Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×
Presidentvalget i USA 2024 ×

Setter alle under en kam, men tviler på at hun hadde gitt sånne som oss sjansen

Anbefalte innlegg

Gjest 60911...a2f

Om 10 år forventer hun der en snill god mann, som skal akseptere hennes «lave» bodycount på 30 ulike menn. Mannen hun forventer skal også helst tjene godt og ha alt på plass. 
Godt er det at man kun tømmer og rømmer i sånne damer som henne. Forsett med det gutter 🙂 

Anonymous poster hash: 60911...a2f

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 802d1...e82
Kassettspiller skrev (19 timer siden):

Vi mennesker er forskjellige og derfor er det ikke nødvendigvis naivt å tro på kjærlighet og engasjement, spesielt når man er bevisst på de mange ulike mulighetene som finnes.

Du må gjerne slenge med studier selv som viser at mann og kvinne som gifter seg som 20-åring er lojal til hverandre til dagen de dør. Åpenbart er dette studier som i stor grad er vanskelige å gjennomføre, tilnærmet umulig da resultatene også er basert på selvrapportering der ærlighet ikke er garantert. Det varier også hvordan folk selv definerer utroskap, hvor grensen går. 

Det er naivt å tro på livslang kjærlighet når det faktisk er en eventyrfremstilling av parforhold og ikke den faktiske virkelighet. Det er ikke noe nytt at monogami er unaturlig for mennesker, men mange er raskt ute med klørne, spesielt de som selv er i et monogamt forhold og som tror at deres partner for alltid vil tenne på de, ville ha sex med de, aldri vil se på andre, aldri vil være tiltrukket av andre. Den selvkontrollen man må besitte når sterkt begjær lusker seg på, er ganske stor. Dette vet man ikke før man står der selv. Utroskap kan såre en partner og ødelegge noe i de resten av livet deres, og likevel er mange (omtrent halvparten, der er mange studier men for meg ser det ut som gjennomsnittet er halvparten) villige til å ta den sjansen.

Anonymous poster hash: 802d1...e82

Lenke til kommentar
6 hours ago, Guest 60911...a2f said:

Om 10 år forventer hun der en snill god mann, som skal akseptere hennes «lave» bodycount på 30 ulike menn. Mannen hun forventer skal også helst tjene godt og ha alt på plass. 
Godt er det at man kun tømmer og rømmer i sånne damer som henne. Forsett med det gutter 🙂 

Anonymous poster hash: 60911...a2f

Du snakker ikke av erfaring. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
22 hours ago, Guest 802d1...e82 said:

Det er allerede litt "trendy" å ikke bruke så mye mobil og internett, men jeg håper at det skjer en revolusjon hvor sosiale medier virkelig blir upopulær, hvor folk tar mer initiativ til sosial kontakt i det virkelige liv og hvor tinder ikke lenger tjener penger på folks tragiske kjærlighetsliv. Men jeg tror ikke man vil se dette i min levetid, men den dagen forsker etter forsker kan slå store studier i bordet hvor det tydelig bekreftes at sosiale medier virkelig roter til hodene våre, da tror jeg kanskje folk virkelig innser det. 

Det trodde jeg da forskerne allerede hadde slått i bordet med. 

En ting du kanskje får se i din levetid er at politikere vil vedta strengere lovverk av hva sosiale nettverkstjenester har lov til å gjøre. Det er på ingen måte utenkelig, andre typer bedrifter har andre typer regelsett for hva som er lov og ikke. Det kan ikke skje i USA først siden det er en viktig del av økonomien der, men det kan skje i EU og dermed etterhvert Norge. 

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest 802d1...e82 skrev (1 time siden):

Du må gjerne slenge med studier selv som viser at mann og kvinne som gifter seg som 20-åring er lojal til hverandre til dagen de dør.

Man kan trekke fram en forskningsartikkel fra SSB som omhandler ekteskap og skilsmisser.

https://www.ssb.no/befolkning/barn-familier-og-husholdninger/statistikk/ekteskap-og-skilsmisser/artikler/hva-sier-statistikken-om-skilsmisse-i-norge 

Men for så vidt trekker du fram at yngre personer og dem er mer utsatt for brudd, med tanke på faktorer som økonomi, modenhet og stabilitet. Etter min forståelse regner jeg med at lojalitet i ditt innlegg hovedsakelig sikter til utroskap og det å ha en annen på siden.

At halvparten er utro, antyder jo at det også finnes folk som ikke er det. Det finnes ulike definisjoner på utroskap, men dersom man skal kalle folk naive og miste sin sunne fornuft, skulle man tro at det fantes tydelig forskning som beviste at langt flere er utro.

Den selvkontrollen man må besitte når sterkt begjær lusker seg på, er ganske stor.

Og noen har stor selvkontroll. 

Det er ikke noe nytt at monogami er unaturlig for mennesker, men mange er raskt ute med klørne, spesielt de som selv er i et monogamt forhold og som tror at deres partner for alltid vil tenne på de, ville ha sex med de, aldri vil se på andre, aldri vil være tiltrukket av andre.

Kjærlighet handler om mer enn bare sex.

Har du hørt om demiseksuelle? For dem kan potensiell tiltrekning til andre være betydelig redusert.

Uansett håper jeg at folk som leter etter kjærlighet finner den. Å være i et forhold bedrer betydelig livskvaliteten for mange.

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
ForTheImperium skrev (På 7.11.2024 den 10:38 AM):

Gutter som ikke har de fordelene som ''Paradis hotell'' gutter har: Utseendet osv. 

Parra-deltakere -menn som kvinner- har jo virkelig INGEN komparative fortrinn som partnere. Alle fornuftige voksne mennesker skyr dem som pesten.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Trådstarter tar opp et reelt problem, knyttet til hvordan relasjonene mellom kjønnene er blitt. Jeg har brukt en god del tid de siste årene på å reflektere over situasjonen, og på å prøve å identifisere de kulturelle faktorene og de psykologiske mønstrene og mekanismene som ligger bak alt det forskjellige vi nå ser. Dette er egentlig et stort og komplisert tema, som krever lengre innlegg hvis en skal kunne få sagt noe som kanskje kan virke opplysende. Men både menn og kvinner, gutter og jenter, er involvert i og har skyld i det som foregår, og så er det en del som ikke egentlig er noen vanlige folks skyld, fordi det henger sammen med kulturen og tidsånden en er vokst opp i, men som folk kanskje kunne begynne å jobbe med og overvinne hvis de ble klar over hva som egentlig finner sted.

Til noen av de andre innleggene: Ikke kall damer/jenter for "fuckdolls" og denslags. Det er unødvendig, og heller slemt og "un-gentlemanly", og vil bare virke mot sin hensikt. Jeg får nesten litt vondt på vegne av alle de nydelige jentene som dette kan synes å være rettet mot.

Vi har til en viss grad fått et veldig underlig forhold til Skjønnhet her i Vesten nå i vår tid. Ikke bare Kvinnelig Skjønnhet, men alt som er Vakkert. Det har oppstått en slags merkelig, nærmest sykelig motvilje mot og forakt for det, både i samfunnet generelt, og blant både kvinner og menn. Noen kvinner blir sinte bare noen kaller dem søte eller vakre, eller gir dem andre velmente komplimenter, og noen menn synes å ha utviklet noe nær et hat mot virkelig pene damer, som virker å henge sammen med at de tror de aldri kan få dem.

Vi her i Norge er velsignet med et veldig stort antall fine damer, av alle typer og i alle fasonger, og det bør vi være glade for og stolte av.

De fleste karfolk kan få mer enn de tror hvis de går inn for å forbedre seg, og mange kvinner ville nok forandre oppførsel hvis mange menn begynte å te seg annerledes.

Mange damer bruker enorme mengder tid på å prøve å se bra ut, fordi de hele tiden føler presset fra popkulturen. Men så kryr det også av helt henrivende kvinnfolk der ute, i hvert fall i noen deler av landet (!) -- selv om det utseeendemessige ofte synes å tape seg ganske fort med økende alder, noe som kan ha en god del med livsstil å gjøre.

Jeg ser en stor håndfull unge damer omtrent hver eneste dag som i utlandet ville ha blitt betraktet som modeller og filmstjerner -- og ikke så rent få av dem smiler

Ikke belønn dem med ukvemsord. Det vil ikke gjøre noe bedre for noen.

Når det er sagt, så synes jeg det naturlige gjerne er det beste! Minst mulig make-up og neglelakk, osv.

Når det gjelder klagingen om at den og den gruppen "bare" er ute etter sex, eller, enda verre, "pump n' dump", så stusser jeg litt over det som tydeligvis er de negative erfaringene som ligger bak dette. "Bare" sex??? Bare??? Hvis en beskriver sex som "bare", så er det noe alvorlig galt med mentaliteten og/eller ferdighetene til en eller flere av de involverte partene! Ja, virkelig. 😂

Endret av Dikedis
Lenke til kommentar

Slik frustrasjon over det motsatte kjønn er i bunn og grunn en kjip sirkel av en slags selvoppfyllende profeti. Man irriterer seg over kvinner som er sånn og sånn og sånn, og man sliter med å knytte bånd med kvinner IRL på grunn av denne sinnstilstanden, og så utvikler man enda mer frustrasjon over kvinner, noe kvinner rundt en legger merke til og blir mer distansert fra personen, og så videre og videre.

Spørsmålet er hvordan man kommer seg ut av sirkelen, eller hvordan man kan bli oppmerksom på at man er fanget i denne sirkelen.

• Liker 4
Lenke til kommentar
AtterEnBruker skrev (4 timer siden):

Slik frustrasjon over det motsatte kjønn er i bunn og grunn en kjip sirkel av en slags selvoppfyllende profeti. Man irriterer seg over kvinner som er sånn og sånn og sånn, og man sliter med å knytte bånd med kvinner IRL på grunn av denne sinnstilstanden, og så utvikler man enda mer frustrasjon over kvinner, noe kvinner rundt en legger merke til og blir mer distansert fra personen, og så videre og videre.

Spørsmålet er hvordan man kommer seg ut av sirkelen, eller hvordan man kan bli oppmerksom på at man er fanget i denne sirkelen.

Enig, men jeg vil kun ha en app eller pluggin som filtrerer bort sånne nyheter. 😁

• Liker 1
Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (På 7.11.2024 den 12:20 PM):

Problem nr. 1 for folk som søker kjæreste kan være dårlig kommunikasjon. Hvor tydelige er de egentlig på at dem ønsker et langvarig forhold?

Problem nr. 2: Mange tror ikke at andre ønsker et langsiktig forhold, ofte fordi de tidligere har prioritert korte, uforpliktende romanser, kombinert med dårlig kommunikasjon. ⬇️

https://www.dagbladet.no/nyheter/pernille-24-er-lei-bare-fuckfriends/82190575

Hvor ble det av jakten på ekte kjærlighet? Der man ønsket å gifte seg og være alt for hverandre? I dagens samfunn, spesielt blant de yngre, virker det som om mange kun søker et forhold av egoistiske grunner, uten tanke på den dypere, langvarige forbindelsen

Jeg er helt enig med deg, virker som veldig mange yngre ikke vil ta ansvar, flyte rundt og bare være egoistiske. Jeg er glad jeg har giftet meg og har en flott kone og stedatter nå. Familie som betyr alt, der man hjelper og tar vare på hverandre.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Shaolyzm skrev (11 minutter siden):

Jeg er helt enig med deg, virker som veldig mange yngre ikke vil ta ansvar, flyte rundt og bare være egoistiske. Jeg er glad jeg har giftet meg og har en flott kone og stedatter nå. Familie som betyr alt, der man hjelper og tar vare på hverandre.

Som ung får man ofte høre at man ikke lever livet fullt ut eller at man går glipp av mye, hvis man ønsker å gifte seg eller er sammen med samme person over lengre tid.

Merkelig syn flere har på forhold i dag.

Lenke til kommentar

Av og til er frustrasjon berettiget, og å komme ut av den negative sirkelen der man aldri blir vurdert, er enklere sagt enn gjort. Det må selvransakelse og mot til å utforske hver eneste krik og krok, for å få øynene opp for de muligheter som finnes. Kunnskap og erfaring løser mye. Studere statistikken som foreligger her på berget, ville jeg trodd ville skremt de aller fleste som er i døråpningen, fra å ta dårlige valg. For selv uvalgte her på berget, har et valg! Halleluja! Man må ikke være reserve for noen når tiden endrer dynamikken. Det var faktisk en bruker på KG(!) som påpekte det interessante momentet av at jo flere som søker ut, kan være med på å endre dynamikken her på berget, i form av at krav justeres, når de med dating-makten, innser at valgene blir færre. Kanskje, bare kanskje, vil utvandrere i søken etter kjærligheten, være med på å legge grunnlaget for en bedre dating-kultur for kommende generasjoner her på berget. Det er en fin tanke i tillegg til at man har større sjanse til å oppnå et varig familieliv.

Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (7 minutter siden):

Som ung får man ofte høre at man ikke lever livet fullt ut eller at man går glipp av mye, hvis man ønsker å gifte seg eller er sammen med samme person over lengre tid.

Merkelig syn flere har på forhold i dag.

Jeg synes det er trist at det er holdningen blant mange som ung i dag.

Hva er det man går glipp av egentlig? å prøve andre i senga?. Kan bli venner med andre selv om man er gift. Synes det er en dårlig trend i samfunnet som mange kommer til å finne ut at ikke var så bra når man blir eldre.

Jeg får være glad jeg har ei filippinsk kone som verdsetter ekteskap som noe hellig, som har en drøm om å ha en komplett familie og verdsetter det over det meste. Det er noe virkelig spesielt å virkelig bry seg om, vise kjærlighet til sin partner og familie.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Shaolyzm skrev (8 minutter siden):

Jeg synes det er trist at det er holdningen blant mange som ung i dag.

Hva er det man går glipp av egentlig? å prøve andre i senga?. Kan bli venner med andre selv om man er gift. Synes det er en dårlig trend i samfunnet som mange kommer til å finne ut at ikke var så bra når man blir eldre.

Jeg får være glad jeg har ei filippinsk kone som verdsetter ekteskap som noe hellig, som har en drøm om å ha en komplett familie og verdsetter det over det meste. Det er noe virkelig spesielt å virkelig bry seg om, vise kjærlighet til sin partner og familie.

Folk virker nesten redde for ekte kjærlighet. 

Maskinfører skrev (8 minutter siden):

Hehe tenkte vel heller mere på personen enn lange negler og hår 😀

images - 2024-11-08T231751.056.jpeg

Da er jeg usikker på hva du mente, men det er uansett ikke så viktig i denne tråden. Uansett kan man godt se ut som en Hotel Paradise deltager og oppriktig være ute etter ekte kjærlighet.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...