50% av alle kvinner som potensielle partnere i et allerede tung marked. 

Lenke til kommentar
MrL skrev (3 timer siden):

Er dere en stor klubb? Holder dere møter, eller bare tagger dere hverandre på SoMe?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Orion666 skrev (35 minutter siden):

Er dere en stor klubb? Holder dere møter, eller bare tagger dere hverandre på SoMe?

Jeg tror klubben av fornuftige mennesker som kritiserer veletablerte konsepter og tankegods er relativt stor på diskusjon.no, men det gjelder kanskje ikke for alle - noe strever kanskje med å innse poenget til nettsiden man selv er på. 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...