Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Setter alle under en kam, men tviler på at hun hadde gitt sånne som oss sjansen

Anbefalte innlegg

Martelè skrev (2 timer siden):

Poenget mitt var at en burde forbedre seg selv, for sin egens skyld. Ikke for andre. Spesielt ikke for en date som ikke er garantert å bli sammen med deg. Det blir sløsing med ressurser. Til sist: man burde aldri aldri kvitte seg med sin identitet, prinsipper og moralske verdier for noen andre. Så får de to andre fyrene her bare klage så mye de vil, over det.

Ja, jeg skjønte poenget ditt, og er enig med deg 🙂

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gavekort skrev (2 timer siden):

Det er ikke "fake" å vokse og utvikle seg som en person. Emosjonell umodenhet er gjerne det vanligste problemet med menn (og kvinner) på datingappene.

Det blir fake hvis det blir et "spill" for å få tak i en partner, og når man har funnet en så faller man tilbake til hvordan man egentlig er.

Å utvikle seg selv blir noe annet. Da har man endret seg til en person man selv ønsker å være, ikke hva noen andre ønsker man skal være. Det er ikke for ingenting man sier at "den eneste man kan endre er seg selv". Det er altfor mange kvinner som tror de kan endre / temme en "badboy". Men det nytter ikke hvis han ikke vil det selv.

• Liker 2
Lenke til kommentar
leticia skrev (Akkurat nå):

Det blir fake hvis det blir et "spill" for å få tak i en partner, og når man har funnet en så faller man tilbake til hvordan man egentlig er.

Som per definisjon ikke er å utvikle seg eller endre seg. Det er vanskelig å fake emosjonell modenhet.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gavekort skrev (7 minutter siden):

Som per definisjon ikke er å utvikle seg eller endre seg. Det er vanskelig å fake emosjonell modenhet.

Det er sant. Men når man er på jakt etter partner så forsøker man å fremstille seg selv fra sin beste side. Man er kanskje litt ekstra hyggelig, penere i tøyet, sminker seg mer (hvis man er dame). Å sende et dickpic etter et par setninger på sjekkeappen er ikke tingen liksom... (sånn når vi er inne på emosjonell modenhet her) 🫣

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 3bd60...f55
leticia skrev (20 timer siden):

Om man får mulighet til å gå på dater eller ikke, avhenger vel litt av en selv. Man må jo ikke være på en datingapp for å få en date. Og det er mange menn som får date på datingapper også.

Man burde faktisk forstå at de som har startet datingappene ikke ønsker at flest mulig skal finne hverandre,  da vil eierne miste kundegrunnlaget og inntjeningsgrunnlaget sitt. 

At man skal ha rett til å gå på en date, er ordbruken jeg reagerer på. Som om kvinner er en ting, en rettighet alle menn har til å få tilbud om. Som om vi bare skal stilles til menns disposisjon. Får assosiasjoner til "A handmaid's tale" av en slik ordbruk.

Bytter du ut "rett til å gå på en date" med "muligheten til å gå på en date", så er vi mer på linje,  og har et grunnlag for å finne løsninger for hvordan menn kan øke sine muligheter for å kunne få en date.

Det er det jeg mente, alle har lyst på muligheter og å bli sett.

Anonymous poster hash: 3bd60...f55

Lenke til kommentar
Gjest 3bd60...f55 skrev (42 minutter siden):

Det er det jeg mente, alle har lyst på muligheter og å bli sett.

Anonymous poster hash: 3bd60...f55

Takk for oppklaringen. Å føle seg elsket er et viktig grunnleggende behov. 💕

Endret av leticia
Lenke til kommentar
Martelè skrev (17 timer siden):

VELDIG veldig dårlig idè. Man skal aldri gjøre sånt for noen andre enn seg selv. Man skal heller ikke fake seg selv

leticia skrev (13 timer siden):

Sant. Hvis en person ikke kan elske deg for den du er, så får man forsette å lete etter noen som gjør det, eller å være singel.

Uenig. Jeg ber ikke om at man skal skrote alt som er ved seg selv, men du kan fint tune deg selv litt. Liker du damer som har estetisk sans, er det selvsagt smart å klare å vise at man har noe av den samme teften for å sette sammen et antrekk og kvitte seg med en kjip klesstil (hvis man har det). Liker du intellektuelle damer, bør du ha noe av dette selv - mangler du det, kan det være smart å tilegne seg kulturell kapital f.eks. ved å lese bøker (og det må ikke være Anna Karenina om digre mursteinsromaner ikke er din greie), eller sysle med matematikk (om hun ikke er matematiker selv, sier det noe om deg om du behersker et sånt fag). Liker du damer som har tatt vare på kroppen sin? Sørg for at din kropp har tilsvarende egenskaper, da hun helt sikkert legger merke til om du har en sunn og trent kropp om hun er opptatt av det samme. Forøvrig handler dette ikke om å kopiere noen, men om utfylling. En realist og en samfunnsviter utfyller hverandre, fordi man navigerer i en intellektuell sfære.

Det absolutt dummeste du kan gjøre som kronisk singel er å kjøre en "ta meg som jeg er" når den matchen du sikter mot er mellom to individer hvor den andre parten har liten til ingen grunn for å se på deg som en bedre match enn andre han eller hun ramler borti på sin vei gjennom livet.

Og, det ligger jo noe i dette med at du også forbedrer deg for din egen del. Det er lettere å gjennomføre en endring hvis den har flere formål, slik at du kan fokusere på ulike fordeler alt etter som motivasjonen endrer seg. Å tenke at du blir en mer attraktiv partner for de kvinnene du er ute etter, kan være en slik faktor som monner i det lange løp.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Orion666 skrev (På 12.12.2024 den 7:31 AM):

Hva er problemet med at en liten andel kvinner har en preferanse for en liten andel menn, og for hvem er dette et problem?

Her kan det virke som det først og fremst er et problem for kvinnene selv, gitt at det klages på at kvinnen ikke får det hun ønsker ut av relasjonen.

Om hun oppnådde det hun ønsket tenker jeg det var uproblematisk. 

Lenke til kommentar
ForTheImperium skrev (På 7.11.2024 den 10:20 AM):

https://www.dagbladet.no/nyheter/pernille-24-er-lei-bare-fuckfriends/82190575

Nå skal jeg ikke forhåndsdømme, men tipper hun går etter kun paradise hotell type gutter. Ikke rart hun har denne tankegangen at alle gutter er bare ute etter sex....  Provoserende.. 

Cuffing season er bare siste rest av gener som er nedarvet fra en periode hvor en partner var tvingende nødvendig for å overleve og hvor «utsilingen» var en realitet. En periode hvor barnedødeligheten var høy og livet var livsfarlig, særlig om vinteren.

I dag er evolusjonen tilnærmet parkert, men noen gener har tydeligvis overlevd. 
Pardannelse i dag er dominert av å ha en fuckfriend. En venn som har akseptable holdninger og verdier, men som ikke trenger deg for å overleve.

Endret av Vokteren
Lenke til kommentar
herzeleid skrev (2 timer siden):

Her kan det virke som det først og fremst er et problem for kvinnene selv, gitt at det klages på at kvinnen ikke får det hun ønsker ut av relasjonen.

Da er det jo bare å bevege seg videre. Det er jo i det man forblir i et dårlig forhold at man begynner skade hverandre.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Orion666 skrev (21 minutter siden):

Da er det jo bare å bevege seg videre. Det er jo i det man forblir i et dårlig forhold at man begynner skade hverandre.

Nettopp, men når det som her klages over at det er et gjentagende problem er det godt mulig det er det utvalget en gjør, der de en velger ikke ønsker det samme som en selv, som er problemet. 

Konteksten her er spørsmålet ditt om hva som er problemet og for hvem. Et svar på det tror jeg vi kanskje finner i artikkelen tråden handler om.

Lenke til kommentar
herzeleid skrev (12 timer siden):

Jeg blir bare oppgitt over mannslinger som ikke lykkes på sjekkemarkedet og derfor angriper kvinners psyke og genetikk som en slags selvhevdelselsrefleks som blir til et selvoppfyllende profeti. De får jo ikke pult. Alle som ser dette fra utsiden ser instinktivt at det er dette som vil skje.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Orion666 skrev (11 timer siden):

Jeg blir bare oppgitt over mannslinger som ikke lykkes på sjekkemarkedet og derfor angriper kvinners psyke og genetikk som en slags selvhevdelselsrefleks som blir til et selvoppfyllende profeti. De får jo ikke pult. Alle som ser dette fra utsiden ser instinktivt at det er dette som vil skje.

Jeg er som nevnt tidlig i tråden også negativ til angrep på kvinner i "motsatt situasjon". 

Samtidig tror jeg det er veldig uklokt å rakke ned på og trykke ned de som er ensomme og ikke finner en partner, eller peke nese over at de "ikke får pult". Særlig i en tid på året der flere kjenner ekstra på ensomheten og at nettopp det å være alene er vondt.

Det ser, som du er inne på, dessverre ut til å være mye "selvhevdelse" gjennom å trykke andre ned her inne. Mye antagelig ubevisst, og vi bør vokte oss for å snuble ut i det selv og bli "gode mobbere". 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
herzeleid skrev (2 minutter siden):

Jeg er som nevnt tidlig i tråden også negativ til angrep på kvinner i "motsatt situasjon". 

Samtidig tror jeg det er veldig uklokt å rakke ned på og trykke ned de som er ensomme og ikke finner en partner, eller peke nese over at de "ikke får pult". Særlig i en tid på året der flere kjenner ekstra på ensomheten og at nettopp det å være alene er vondt.

Det ser, som du er inne på, dessverre ut til å være mye "selvhevdelse" gjennom å trykke andre ned her inne. Mye antagelig ubevisst, og vi bør vokte oss for å snuble ut i det selv og bli "gode mobbere". 

Jeg rakker ikke ned på noen fordi de ikke får pult, jeg bare forteller at de mister min respekt og medfølelse når de rakker ned på kvinner og gir dem og deres psyke skylden for sin egen misére.

Da får de -eller strengt tatt får de ikke- som fortjent.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Orion666 skrev (4 minutter siden):

Jeg rakker ikke ned på noen fordi de ikke får pult, jeg bare forteller at de mister min respekt og medfølelse når de rakker ned på kvinner og gir dem og deres psyke skylden for sin egen misére.

Da får de -eller strengt tatt får de ikke- som fortjent.

Heller enn å "reflekssvare"; les igjen og tenk litt over det og hvordan du ønsker å påvirker andre i denne tiden.

Jeg forventer ikke noe svar, men håper på refleksjon. :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
herzeleid skrev (25 minutter siden):

Heller enn å "reflekssvare"; les igjen og tenk litt over det og hvordan du ønsker å påvirker andre i denne tiden.

Jeg forventer ikke noe svar, men håper på refleksjon. :) 

Jeg forstår ikke hvordan du ut fra mitt svar over savner mer refleksjon. Det er bare ikke all adferd man skal forstå og langt mindre respektere.
Enkelte høster som de sår på kjærlighetsmarkedet mens de ser ut til å insistere på at kvinner fratar dem sex som de ser på som en menneskerett som -fortrinnsvis billedskjønne kvinner i 20-årene- skal skjenke dem rikelig av.

Jeg har et annet verdisyn.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Orion666 skrev (12 timer siden):

Det er jo pussig nok dette som er utfallet hos de som utad liksom skal være vennlige hjelpere, fordi de er mest opptatt av å peke på kvinnene oppi dette. Dette, samtidig som de samme kvinnene ikke har noen som helst insentiver til å endre seg - de drukner i tilbud allerede. Det er jo heller ikke sånn at bare ved å velge det kvinnen selv ser på som mindre kjekke menn øker man sjansen til å finne noen som vil ha et forhold og ikke bare ligge rundt.

Menn som klager over datingdynamikken har ingen påvirkningskraft utover det de kan bidra med selv gjennom å avstå fra å date. Det blir som om en allerede dyr butikk skulle mene at melk er altfor billig, setter opp prisen med ti kroner og håper at kundene handler hos dem - når de bare fortsetter å handle hos konkurrenten. Akkurat som en butikk som har priset seg ut av markedet har null påvirkningskraft overfor kundene, har ikke bortvalgte menn (eller de som snakker på vegne av dem) noen påvirkningskraft overfor kvinner. Utover å gjøre dem irritert og bidra til å skape et generelt negativt bilde av menn, da - men det tenker man i alle fall ikke over!

• Liker 1
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (3 timer siden):

Det er jo pussig nok dette som er utfallet hos de som utad liksom skal være vennlige hjelpere, fordi de er mest opptatt av å peke på kvinnene oppi dette. Dette, samtidig som de samme kvinnene ikke har noen som helst insentiver til å endre seg - de drukner i tilbud allerede. Det er jo heller ikke sånn at bare ved å velge det kvinnen selv ser på som mindre kjekke menn øker man sjansen til å finne noen som vil ha et forhold og ikke bare ligge rundt.

Menn som klager over datingdynamikken har ingen påvirkningskraft utover det de kan bidra med selv gjennom å avstå fra å date. Det blir som om en allerede dyr butikk skulle mene at melk er altfor billig, setter opp prisen med ti kroner og håper at kundene handler hos dem - når de bare fortsetter å handle hos konkurrenten. Akkurat som en butikk som har priset seg ut av markedet har null påvirkningskraft overfor kundene, har ikke bortvalgte menn (eller de som snakker på vegne av dem) noen påvirkningskraft overfor kvinner. Utover å gjøre dem irritert og bidra til å skape et generelt negativt bilde av menn, da - men det tenker man i alle fall ikke over!

Jeg har lest innlegget ditt sakte fire ganger, og jeg forstår ikke hva du forsøker å fortelle meg. Sorry.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Milhouse85 skrev (På 7.11.2024 den 10:38 AM):

Det mest provoserende her er vel kanskje at du skriver "skal ikke forhåndsdømme" - samtidig som du legger ut bilde og sier rett ut "tror hun kun går etter fuckboys". Virker i bunn å grunn ut som du bare er sjalu. Og dem er det mange av her inne på Diskusjon.no - så du får nok (dessverre) mye sympati.

Men å henge ut enkeltpersoner på et åpent forum for dette. Er det egentlig greit?

Hun er "influencer" og er en offentlig person.

Jeg må si at mine fordommer også aktiveres her. Hun legger ut masse svært lettkledde bilder på nett, så hun fremstiller seg jo ikke akkurat som konemateriale. Og jeg tror hun kan velge og vrake blant gutter, og da velger hun de som ser best ut og som hun har best "kjemi" med, og det er de spennende gutta som har et uendelig utvalg av jenter. Og de hopper fra "blomst til blomst".

Artikkelen ser da også ut til å handle om at hun ligger rundt resten av året, men akkurat i denne årstiden så får hun behov for en fast kjæreste. Men det er kanskje enkelte menn som ikke ønsker å binde seg til en som holder på som bare det resten av året?

Fordommer? Kanskje. Sikkert. Men det handler litt om hvordan man fremstiller seg også.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...