Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Setter alle under en kam, men tviler på at hun hadde gitt sånne som oss sjansen

Anbefalte innlegg

MrL skrev (1 time siden):

Nei, jeg tror kritikken kommer av at disse jentene velger bort 90% av guttene på Tinder for å velge de samme typene guttene - gang på gang - som fucker de over.

For å så klage på at alle gutter er håpløse og ute etter et ligg mens det det er de selv som velger disse type guttene ved å ignorere resterende 90% av de som ikke får match og er ute etter seriøse forhold. 

Nå er det jo ikke sånn at de 10% kjekkeste på Tinder bare vil pule, mens de 90% "minst kjekke" helt ut av det blå er så forbannet seriøse, heller.

Sannsynligvis er disse som lurer kvinner gode til å manipulere dem, og det kan jo strengt tatt ikke kvinnene noe for. Akkurat som at man som mann også kan gå på en smell hvis man ramler borti feil kvinne uten at vi kan klandres for det. I en datingsituasjon må en gå ut fra at folk er gode mennesker, siden et godt forhold neppe starter med at man går inn i en samtale med en forventning om å bli løyet til og holdt for narr av menn som enten sier de er ute etter forhold eller later som de er usikre når de egentlig er sikre på at de ikke vil ha det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
knopflerbruce skrev (10 minutter siden):

Nå er det jo ikke sånn at de 10% kjekkeste på Tinder bare vil pule, mens de 90% "minst kjekke" helt ut av det blå er så forbannet seriøse, heller.

Sannsynligvis er disse som lurer kvinner gode til å manipulere dem, og det kan jo strengt tatt ikke kvinnene noe for. Akkurat som at man som mann også kan gå på en smell hvis man ramler borti feil kvinne uten at vi kan klandres for det. I en datingsituasjon må en gå ut fra at folk er gode mennesker, siden et godt forhold neppe starter med at man går inn i en samtale med en forventning om å bli løyet til og holdt for narr av menn som enten sier de er ute etter forhold eller later som de er usikre når de egentlig er sikre på at de ikke vil ha det.

Kunne vært enig hvis erfaringene deres var jevnt over alle menn, men når alle går etter den samme poolen på 10% er det åpenbart at de alle hver gang velger menn på samme dårlige premisser, og det blir vanskelig å ikke klandre de for dette. 

Endret av MrL
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
MrL skrev (4 minutter siden):

Kunne vært enig hvis erfaringene deres var jevnt over alle menn, men når alle går etter den samme poolen på 10% er det åpenbart at de alle hver gang velger menn på samme dårlige premisser, og det blir vanskelig å ikke klandre de for dette. 

Men det er jo ingen grunn til at 10%-en både skulle være attraktive OG være overrepresentert i kategorien "douchebags", sånn generelt. Hvis 10%-en er slik, er nok 90%-en det også. I alle fall om de fikk muligheten.

Du må gjerne definere disse påstått "dårlige premissene" hvis du vil diskutere dette, men i utgangspunktet er ikke det å velge noen som ser kjekk ut (eller whatever) noe man bør klandres for - det er ikke en douchebagindikator å se bra ut.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest 3bd60...f55
Gjest e1a87...955 skrev (20 minutter siden):

Bra, da er det ikke et problem at menn er ufrivillig single. Om en app i utlandet løser disse problemene forstår jeg ikke hvorfor så mange menn klager? 

Viser også igjen at det er ikke kjærligheten dere søker, men seksuelt begjær og flere partnere enn én. Helt greit det, men kall en spade for en spade. 😊

Anonymous poster hash: e1a87...955

Nei det er kjærligheten vi søker og ikke flere enn en partner for livet. Det er selvsagt et problem for oss og burde være det for damer også at vi ikke finner hverandre her. 

Det er ikke alle som har ressurser eller tid til å dra langt til utlandet for kjærligheten. Men jeg fant min kone der og jeg synes vi burde ha retten til å faktisk gå på date, bli sett og å kunne velge en partner. Det er det ikke mulighet for på tinder og andre apper her i landet. Jeg har nok ressurser, så jeg drar til andre siden av verden flere ganger i året for å treffe henne imens vi venter på familiegjenforening.

Tror du burde slutte å se på alle menn som dårlige. Vi er mange bra som blir påvirket veldig av dette.

Anonymous poster hash: 3bd60...f55

Lenke til kommentar
Gjest 3bd60...f55
knopflerbruce skrev (11 minutter siden):

Men det er jo ingen grunn til at 10%-en både skulle være attraktive OG være overrepresentert i kategorien "douchebags", sånn generelt. Hvis 10%-en er slik, er nok 90%-en det også. I alle fall om de fikk muligheten.

Du må gjerne definere disse påstått "dårlige premissene" hvis du vil diskutere dette, men i utgangspunktet er ikke det å velge noen som ser kjekk ut (eller whatever) noe man bør klandres for - det er ikke en douchebagindikator å se bra ut.

Du vet at om en liten gruppe får utrolig stor respons med veldig mange som vil date de så blir de lett fristet. De kan jo alltid så enkelt finne en ny. Dette er en stor del av problemet.

Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (2 timer siden):

Som nevnt over her, en grunn er at de enkelt kan velge og vrake og finne seg ny.

Hvis 10% er sånn er 90% av de andre det også? Det høres på ingen måte ikke logisk ut for meg, det er mer logisk at det er de 10% som blir valgt som deler mye av de samme fellestrekkene. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 3bd60...f55 skrev (6 timer siden):

Du vet at om en liten gruppe får utrolig stor respons med veldig mange som vil date de så blir de lett fristet. De kan jo alltid så enkelt finne en ny. Dette er en stor del av problemet.

Og hvis det er et allment argument, så vil 90%-en innta den samme posisjonen om de får sjansen. Ergo er det ingen forskjell.

Forøvrig, fristet til hva? Det er ikke sånn at menn er programmert til å tenke "ligge med flest mulig = bra". Det er da mer enn nok av oss som bare leter etter den ene, og hvis vi må pløye gjennom noen på veien, er det egentlig bare arbeidsuhell. Det du beskriver er sikkert rett for de som bare vil ha ONS, men neppe resten.

MrL skrev (4 timer siden):

Som nevnt over her, en grunn er at de enkelt kan velge og vrake og finne seg ny.

Hvis 10% er sånn er 90% av de andre det også? Det høres på ingen måte ikke logisk ut for meg, det er mer logisk at det er de 10% som blir valgt som deler mye av de samme fellestrekkene. 

Hva skulle grunnen være til at disse gruppene er ulike, utover at man treffer kvinner i større grad på det de ser etter i en potensiell ektemann/ons?

• Liker 1
Lenke til kommentar
MrL skrev (5 timer siden):

Så hvis 10 % blir valgt og 90 % ikke blir det, kan man da si at disse 90 % også deler mye av de samme fellestrekkene?

https://www.forskning.no/psykologi-demografi-kjonn-og-samfunn/personlighet-pavirker-hvor-mange-barn-mannen-far/611151

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 3bd60...f55
leticia skrev (1 time siden):

Jeg håper virkelig at jeg leser dette på en annen måte enn det var ment...

Det som menes er at man som mann er usynlig i dating apper her i landet, får ikke muligheten til å gå på dater. Uansett hvordan man er som person, hvordan personlighet man har, verdier osv.  Dette er problemet, det er mange som vil date og finne noen men får ikke muligheten på disse appene.

Lenke til kommentar
Gjest 3bd60...f55 skrev (26 minutter siden):

Det som menes er at man som mann er usynlig i dating apper her i landet, får ikke muligheten til å gå på dater. Uansett hvordan man er som person, hvordan personlighet man har, verdier osv.  Dette er problemet, det er mange som vil date og finne noen men får ikke muligheten på disse appene.

Om man får mulighet til å gå på dater eller ikke, avhenger vel litt av en selv. Man må jo ikke være på en datingapp for å få en date. Og det er mange menn som får date på datingapper også.

Man burde faktisk forstå at de som har startet datingappene ikke ønsker at flest mulig skal finne hverandre,  da vil eierne miste kundegrunnlaget og inntjeningsgrunnlaget sitt. 

At man skal ha rett til å gå på en date, er ordbruken jeg reagerer på. Som om kvinner er en ting, en rettighet alle menn har til å få tilbud om. Som om vi bare skal stilles til menns disposisjon. Får assosiasjoner til "A handmaid's tale" av en slik ordbruk.

Bytter du ut "rett til å gå på en date" med "muligheten til å gå på en date", så er vi mer på linje,  og har et grunnlag for å finne løsninger for hvordan menn kan øke sine muligheter for å kunne få en date.

• Liker 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (1 time siden):

Om man får mulighet til å gå på dater eller ikke, avhenger vel litt av en selv. Man må jo ikke være på en datingapp for å få en date. Og det er mange menn som får date på datingapper også.

Man burde faktisk forstå at de som har startet datingappene ikke ønsker at flest mulig skal finne hverandre,  da vil eierne miste kundegrunnlaget og inntjeningsgrunnlaget sitt. 

At man skal ha rett til å gå på en date, er ordbruken jeg reagerer på. Som om kvinner er en ting, en rettighet alle menn har til å få tilbud om. Som om vi bare skal stilles til menns disposisjon. Får assosiasjoner til "A handmaid's tale" av en slik ordbruk.

Bytter du ut "rett til å gå på en date" med "muligheten til å gå på en date", så er vi mer på linje,  og har et grunnlag for å finne løsninger for hvordan menn kan øke sine muligheter for å kunne få en date.

Du har en genetisk evne til å se ondt i det meste. Hahahaha

Endret av Martelè
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Martelè skrev (26 minutter siden):

Du har en genetisk evne til å se ondt i det meste. Hahahaha

😂

Det er mye ondskap i verden da 🤪 (men også mye fint 💕).

Jeg syns at frihet for individet er veldig viktig, og det inkluderer å ha frihet til å selv velge sin partner, ut fra sine egne preferanser,  ikke som en rettighet noen andre skal ha.

Jeg syns det blir så dumt når man snakker om at man skal ha rett til å velge når valg av partner faktisk bør / skal være en gjensidighet,  altså at man både må velge selv og også bli valgt. Dette er ikke som et marked hvor man bare kan peke på og betale den varen man vil ha... det skal klaffe for begge parter.

Men nå viser det seg at herr anonym her, mente mulighet til å velge, ikke rett til å velge. Hadde han skrevet mulighet i stedet for rett fra starten av, så hadde ikke mine siste kommentarer her blitt aktuelle ettersom jeg er enig i at man bør få mulighet til å velge. Men hvis det man holder på med ikke funker så bør man kanskje forsøke noe annet. Anonym har funnet sin løsning,  men det er ikke nødvendigvis slik at hans løsning er den beste løsningen for alle andre. Enhver må finne sin egen vei.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det greieste er kanskje å sette seg i den annens sko, og spørre hva slags egenskaper "drømmedama" ville ønsket å se etter i en mann og så jobbe ræva av seg for å bli den personen? Så må en jo også legge til grunn hva som finnes av single damer der ute, også. Hjelper jo lite å sikte mot å kapre noen som ikke finnes.

Selve trådtittelen er forøvrig et godt eksempel. "Sånne som oss" - som om en ikke har makten til å bli en annen person, hvis den man er ikke lykkes med dating. Inkludert å ta noen grep så man ser bedre ut. Enten det er å ta vare på huden sin, ordne seg en ny klesstil eller noe annet. Vi har

• Liker 1
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (7 timer siden):

Det greieste er kanskje å sette seg i den annens sko, og spørre hva slags egenskaper "drømmedama" ville ønsket å se etter i en mann og så jobbe ræva av seg for å bli den personen?

VELDIG veldig dårlig idè. Man skal aldri gjøre sånt for noen andre enn seg selv. Man skal heller ikke fake seg selv

• Liker 1
Lenke til kommentar
MrL skrev (20 timer siden):

Nei, jeg tror kritikken kommer av at disse jentene velger bort 90% av guttene på Tinder for å velge de samme typene guttene - gang på gang - som fucker de over.

For å så klage på at alle gutter er håpløse og ute etter et ligg mens det det er de selv som velger disse type guttene ved å ignorere resterende 90% av de som ikke får match og er ute etter seriøse forhold. 

Hva er problemet med at en liten andel kvinner har en preferanse for en liten andel menn, og for hvem er dette et problem?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Martelè skrev (3 timer siden):

VELDIG veldig dårlig idè. Man skal aldri gjøre sånt for noen andre enn seg selv. Man skal heller ikke fake seg selv

Sant. Hvis en person ikke kan elske deg for den du er, så får man forsette å lete etter noen som gjør det, eller å være singel.

Lenke til kommentar
Martelè skrev (3 timer siden):

Det er ikke "fake" å vokse og utvikle seg som en person. Emosjonell umodenhet er gjerne det vanligste problemet med menn (og kvinner) på datingappene.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (12 minutter siden):

Sant. Hvis en person ikke kan elske deg for den du er, så får man forsette å lete etter noen som gjør det, eller å være singel.

Poenget mitt var at en burde forbedre seg selv, for sin egens skyld. Ikke for andre. Spesielt ikke for en date som ikke er garantert å bli sammen med deg. Det blir sløsing med ressurser. Til sist: man burde aldri aldri kvitte seg med sin identitet, prinsipper og moralske verdier for noen andre. Så får de to andre fyrene her bare klage så mye de vil, over det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...