Martelè Skrevet søndag kl 20:33 Rapporter Del Skrevet søndag kl 20:33 fokkeslasken skrev (1 time siden): En annen måte å se det på er når man har hatt et visst antall partnere så må man regne med at en andel av disse er bedre på flere områder enn en selv. Greit nok, men hva er garantien for at en får beholde partneren når hverdagen setter inn og minnene om hvor bra det var før partnerskapet melder seg? Man kan sikkert tenke på det litt som narkotika. Uttrykket der er "Chasing the dragon", hvor alt som kommer etter aldri blir så bra som det som var før. At mange ikke vil ha en partner som er nesten garantert å ikke bli fornøyd burde være forståelig og har lite med at man er redd å gjøre. Tror du er inne på noe, om jeg forstår deg rett(?) Sex er et kraftig dop, og jeg er ganske sikker på at man kan bli "desensitized" av å ha det for mye. Jeg fordømmer ikke casual sex, men foretrekker å trå varsomt Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet søndag kl 21:07 Rapporter Del Skrevet søndag kl 21:07 (endret) Tankesett som generaliserer alle menn eller kvinner sier egentlig kun noe om mentaliteten til vedkommende. Det sier ikke noe om menn eller kvinner. Når det gjelder sex så har konsomeriet stadig nye salgsrekorder av sexhjelpemidler. Så kan man tolke det som man vil. Endret søndag kl 21:10 av Theo343 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet søndag kl 22:39 Rapporter Del Skrevet søndag kl 22:39 Jeg synes ikke noe om å snakke nedsettende om unge som deler sin opplevelse, som helt sikkert er både oppriktig og sår. Det må vi holde oss for gode til. Så tror jeg det er viktig å slå fast det åpenbare; er du en ung over middels attraktiv kvinne er det antagelig svært mange som vil være interessert i noe seriøst. Videre er det nok de aller, aller færreste unge menn som klarer å sjonglere mange over middels attraktive kvinner til uforpliktende relasjoner. Median antall partnere er tross alt 6, og jeg ser flere artikler hevde unge har mindre sex enn før, så jeg tror ikke det er der det ligger. Momentene over tilsier dermed at om du er en over middels attraktiv ung kvinne som stadig opplever å bli ‘avspist’ med sex er det mer sannsynlig at det er utvalget du gjør som er kilden til problemene enn populasjonen du velger fra. 1 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet søndag kl 22:49 Rapporter Del Skrevet søndag kl 22:49 leticia skrev (4 timer siden): Siden når ble høyde en "kvalitet"... I følge tiktok generasjonen er det visst det. 🤷 Lenke til kommentar
Orion666 Skrevet søndag kl 23:00 Rapporter Del Skrevet søndag kl 23:00 fokkeslasken skrev (4 timer siden): Man kan sikkert tenke på det litt som narkotika. Uttrykket der er "Chasing the dragon", hvor alt som kommer etter aldri blir så bra som det som var før. At mange ikke vil ha en partner som er nesten garantert å ikke bli fornøyd burde være forståelig og har lite med at man er redd å gjøre. Det er nettopp dette som er redsel. I en varmt og kjærlighetsfylt forhold er man jo ikke redd for tidligere partnere. Man er heller glad for de tekniske skillsene som kommer med erfaring. 1 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet søndag kl 23:19 Rapporter Del Skrevet søndag kl 23:19 On 9.11.2024 at 12:27 AM, Guest 802d1...e82 said: Han gjør ikke det. Det er ønsketenkning fra en som ikke har vært intim med en kvinne før, og som i bitterhetens sky ønsker et slikt scenario for kvinner. Men til hans skuffelse så vil en kvinne med som har ligget med 30 forskjellige menn lett kunne finne kjærligheten. Ikke alle menn er kjempe usikre når det kommer til tidligere partnere.... Og ja, her snakker jeg av erfaring (ikke personlig, men har kjent flere kvinner som har vært ganske gærne etter gutter, hehe). De har barn og er gifte i dag! Anonymous poster hash: 802d1...e82 30 over årevis er moderat. Det er 50 helger i året og kalenderen flipper over til et nytt år med nye helger og muligheter ved årets slutt. Det blir litt sånn "Nordmenn spiser 4 Grandiosa i en året." Det er ikke representativt for de som spiser Grandiosa og heller ikke for de som aldri spiser svineriet. Lenke til kommentar
leticia Skrevet mandag kl 00:13 Rapporter Del Skrevet mandag kl 00:13 Duriello skrev (1 time siden): I følge tiktok generasjonen er det visst det. 🤷 Vel... - gjennomsnittshøyden for menn er ca 14 cm høyere enn gjennomsnittshøyden for kvinner. Det er ikke rart at man finner seg noen som er cirka 14 cm høyere / lavere enn seg selv da. Så er du mann på 1,70, så finn deg ei dame på 1,56, i stedet for å sutre over alle kvinner som vil ha menn på over 1,80... Forskjellen mellom mannen og meg er på 15 cm, og hvis man ser litt på par, så ser man at de fleste har en høydeforskjell, hvor mannen oftest er høyere. Unntak finnes jo såklart. Men at høyde skulle være en kvalitet høres bare rart ut. At noen har høyde som en preferanse er en annen sak (altså at kvinner foretrekker høyere menn, og at menn foretrekker lavere kvinner). Men det ligger litt i naturen / biologien det da, ettersom gjennomsnittshøyden har en forskjell på 14 cm. 2 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet mandag kl 00:20 Rapporter Del Skrevet mandag kl 00:20 leticia skrev (1 minutt siden): Vel... - gjennomsnittshøyden for menn er ca 14 cm høyere enn gjennomsnittshøyden for kvinner. Det er ikke rart at man finner seg noen som er cirka 14 cm høyere / lavere enn seg selv da. Så er du mann på 1,70, så finn deg ei dame på 1,56, i stedet for å sutre over alle kvinner som vil ha menn på over 1,80... Forskjellen mellom mannen og meg er på 15 cm, og hvis man ser litt på par, så ser man at de fleste har en høydeforskjell, hvor mannen oftest er høyere. Unntak finnes jo såklart. Men at høyde skulle være en kvalitet høres bare rart ut. At noen har høyde som en preferanse er en annen sak (altså at kvinner foretrekker høyere menn, og at menn foretrekker lavere kvinner). Men det ligger litt i naturen / biologien det da, ettersom gjennomsnittshøyden har en forskjell på 14 cm. Nå tilhører ikke jeg tiktok generasjonen, og er 100% enig. 👍 Kan ikke annet en å påstå at mennesker er fascinerende dyr. Fun fact, jeg er 1.89, eksen er 1.56. Ikke rart jeg har ryggplager. 🫣 1 Lenke til kommentar
leticia Skrevet mandag kl 00:25 Rapporter Del Skrevet mandag kl 00:25 Duriello skrev (3 minutter siden): Nå tilhører ikke jeg tiktok generasjonen, og er 100% enig. 👍 Kan ikke annet en å påstå at mennesker er fascinerende dyr. Fun fact, jeg er 1.89, eksen er 1.56. Ikke rart jeg har ryggplager. 🫣 hehe, selv jeg som er 1,68 syns det er for høyt å finne seg en på nærmere 1,90 så skjønner godt at du har ryggplager 😜 1 Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet mandag kl 00:50 Rapporter Del Skrevet mandag kl 00:50 35 minutes ago, leticia said: Men at høyde skulle være en kvalitet høres bare rart ut. Rekk opp hånden alle menn/gutter som har overhørt jenter som snakker seg imellom om absolutte høydebegrensninger når det kommer til valg av partner 🤚 🤚 🤚 🤚 1 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet mandag kl 06:03 Rapporter Del Skrevet mandag kl 06:03 leticia skrev (5 timer siden): Vel... - gjennomsnittshøyden for menn er ca 14 cm høyere enn gjennomsnittshøyden for kvinner. Det er ikke rart at man finner seg noen som er cirka 14 cm høyere / lavere enn seg selv da. Så er du mann på 1,70, så finn deg ei dame på 1,56, i stedet for å sutre over alle kvinner som vil ha menn på over 1,80... Forskjellen mellom mannen og meg er på 15 cm, og hvis man ser litt på par, så ser man at de fleste har en høydeforskjell, hvor mannen oftest er høyere. Unntak finnes jo såklart. Men at høyde skulle være en kvalitet høres bare rart ut. At noen har høyde som en preferanse er en annen sak (altså at kvinner foretrekker høyere menn, og at menn foretrekker lavere kvinner). Men det ligger litt i naturen / biologien det da, ettersom gjennomsnittshøyden har en forskjell på 14 cm. Nå høres hele diskusjonen rundt hva en kaller høyde ut som flisespikkeri (og på siden av trådens tema) men jeg tror det er et svært dårlig råd å be menn på 170 begrense seg til en så liten andel av den kvinnelige befolkningen (de under 1,56). Sjansene for å finne en partner er antagelig høyere (pun intended) om en også inkluderer gjennomsnittlig høye kvinner, som disse mennene fortsatt er høyere enn. Det er for øvrig noe usmakelig over å be disse holde seg unna et så overveldende flertall av kvinner, og kalle en eventuell fortvilelse over det ‘sutring’. 3 Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet mandag kl 08:26 Rapporter Del Skrevet mandag kl 08:26 Martelè skrev (11 timer siden): Tror du er inne på noe, om jeg forstår deg rett(?) Sex er et kraftig dop, og jeg er ganske sikker på at man kan bli "desensitized" av å ha det for mye. Jeg fordømmer ikke casual sex, men foretrekker å trå varsomt Jo, det er da én side av saken. Men gitt hvordan menn som bare skal ha seg litt ikke bryr seg om hvordan folk ser ut eller oppfører seg, så kan hvilken som helst kvinne som ligger rundt få seg litt gjevnlig fra hunks. Spørsmålet er da; Hvordan skal disse kvinnene kunne slå seg til ro med en vanlig mann for resten av livet etter det? Så uansett om man mener menn er redd for denne konkurransen eller ikke så er det kvinnen det er ødeleggende for, og det er ofte døden for et livslangt forhold. Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet mandag kl 08:28 Rapporter Del Skrevet mandag kl 08:28 Theo343 skrev (11 timer siden): Tankesett som generaliserer alle menn eller kvinner sier egentlig kun noe om mentaliteten til vedkommende. Det sier ikke noe om menn eller kvinner. Når det gjelder sex så har konsomeriet stadig nye salgsrekorder av sexhjelpemidler. Så kan man tolke det som man vil. Det er nesten så man skulle tro det er blitt vanlig å savne noe på soverommet. 1 Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet mandag kl 08:34 Rapporter Del Skrevet mandag kl 08:34 (endret) Orion666 skrev (9 timer siden): Det er nettopp dette som er redsel. Så når jeg sier det blir et problem for kvinnen og ikke mannen - og mannen ikke vil ha med det å gjøre, så sier du det er redsel hos mannen? Orion666 skrev (9 timer siden): I en varmt og kjærlighetsfylt forhold er man jo ikke redd for tidligere partnere. Man er heller glad for de tekniske skillsene som kommer med erfaring. Erfaring? Mulig vi snakker om to forskjellige ting da. Chasing the dragon: "Another use of the term "chasing the dragon" refers to the elusive pursuit of a high equal to the user's first in the use of a drug, which after acclimation is no longer achievable. Used in this way, "chasing the dragon" can refer to any recreational drug administered by any means." Hvordan du får dette til at menn er redd for en kvinnes erfaring aner jeg ikke. At det derimot vil passe med at man ikke lengre kan få det "dopet" man er vant med gir mer mening. Og da er det et problem for kvinnen og ikke mannen. At mannen derimot velger slikt bort fra livet sitt er en annen sak, og har ikke mer med redsel å gjøre enn at han også ville valgt bort en alkoholiker. EDIT: Du kan jo gjette på hvem som har fått skyhøye krav til menn. For det er ikke den vanlige kvinne. Det er de som deler seg ut i hytt og pine, for de har fått prøve noen hønks. Så skrur de kravene opp i skyene og forblir single og fortsetter å gå på rundgang. Til slutt gir de opp, gjerne med alder og tilbudene dabber av, og så senker de kravene og blir misfornøyde. Ingen mann som tenker seg om vil sette seg i en slik situasjon at han blander noe slikt inn i livet og økonomien sin. Endret mandag kl 08:45 av fokkeslasken Lenke til kommentar
leticia Skrevet mandag kl 10:15 Rapporter Del Skrevet mandag kl 10:15 herzeleid skrev (4 timer siden): Nå høres hele diskusjonen rundt hva en kaller høyde ut som flisespikkeri (og på siden av trådens tema) men jeg tror det er et svært dårlig råd å be menn på 170 begrense seg til en så liten andel av den kvinnelige befolkningen (de under 1,56). Sjansene for å finne en partner er antagelig høyere (pun intended) om en også inkluderer gjennomsnittlig høye kvinner, som disse mennene fortsatt er høyere enn. Det er for øvrig noe usmakelig over å be disse holde seg unna et så overveldende flertall av kvinner, og kalle en eventuell fortvilelse over det ‘sutring’. Poenget her var ikke å si at menn på 1,70 skal begrense seg til kvinner på 1,56. Jeg kom med en forklaring på hvorfor kvinner sannsynligvis vil ha høyere menn, og menn vil ha lavere kvinner. Poenget var altså at noen menn er så opphengt i høyde at de blir helt blinde for at det er helt andre årsaker til at de ikke har hellet med seg på datingfronten. 2 Lenke til kommentar
MrL Skrevet mandag kl 10:42 Rapporter Del Skrevet mandag kl 10:42 leticia skrev (10 timer siden): Vel... - gjennomsnittshøyden for menn er ca 14 cm høyere enn gjennomsnittshøyden for kvinner. Det er ikke rart at man finner seg noen som er cirka 14 cm høyere / lavere enn seg selv da. Så er du mann på 1,70, så finn deg ei dame på 1,56, i stedet for å sutre over alle kvinner som vil ha menn på over 1,80... Forskjellen mellom mannen og meg er på 15 cm, og hvis man ser litt på par, så ser man at de fleste har en høydeforskjell, hvor mannen oftest er høyere. Unntak finnes jo såklart. Men at høyde skulle være en kvalitet høres bare rart ut. At noen har høyde som en preferanse er en annen sak (altså at kvinner foretrekker høyere menn, og at menn foretrekker lavere kvinner). Men det ligger litt i naturen / biologien det da, ettersom gjennomsnittshøyden har en forskjell på 14 cm. Kvinner diskrimninerer menn etter høyde, det er en av de viktigste kvalitene de ser etter i en mann hvis du spør en kvinne. Menn generelt bryr seg ikke om de finner en kvinne på samme høyde, for kvinnen skal han være høyere. Du må gjerne skylde på enhver årsak til at det er sånn, biologisk eller ikke. Mitt poeng her var egentlig å dra paraleller til hvor mye hat gutter får som diskriminerer og velger kvinner etter bodycount, mens de har selv høy bodycount selv. I praksis er dette akkurat det samme som høydediskrimineringen jenter driver med, og det er ifølge dem selv helt greit å diskriminere etter høyde men ikke bodycount. 2 1 Lenke til kommentar
Martelè Skrevet mandag kl 14:06 Rapporter Del Skrevet mandag kl 14:06 fokkeslasken skrev (5 timer siden): Jo, det er da én side av saken. Men gitt hvordan menn som bare skal ha seg litt ikke bryr seg om hvordan folk ser ut eller oppfører seg, så kan hvilken som helst kvinne som ligger rundt få seg litt gjevnlig fra hunks. Spørsmålet er da; Hvordan skal disse kvinnene kunne slå seg til ro med en vanlig mann for resten av livet etter det? Så uansett om man mener menn er redd for denne konkurransen eller ikke så er det kvinnen det er ødeleggende for, og det er ofte døden for et livslangt forhold. Vet ikke om jeg forstår deg riktig, men om en aldri finner lykken fordi en bare vil ha de beste, så er det selvpåført. Og da er det vanskelig å sympatisere 1 Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet mandag kl 15:40 Rapporter Del Skrevet mandag kl 15:40 Martelè skrev (54 minutter siden): Vet ikke om jeg forstår deg riktig, men om en aldri finner lykken fordi en bare vil ha de beste, så er det selvpåført. Og da er det vanskelig å sympatisere Det er jo lettere for nattesøvnen om det er noen andre sin feil. Hvorfor da ikke si at "menn er redde for det jeg har gjort" - som om deres egne gjøremål ikke har påvirket dem selv i det hele tatt. Klart, det finnes vel de som det ikke påvirker, men det blir litt som å røyke. Mange lever et godt og langt liv som røykere, men de er såpass i mindretall at man kan bruke røyken som en indikator på følgeproblemer. Slik menn gjør med antall partnere. Lenke til kommentar
Martelè Skrevet mandag kl 16:03 Rapporter Del Skrevet mandag kl 16:03 fokkeslasken skrev (23 minutter siden): Det er jo lettere for nattesøvnen om det er noen andre sin feil. Hvorfor da ikke si at "menn er redde for det jeg har gjort" - som om deres egne gjøremål ikke har påvirket dem selv i det hele tatt. Klart, det finnes vel de som det ikke påvirker, men det blir litt som å røyke. Mange lever et godt og langt liv som røykere, men de er såpass i mindretall at man kan bruke røyken som en indikator på følgeproblemer. Slik menn gjør med antall partnere. Og dette gjør poenget mitt invalid, hvordan? 1 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet mandag kl 16:05 Rapporter Del Skrevet mandag kl 16:05 (endret) leticia skrev (15 timer siden): Så er du mann på 1,70, så finn deg ei dame på 1,56, i stedet for å sutre over alle kvinner som vil ha menn på over 1,80... leticia skrev (5 timer siden): Poenget her var ikke å si at menn på 1,70 skal begrense seg til kvinner på 1,56. Mulig jeg tolket deg feil, men det fremstod i alle fall slik. MrL skrev (5 timer siden): Kvinner diskrimninerer menn etter høyde, det er en av de viktigste kvalitene de ser etter i en mann hvis du spør en kvinne. Menn generelt bryr seg ikke om de finner en kvinne på samme høyde, for kvinnen skal han være høyere. Du må gjerne skylde på enhver årsak til at det er sånn, biologisk eller ikke. Mitt poeng her var egentlig å dra paraleller til hvor mye hat gutter får som diskriminerer og velger kvinner etter bodycount, mens de har selv høy bodycount selv. I praksis er dette akkurat det samme som høydediskrimineringen jenter driver med, og det er ifølge dem selv helt greit å diskriminere etter høyde men ikke bodycount. Begge kjønn foretrekker så vidt jeg kan se at (den langsiktige) partneren ikke har en spesielt utsvevende fortid, og det må selvfølgelig være helt greit slik det også er å foretrekke visse høydespenn. Så kan det hende kvinner likevel diskriminerer mindre enn menn på det området fordi attraktivitet og antall partnere antagelig henger tettere sammen for menn enn kvinner, men det er nok i utgangspunktet en faktor det er lite grunn til å kjønne. Kanskje ville det vært lettere å akseptere at det er slik om en fikk bukt med myten om den "doble standarden". https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/14747049231165687 Endret mandag kl 16:11 av herzeleid Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå