Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Setter alle under en kam, men tviler på at hun hadde gitt sånne som oss sjansen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det mest provoserende her er vel kanskje at du skriver "skal ikke forhåndsdømme" - samtidig som du legger ut bilde og sier rett ut "tror hun kun går etter fuckboys". Virker i bunn å grunn ut som du bare er sjalu. Og dem er det mange av her inne på Diskusjon.no - så du får nok (dessverre) mye sympati.

Men å henge ut enkeltpersoner på et åpent forum for dette. Er det egentlig greit? 

Og når det gjelder saken i seg selv. Datingkulturen har endret seg vesentlig de siste 10-15 årene. Mye takket være apper som gjør folk (også menn) bare til en vare, fremfor en person. Der man stadig vekk ser etter noe "bedre" - og der det er ekstremt lett å hoppe bukk. Det er en ukultur, som rammer like mye menn som damer. Men igjen; det er nok få her inne som kan assosiere seg med den trenden. 

Det er nok av sexistiske og nedlatende tråder her inne som går på det motsatte kjønn (altså; damer). Jeg håper virkelig ikke denne nettsiden beveger seg i retning enkelte grupper man finner på Reddit. 

Om det er noe som provoserer; er det faktisk innlegget ditt @ForTheImperium - det å henge ut en person på den måten; uten å ha snøring på hva saken EGENTLIG dreier seg om.

Og Dagbladet er jo ikke akkurat kjent for "renslige" saker, så det at de bretter ut henne med bikinibilder og mest mulig nakenhet; er dessverre bare for å få klikk. Noe Dagbladet gjør med et skalkeskjul av en såkalt "nyhetssak", slik at folk som deg @ForTheImperium klikker deg inn og tenker "ka faen...". 😜 

• Liker 7
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Milhouse85 skrev (2 minutter siden):

Det mest provoserende her er vel kanskje at du skriver "skal ikke forhåndsdømme" - samtidig som du legger ut bilde og sier rett ut "tror hun kun går etter fuckboys". Virker i bunn å grunn ut som du bare er sjalu. Og dem er det mange av her inne på Diskusjon.no - så du får nok (dessverre) mye sympati.

Men å henge ut enkeltpersoner på et åpent forum for dette. Er det egentlig greit? 

Og når det gjelder saken i seg selv. Datingkulturen har endret seg vesentlig de siste 10-15 årene. Mye takket være apper som gjør folk (også menn) bare til en vare, fremfor en person. Der man stadig vekk ser etter noe "bedre" - og der det er ekstremt lett å hoppe bukk. Det er en ukultur, som rammer like mye menn som damer. Men igjen; det er nok få her inne som kan assosiere seg med den trenden. 

Det er nok av sexistiske og nedlatende tråder her inne som går på det motsatte kjønn (altså; damer). Jeg håper virkelig ikke denne nettsiden beveger seg i retning enkelte grupper man finner på Reddit. 

Om det er noe som provoserer; er det faktisk innlegget ditt @ForTheImperium - det å henge ut en person på den måten; uten å ha snøring på hva saken EGENTLIG dreier seg om.

Og Dagbladet er jo ikke akkurat kjent for "renslige" saker, så det at de bretter ut henne med bikinibilder og mest mulig nakenhet; er dessverre bare for å få klikk. Noe Dagbladet gjør med et skalkeskjul av en såkalt "nyhetssak", slik at folk som deg @ForTheImperium klikker deg inn og tenker "ka faen...". 😜 

Greit, fjerne bikinibildet fordi det kan se ut som clickbait. 

Kanskje jeg er sjalu, men når hun setter alle menn under en kam men har bare datet en type mannfolk og sier alle er kun ute etter en ting når det er mange sånn som meg som leter etter ekte kjærlighet men får rett og slett ikke sjans, ja da klarer jeg ikke å holde kjeft. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest 802d1...e82

Jeg skjønner hvorfor hun ikke ville gitt "sånne som deg" en sjanse. Du har allerede bestemt deg for at du kjennes henne erfaringer og vet best uten å vite noe. Veldig trist!

Er selv langt ifra like pen som denne flotte jenta og har alltid gått etter menn som står litt utenfor og som ikke er de mest populære blant damene. Du ville blitt overrasket hvor mange av disse også bryr seg om sex og hvor lite de bryr seg om de viktige tingene. 😊

Dere sitter her og kritisererer Pernille fordi dere kunne gjort mye for å fått en runde i sengehalmen med henne. Men det får dere ikke da hun er ung og veldig attraktiv, og da naturligvis velger attraktive menn. Det handler om usikkerhet og sjalusi, ikke mer enn det. Nå er jeg enig i det @Milhouse85 skriver men jeg har nok en litt krassere tone. Du og han andre som kommenterte her fremstår ikke som flotte, kjærlige menn - men sjalu og bitre. Det vil andre kvinner merke også så jobb med det. @Milhouse85 derimot har draget og er ikke vanskelig å se hvorfor. 

Menn som ikke liker kvinner og som snakker sånn om andre kvinner vil slite enda mer på datingmarkedet. Selvsagt vil ikke hun gi dere en sjanse. 

Anonymous poster hash: 802d1...e82

Lenke til kommentar
Gjest 802d1...e82
Milhouse85 skrev (26 minutter siden):

Takk for at du finnes og så heldig din samboer er. Jeg tipper nok du er heldig også. Ville bare få sagt det. 

Lenke til kommentar
49 minutes ago, ForTheImperium said:

Gutter som ikke har de fordelene som ''Paradis hotell'' gutter har: Utseendet osv. 

Men tror du dere har noe til felles? Tror du hun digger Warhammer 40k? Hun er tydeligvis en som liker å eksponere seg selv, liker du å gjøre det samme? Tror du at hvis hun hadde gitt deg en sjanse, så hadde dere endt opp i avisen sammen? Hvorfor tror du at du automatisk skal ha sjans på enhver kvinne du ser i media? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest d5831...cac

Klarer ikke ta denne tråden seriøst. Du snakker om Paradise gutter og bruker uttrykket "setter alle under en kam" istedenfor det korrekte "skjære alle over én/samme kam". Uttrykket du bruker er så typisk paradise gutt som du kan få det. Du bærer kanskje ikke "gnag" heller? 😅

Anonymous poster hash: d5831...cac

Lenke til kommentar
Gjest 802d1...e82 skrev (29 minutter siden):

Jeg skjønner hvorfor hun ikke ville gitt "sånne som deg" en sjanse. Du har allerede bestemt deg for at du kjennes henne erfaringer og vet best uten å vite noe. Veldig trist!

Er selv langt ifra like pen som denne flotte jenta og har alltid gått etter menn som står litt utenfor og som ikke er de mest populære blant damene. Du ville blitt overrasket hvor mange av disse også bryr seg om sex og hvor lite de bryr seg om de viktige tingene. 😊

Dere sitter her og kritisererer Pernille fordi dere kunne gjort mye for å fått en runde i sengehalmen med henne. Men det får dere ikke da hun er ung og veldig attraktiv, og da naturligvis velger attraktive menn. Det handler om usikkerhet og sjalusi, ikke mer enn det. Nå er jeg enig i det @Milhouse85 skriver men jeg har nok en litt krassere tone. Du og han andre som kommenterte her fremstår ikke som flotte, kjærlige menn - men sjalu og bitre. Det vil andre kvinner merke også så jobb med det. @Milhouse85 derimot har draget og er ikke vanskelig å se hvorfor. 

Menn som ikke liker kvinner og som snakker sånn om andre kvinner vil slite enda mer på datingmarkedet. Selvsagt vil ikke hun gi dere en sjanse. 

Ja; du skrev mye jeg ikke gadd - men er 100% enig i alt du skriver, vel, kanskje 99% 😜 At jeg har draget, nåja... 
Men ja - har sett en trend i disse trådene. Bitterhet, sjalusi og sexistiske holdninger er mye som går igjen. Dessverre!

Gjest 802d1...e82 skrev (29 minutter siden):

Takk for at du finnes og så heldig din samboer er. Jeg tipper nok du er heldig også. Ville bare få sagt det. 

Sjelden man får slike innlegg her inne. Så det fortjener et hjertens takk. Veldig hyggelig. Folk kunne blitt flinkere til å skrive slikt til hverandre her inne; uansett hva det måtte gjelde. Tusen takk. :))

Krig og fred skrev (7 minutter siden):

Men tror du dere har noe til felles? Tror du hun digger Warhammer 40k? Hun er tydeligvis en som liker å eksponere seg selv, liker du å gjøre det samme? Tror du at hvis hun hadde gitt deg en sjanse, så hadde dere endt opp i avisen sammen? Hvorfor tror du at du automatisk skal ha sjans på enhver kvinne du ser i media? 

Godt poeng.

Det er tydelig at denne Pernille er litt over middels opptatt av en sunn livsstil, samt det å pleie eget utsende. Ikke noe galt i det. Tvert i mot. Men i den "bransjen" man ofte ser på treningsstudio, blogger og ymse - altså; kall det gjerne en interesse eller livsstil. Så er nok denne "bruk og kast" -trenden i datingmarkedet enda mer utbredt. Uten at jeg har så inngående kjennskap til det. Så det er jo helt logisk; at man velger noen som i det minste har et bittelite forhold til hva man driver med.

Når man er i 20-åra er jo tross alt utsendte veldig viktig. Det reflekterer på mange måter hvor sunn og frisk man er - og sier mye om viljestyrke, helse og motivasjon man har til å gjennomføre målrettet arbeid. Noe som er ekstremt sterke kvaliteter man bør og skal beundre. Da nytter det ikke om man er en slask med BMI på over 30 som er avhengig av Pepsi-Max og syns Grandis limited edition uten paprika er en middag som er helt innafor. Da må man finne seg en likestilt partner som også syns det er helt greit... noe Pernille åpenbart ikke gjør.

Senere i livet; er det derimot andre kvaliteter som gjelder. Og utsendte spiller mindre og mindre rolle.

Voksne damer ønsker stabilitet, trygghet, forutsigbarhet og verdsetter livserfaring, modenhet og ordna økonomi. Utsendte betyr mindre og mindre jo eldre man blir. 

Når man er 20 kan man ikke lese et levd liv på kroppen; det er umulig. Man er helt "glatt" - upåvirket. Når man beveger seg mot slutten av 30 åra + + + + Så kan man lese livet man har levd i ansiktet, på kroppen og da spesielt i øynene. 

Da er "glatte" Pernille som ikke har levd et liv også helt uinteressant..... for sånne som undertegnende (mann 39 år ;p). 

Kjære alle menn her inne. 😜
Kvitt dere med sjalusien, bitterheten og nedlatende holdninger til damer. Eller for å si det på en mer barnslig måte:
Oppfør dere! 

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest 802d1...e82
Milhouse85 skrev (3 minutter siden):

Ja; du skrev mye jeg ikke gadd - men er 100% enig i alt du skriver, vel, kanskje 99% 😜 At jeg har draget, nåja... 
Men ja - har sett en trend i disse trådene. Bitterhet, sjalusi og sexistiske holdninger er mye som går igjen. Dessverre!

Sjelden man får slike innlegg her inne. Så det fortjener et hjertens takk. Veldig hyggelig. Folk kunne blitt flinkere til å skrive slikt til hverandre her inne; uansett hva det måtte gjelde. Tusen takk. :))

Syns det er viktig å si det fordi du utviser verdier de aller fleste kvinner ser etter i en mann. Og det er mangelvare i mange av trådene her inne, så når dere dukker opp syns jeg det burde settes pris på. 

Lenke til kommentar
Milhouse85 skrev (1 time siden):

Hun blir jo offentlig når hun står frem med fullt navn og bilde. Helt kurant å dele det hun har sagt. 

• Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest 74dfa...120

Nå har jeg tilfeldigvis et par bekjente som er i samme klasse som Pernille; de er utrolig pene, fikser stadig på utseende og virker å være opptatt av å se ut som "knulledokker". Disse jentene henger da også med de mannlige motstykkene ("paradis-gutta"), og klager over at de blir behandlet som knulledokker av dem. Det er jo en sammenheng her, eller hva?

Anonymous poster hash: 74dfa...120

Lenke til kommentar
ForTheImperium skrev (På 7.11.2024 den 10:20 AM):

https://www.dagbladet.no/nyheter/pernille-24-er-lei-bare-fuckfriends/82190575

Nå skal jeg ikke forhåndsdømme, men tipper hun går etter kun paradise hotell type gutter. Ikke rart hun har denne tankegangen at alle gutter er bare ute etter sex....  Provoserende.. 

Problem nr. 1 for folk som søker kjæreste kan være dårlig kommunikasjon. Hvor tydelige er de egentlig på at dem ønsker et langvarig forhold?

Problem nr. 2: Mange tror ikke at andre ønsker et langsiktig forhold, ofte fordi personene tidligere har prioritert korte, uforpliktende romanser, kombinert med dårlig kommunikasjon. ⬇️

Sitat

Nå som vinteren er her, gjør mange som Pernille (24) fra Strømmen i Akershus:

De går fra korte romanser og inn i en søken etter et stabilt, langt forhold.

https://www.dagbladet.no/nyheter/pernille-24-er-lei-bare-fuckfriends/82190575

Hvor ble det av jakten på ekte kjærlighet? Der man ønsket å gifte seg og være alt for hverandre? I dagens samfunn, spesielt blant de yngre, virker det som om mange kun søker et forhold av egoistiske grunner, uten tanke på den dypere, langvarige forbindelsen

Endret av Kassettspiller
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest 74dfa...120 skrev (2 minutter siden):

Nå har jeg tilfeldigvis et par bekjente som er i samme klasse som Pernille; de er utrolig pene, fikser stadig på utseende og virker å være opptatt av å se ut som "knulledokker". Disse jentene henger da også med de mannlige motstykkene ("paradis-gutta"), og klager over at de blir behandlet som knulledokker av dem. Det er jo en sammenheng her, eller hva?

Anonymous poster hash: 74dfa...120

Det tar noen år før man lærer at menn og kvinner ser forskjellig på potensielle partnere. For menn er det ofte at de vil ha seg med kvinner de vet de ikke vil ha et forhold med. Uttrykket "beverdame" (*) kommer fra et sted, tross alt. Sjeldent til aldri dette for kvinner. Om en mann vil ha deg i senga så fort som mulig er det nesten garantert at han ikke ser på deg som partnermateriale. Det betyr jo ikke at det ikke er mulig å overbevise ham senere, men det blir jo vanskelig om du ikke får sjansen fordi han holder deg på en emosjonell armlengdes avstand.

(*) For de som ikke vet så er beverdame en dame hvor man morgenen etter heller gnager av seg armen hun sover på enn å vekke henne.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...