leticia Skrevet i går, 16:51 Rapporter Del Skrevet i går, 16:51 (endret) MrL skrev (6 timer siden): Kvinner diskrimninerer menn etter høyde, det er en av de viktigste kvalitene de ser etter i en mann hvis du spør en kvinne. Menn generelt bryr seg ikke om de finner en kvinne på samme høyde, for kvinnen skal han være høyere. Du må gjerne skylde på enhver årsak til at det er sånn, biologisk eller ikke. Mitt poeng her var egentlig å dra paraleller til hvor mye hat gutter får som diskriminerer og velger kvinner etter bodycount, mens de har selv høy bodycount selv. I praksis er dette akkurat det samme som høydediskrimineringen jenter driver med, og det er ifølge dem selv helt greit å diskriminere etter høyde men ikke bodycount. Også menn "diskriminerer" kvinner etter høyde. Menn vil ha lave kvinner som anses mer fruktbare enn høye kvinner. Det er evolusjonen som har ført oss dithen Jeg har forøvrig aldri hørt en kvinne som sier at mannen må være høy. Men jeg har hørt mange menn som sier at mannen må være høy. Det er nesten slik at man kan lure på om høyden er viktigst for kvinnen, eller om høyden er viktigst for andre menn, for konkurransens del. https://www.klikk.no/kvinneguiden/samliv/derfor-vil-kvinner-ha-hoye-menn-2623556 Man diskriminerer ingen bare fordi man har preferanser på visse ting, hvor høyde kan være en av disse tingene, eller "bodycount" som du sier (for et merkelig udelikat ord forresten, vi har sikkert et norsk ord for dette) Men hvis du virkelig spør damer så ønsker de en som er snill, har god jobb, kan styre sin egen økonomi, er sosialt oppegående, romantisk, at han er for likestilling. Høyde kommer laaangt bak i rekken over preferanser. Jeg har både vært sammen med menn som er lavere, har cirka samme høyde og som er høyere enn meg. Det betyr ingenting hvis han har kvaliteter jeg ser etter i en mann. Og ja, jeg anser ikke høyde som en kvalitet. En kvalitet har noe med oppførsel, ikke utseende å gjøre slik jeg ser det. Hvis man tror at man ikke får seg dame fordi man er for lav, da leter man helt feil sted for en årsaksforklaring. Og helt ærlig, er du virkelig interessert i å være sammen med en dame som ikke ser deg for deg, men kun hvor høy eller lav du er? Endret i går, 16:52 av leticia glemt link 2 Lenke til kommentar
leticia Skrevet i går, 17:08 Rapporter Del Skrevet i går, 17:08 herzeleid skrev (47 minutter siden): Mulig jeg tolket deg feil, men det fremstod i alle fall slik. Kanskje jeg var for utydelig der om hva tankegangen bak hva jeg skreiv. Jeg begynner bare å bli alvorlig lei av å høre fra menn at høyde er så viktig. Jeg tenker at det er faktisk naturlig at kvinner går for høyere menn og at menn går for lavere kvinner. Hadde det vært meningen at vi skulle være like høye så hadde vi sannsynligvis vært det. Har man ikke hell i dating så må man endre fremgangsmåten var det jeg mente å si. Altså at hvis noe ikke funker må man prøve noe annet. Hvis man går med innstillingen "jeg er ikke høy nok uansett" så kommer man ingen vei. Fokuser på dine sterke sider i stedet for ting du uansett ikke får gjort noe med 1 Lenke til kommentar
MrL Skrevet i går, 17:10 Rapporter Del Skrevet i går, 17:10 (endret) leticia skrev (20 minutter siden): Også menn "diskriminerer" kvinner etter høyde. Menn vil ha lave kvinner som anses mer fruktbare enn høye kvinner. Det er evolusjonen som har ført oss dithen Jeg har forøvrig aldri hørt en kvinne som sier at mannen må være høy. Men jeg har hørt mange menn som sier at mannen må være høy. Det er nesten slik at man kan lure på om høyden er viktigst for kvinnen, eller om høyden er viktigst for andre menn, for konkurransens del. https://www.klikk.no/kvinneguiden/samliv/derfor-vil-kvinner-ha-hoye-menn-2623556 Man diskriminerer ingen bare fordi man har preferanser på visse ting, hvor høyde kan være en av disse tingene, eller "bodycount" som du sier (for et merkelig udelikat ord forresten, vi har sikkert et norsk ord for dette) Men hvis du virkelig spør damer så ønsker de en som er snill, har god jobb, kan styre sin egen økonomi, er sosialt oppegående, romantisk, at han er for likestilling. Høyde kommer laaangt bak i rekken over preferanser. Jeg har både vært sammen med menn som er lavere, har cirka samme høyde og som er høyere enn meg. Det betyr ingenting hvis han har kvaliteter jeg ser etter i en mann. Og ja, jeg anser ikke høyde som en kvalitet. En kvalitet har noe med oppførsel, ikke utseende å gjøre slik jeg ser det. Hvis man tror at man ikke får seg dame fordi man er for lav, da leter man helt feil sted for en årsaksforklaring. Og helt ærlig, er du virkelig interessert i å være sammen med en dame som ikke ser deg for deg, men kun hvor høy eller lav du er? Høyde er høyt på ønskelisten til kvinner, mer enn du fremstiller det her. Selvfølgelig må det flere ting som må være på plass. Men at lave/normale menn kan også få seg dame ja, for som med alt i verden får kvinnene(eller mennene) sjeldent alt de ønsker seg. Forøvrig er det fint du mener man ikke diskriminerer når man har preferanse på en ting, men da burde ikke de som klager på høy bodycount hos kvinner heller få kjeft - slik er det ikke. Endret i går, 17:13 av MrL 1 4 Lenke til kommentar
Martelè Skrevet i går, 17:13 Rapporter Del Skrevet i går, 17:13 (endret) leticia skrev (5 minutter siden): Kanskje jeg var for utydelig der om hva tankegangen bak hva jeg skreiv. Jeg begynner bare å bli alvorlig lei av å høre fra menn at høyde er så viktig. Jeg tenker at det er faktisk naturlig at kvinner går for høyere menn og at menn går for lavere kvinner. Hadde det vært meningen at vi skulle være like høye så hadde vi sannsynligvis vært det. Har man ikke hell i dating så må man endre fremgangsmåten var det jeg mente å si. Altså at hvis noe ikke funker må man prøve noe annet. Hvis man går med innstillingen "jeg er ikke høy nok uansett" så kommer man ingen vei. Fokuser på dine sterke sider i stedet for ting du uansett ikke får gjort noe med Det er en realitet at det eksisterer kvinner som er veldig rigide på det med høyde, og du trenger ikke surfe langt på nettet før du finner videoer av slike begavede folk. Du sliter kanskje med å se forskjellen på de menna som sier at "alle kvinner er slik", og de realistene som simpelthen sier at der bare eksisterer slike kvinner på planeten. Dette er to radikalt forskjellige ting. Den ene er hatefull, og den andre er faktum Endret i går, 17:14 av Martelè 1 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet i går, 17:16 Rapporter Del Skrevet i går, 17:16 Martelè skrev (1 minutt siden): Det er en realitet at det eksisterer kvinner som er veldig rigide på det med høyde, og du trenger ikke surfe langt på nettet før du finner videoer av slike begavede folk. Det er jo så lett som å bare ignorere dem, det høres jo ikke ut som datingmateriale uansett. 🙂 1 Lenke til kommentar
Orion666 Skrevet i går, 17:17 Rapporter Del Skrevet i går, 17:17 fokkeslasken skrev (8 timer siden): At det derimot vil passe med at man ikke lengre kan få det "dopet" man er vant med gir mer mening. Og da er det et problem for kvinnen og ikke mannen. At mannen derimot velger slikt bort fra livet sitt er en annen sak, og har ikke mer med redsel å gjøre enn at han også ville valgt bort en alkoholiker. Her snudde du problemet på hodet. OK. Over og ut. 1 Lenke til kommentar
Martelè Skrevet i går, 17:18 Rapporter Del Skrevet i går, 17:18 Duriello skrev (1 minutt siden): Det er jo så lett som å bare ignorere dem, det høres jo ikke ut som datingmateriale uansett. 🙂 Om du kjenner til meg her, så burde det være utroooolig enkelt for meg hahaha! 1 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet i går, 17:19 Rapporter Del Skrevet i går, 17:19 leticia skrev (7 minutter siden): Kanskje jeg var for utydelig der om hva tankegangen bak hva jeg skreiv. Jeg begynner bare å bli alvorlig lei av å høre fra menn at høyde er så viktig. Jeg tenker at det er faktisk naturlig at kvinner går for høyere menn og at menn går for lavere kvinner. Hadde det vært meningen at vi skulle være like høye så hadde vi sannsynligvis vært det. Har man ikke hell i dating så må man endre fremgangsmåten var det jeg mente å si. Altså at hvis noe ikke funker må man prøve noe annet. Hvis man går med innstillingen "jeg er ikke høy nok uansett" så kommer man ingen vei. Fokuser på dine sterke sider i stedet for ting du uansett ikke får gjort noe med Jeg tror også det er lite å hente på å grave seg ned i alt en ikke får gjort noe med og å ha preferanser er helt fair. Det har vi alle. Jeg tror likevel vi ender med å forstå mindre om vi later som det ikke er en viktig faktor, eller at dating er betraktelig mer utfordrende for noen. Om du ikke har hørt om dette fra kvinner har det vært flere artikler om fenomenet, her NRK: https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/kvinner-stiller-hogdekrav-pa-tinder-1.14399836 1 1 Lenke til kommentar
leticia Skrevet i går, 17:20 Rapporter Del Skrevet i går, 17:20 Martelè skrev (1 minutt siden): Det er en realitet at det eksisterer kvinner som er veldig rigide på det med høyde, og du trenger ikke surfe langt på nettet før du finner videoer av slike begavede folk. Du sliter kanskje med å se forskjellen på de menna som sier at "alle kvinner er slik", og de realistene som simpelthen sier at der bare eksisterer slike kvinner på planeten. Dette er to radikalt forskjellige ting Vel - er dette igjen trender / youtube - videoer fra USA? Jeg syns at når vi bor i Norge (og at de aller fleste menn som bor i Norge finner seg norske kvinner) så bør man fokusere på hva norske kvinner tenker, ikke hva amerikanske kvinner gjør. Jeg benekter ikke at det finnes kvinner som er svært rigide på høyde, på samme måte som det finnes menn som er svært rigide på andre faktorer ( f.eks at de kun vil ha jomfruer). Neida, jeg sliter ikke med å se forskjell på de som sier "alle kvinner er slik" og "slike kvinner eksisterer". Jeg er fullt klar over at slike kvinner eksisterer. Men det er vel ikke noen kvinner man egentlig har så lyst å bli sammen med som mann, hvis man ikke er veldig overflatisk selv? Så hvorfor da fokusere så mye på dette? 1 1 Lenke til kommentar
leticia Skrevet i går, 17:30 Rapporter Del Skrevet i går, 17:30 MrL skrev (11 minutter siden): Forøvrig er det fint du mener man ikke diskriminerer når man har preferanse på en ting, men da burde ikke de som klager på høy bodycount hos kvinner heller få kjeft - slik er det ikke. Det som det "kjeftes" på angående "bodycount" er vel at man har en moral for seg selv og en annen moral for kvinnene? Altså at man selv kan ha et høyt tall, mens kvinnene skal ha et lavt? Denne dobbelmoralismen syns jeg blir feil. Jeg ser ingenting galt i generelt at man ønsker en partner som ikke har vært med så mange tidligere. Jeg syns også det er litt rart at man spør sin potensielle partner om slike ting. Hva partneren har gjort tidligere har man ingenting med syns jeg. Men forstår at man kan være engstelig med tanke på utroskap hvis partneren har et høyt "tall". 1 Lenke til kommentar
MrL Skrevet i går, 17:41 Rapporter Del Skrevet i går, 17:41 leticia skrev (4 minutter siden): Det som det "kjeftes" på angående "bodycount" er vel at man har en moral for seg selv og en annen moral for kvinnene? Altså at man selv kan ha et høyt tall, mens kvinnene skal ha et lavt? Denne dobbelmoralismen syns jeg blir feil. Jeg ser ingenting galt i generelt at man ønsker en partner som ikke har vært med så mange tidligere. Jeg syns også det er litt rart at man spør sin potensielle partner om slike ting. Hva partneren har gjort tidligere har man ingenting med syns jeg. Men forstår at man kan være engstelig med tanke på utroskap hvis partneren har et høyt "tall". Like dobbelmoralsk som en lav kvinne vil ha en høy mann, det er hele poenget. 50% av kvinner bryr seg om høyde, kun 13% av menn gjør det. Du vil ha en egenskap i en partner du ikke selv besitter. 1 1 Lenke til kommentar
leticia Skrevet i går, 17:42 Rapporter Del Skrevet i går, 17:42 herzeleid skrev (18 minutter siden): Jeg tror likevel vi ender med å forstå mindre om vi later som det ikke er en viktig faktor, eller at dating er betraktelig mer utfordrende for noen. Om du ikke har hørt om dette fra kvinner har det vært flere artikler om fenomenet, her NRK: Joda, jeg er fullt klar over at dating er mer utfordrende for noen. Her spiller også andre faktorer enn høyde inn. For eksempel det å være innadvendt, sosial klumsete, ha få interesser, lav utdanning, lav lønn osv. Ellers så syns jeg ikke noe om fremgangsmåten til disse kvinnene i artikkelen du la ved. De kan fort ende opp med å skremme vekk menn som har den foretrukne høyden også med en slik oppførsel 1 Lenke til kommentar
leticia Skrevet i går, 17:51 Rapporter Del Skrevet i går, 17:51 MrL skrev (1 minutt siden): Like dobbelmoralsk som en lav kvinne vil ha en høy mann, det er hele poenget. 50% av kvinner bryr seg om høyde, kun 13% av menn gjør det. Du vil ha en egenskap i en partner du ikke selv besitter. Du må gjerne legge ved en link som kan bekrefte de prosenttallene du her viser til. Jeg syns ikke det er like dobbeltmoralistisk jeg da, ettersom kvinner i hovedsak er lavere enn menn, og da er det naturlig at kvinner ender opp med en høyere mann enn de er selv. Men om man er 1,50 selv og vil ha en på 1,90 + det syns jeg virker litt rart. (kunne aldri tenkt meg denne høydeforskjellen). Det er ingenting naturlig over at menn skal ha vært med mange kvinner, mens kvinner skal nærmest være jomfruer. Så dette er dobbeltmoralistisk på en helt annen måte. Det hadde forøvrig vært veldig kjedelig verden hvis man kun skulle kunne være sammen med folk som har samme "kvaliteter" som en selv. 1 Lenke til kommentar
MrL Skrevet i går, 18:09 Rapporter Del Skrevet i går, 18:09 (endret) leticia skrev (19 minutter siden): Du må gjerne legge ved en link som kan bekrefte de prosenttallene du her viser til. Jeg syns ikke det er like dobbeltmoralistisk jeg da, ettersom kvinner i hovedsak er lavere enn menn, og da er det naturlig at kvinner ender opp med en høyere mann enn de er selv. Men om man er 1,50 selv og vil ha en på 1,90 + det syns jeg virker litt rart. (kunne aldri tenkt meg denne høydeforskjellen). Det er ingenting naturlig over at menn skal ha vært med mange kvinner, mens kvinner skal nærmest være jomfruer. Så dette er dobbeltmoralistisk på en helt annen måte. Det hadde forøvrig vært veldig kjedelig verden hvis man kun skulle kunne være sammen med folk som har samme "kvaliteter" som en selv. Ligger her. Det er på ingen måte "dobbelmoralistisk på en annen måte", alt du beskriver her er like dobbelmoralsk. Jeg kan like gjerne kontre med "Kvinner sitter med seksuelle makten, som gjør det naturlig for en mann å bli applaudert for høy bodycount fordi det er gevinst og oppnåelse mens for kvinne er et tap av verdighet". Siden jeg mener dette er naturlig, gjør det påstanden mindre dobbelmoralsk? Endret i går, 18:10 av MrL 1 1 Lenke til kommentar
kremt Skrevet i går, 18:14 Rapporter Del Skrevet i går, 18:14 Dagens dating samfunn Spoiler 3 1 1 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet i går, 18:17 Rapporter Del Skrevet i går, 18:17 leticia skrev (27 minutter siden): Joda, jeg er fullt klar over at dating er mer utfordrende for noen. Her spiller også andre faktorer enn høyde inn. For eksempel det å være innadvendt, sosial klumsete, ha få interesser, lav utdanning, lav lønn osv. Absolutt, og for mange av disse faktorene er nok betraktelig viktigere enn høyde. Det er utrolig hvor stort "nedslagsfelt" ellers lite attraktive menn kan få ved å være relativt utadvendte og sosiale. Sitat Ellers så syns jeg ikke noe om fremgangsmåten til disse kvinnene i artikkelen du la ved. De kan fort ende opp med å skremme vekk menn som har den foretrukne høyden også med en slik oppførsel Du skal ikke se bort ifra at en del av disse fortrinnsvis filtreres inn i lettvinte relasjoner da jeg som deg tror menn flest vil vegre seg for å inngå i en forpliktende relasjon med noen som oppfører seg slik. 1 Lenke til kommentar
Martelè Skrevet i går, 18:24 Rapporter Del Skrevet i går, 18:24 kremt skrev (9 minutter siden): Dagens dating samfunn Skjul innhold 🤔👍 Lenke til kommentar
leticia Skrevet i går, 22:47 Rapporter Del Skrevet i går, 22:47 MrL skrev (4 timer siden): Ligger her. Det er på ingen måte "dobbelmoralistisk på en annen måte", alt du beskriver her er like dobbelmoralsk. Jeg kan like gjerne kontre med "Kvinner sitter med seksuelle makten, som gjør det naturlig for en mann å bli applaudert for høy bodycount fordi det er gevinst og oppnåelse mens for kvinne er et tap av verdighet". Siden jeg mener dette er naturlig, gjør det påstanden mindre dobbelmoralsk? Tallene du linket til sier noe om at cirka halvparten av kvinnene foretrekker en mann som er høyere enn seg selv. Høyere enn seg selv trenger ikke å være spesielt høyt. Det holder at ei dame på 1,60 vil ha en på 1,65 liksom... Jeg er faktisk overrasket over at prosenttallene ikke var høyere når det kun var snakk om at kvinnene ville ha høyere menn, Artikkelen ga dessuten innblikk i noe av det jeg har påpekt tidligere. At det er personlighet som er viktigst. (ihvertfall hvis man er ute etter noe annet enn kun sex). Er det det som er greia, at lave menn er sjalu på høye menn fordi de får mer sex (eller som du ville sagt det, har høyere bodycount... Fra artikkelen du la ut: 3. Height is not a personality trait; personality is what women genuinely prefer. Tall men may have a sexual advantage, but your personality makes or breaks your fate when it comes to long-term relationships. If you were to listen to some of the more toxic parts of the internet, you might as well give up on dating if you’re not one of the tall men on a fashion runway. Don’t listen to that advice, and cut people out who encourage you to wallow in that self-pity. A man who takes care of himself has a great sense of humor, and is willing to put himself out there is always going to have the advantage over a tall guy who does little to better his situation. Eating well, hitting the gym, creating a great life, and keeping yourself looking well-kept are essential. More importantly, you shouldn’t do it just to attract women. You should be doing all those things for yourself. Dating is not always fair. Some men are going to have advantages over others. However, that doesn’t mean you can’t work your way to a better life and make yourself attractive to the right type of woman. Effort trumps natural looks almost every time. Jeg er uenig med deg i at kvinner sitter med seksuell makt. "It takes two to tango". 1 Lenke til kommentar
leticia Skrevet i går, 22:49 Rapporter Del Skrevet i går, 22:49 herzeleid skrev (4 timer siden): Absolutt, og for mange av disse faktorene er nok betraktelig viktigere enn høyde. Det er utrolig hvor stort "nedslagsfelt" ellers lite attraktive menn kan få ved å være relativt utadvendte og sosiale. Ja, riktig. herzeleid skrev (4 timer siden): Du skal ikke se bort ifra at en del av disse fortrinnsvis filtreres inn i lettvinte relasjoner da jeg som deg tror menn flest vil vegre seg for å inngå i en forpliktende relasjon med noen som oppfører seg slik. Enig i dette også. 1 Lenke til kommentar
MrL Skrevet i går, 23:14 Rapporter Del Skrevet i går, 23:14 (endret) leticia skrev (29 minutter siden): Tallene du linket til sier noe om at cirka halvparten av kvinnene foretrekker en mann som er høyere enn seg selv. Høyere enn seg selv trenger ikke å være spesielt høyt. Det holder at ei dame på 1,60 vil ha en på 1,65 liksom... Jeg er faktisk overrasket over at prosenttallene ikke var høyere når det kun var snakk om at kvinnene ville ha høyere menn, Artikkelen ga dessuten innblikk i noe av det jeg har påpekt tidligere. At det er personlighet som er viktigst. (ihvertfall hvis man er ute etter noe annet enn kun sex). Er det det som er greia, at lave menn er sjalu på høye menn fordi de får mer sex (eller som du ville sagt det, har høyere bodycount... Fra artikkelen du la ut: 3. Height is not a personality trait; personality is what women genuinely prefer. Tall men may have a sexual advantage, but your personality makes or breaks your fate when it comes to long-term relationships. If you were to listen to some of the more toxic parts of the internet, you might as well give up on dating if you’re not one of the tall men on a fashion runway. Don’t listen to that advice, and cut people out who encourage you to wallow in that self-pity. A man who takes care of himself has a great sense of humor, and is willing to put himself out there is always going to have the advantage over a tall guy who does little to better his situation. Eating well, hitting the gym, creating a great life, and keeping yourself looking well-kept are essential. More importantly, you shouldn’t do it just to attract women. You should be doing all those things for yourself. Dating is not always fair. Some men are going to have advantages over others. However, that doesn’t mean you can’t work your way to a better life and make yourself attractive to the right type of woman. Effort trumps natural looks almost every time. Jeg er uenig med deg i at kvinner sitter med seksuell makt. "It takes two to tango". Jeg har aldri sagt personlighet ikke er viktig, men det artikkelen skriver om personlighet referer ikke til fakta - men er nok skrevet å få menn til å føle seg bedre. Uannsett, det er uvesentlig og en avsporing for poenget - og jeg står ved poenget mitt med dobbelmoralen med bodycount vs høyde og kan ikke se du har bevist noe som helst annet. Om ikke annet har du faktisk snarere forsterket poenget mitt om at kvinner definerer sin egen dobbelmoral. Endret i går, 23:17 av MrL Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå