GoldlaXiE Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Hallo! Jeg har fått et problem.. når jeg skal starte pc'n min kommer jeg dit det står windows xp home edition osv.. så står den og venter der, og etter en stund når jeg trodde den skulle gå inn i windows kommer det en kjapp blåmelding (som jeg ikke rekker å lese) så rebooter den! Tror det er et virus.. Så skal jeg formatere.. putter inn windows xp cd'n og installasjonen starter.. så trykker jeg F6 fordi jeg må legge inn en s-ata driver.. når det er gjort får jeg spm om å trykke enter for å installere windows nå, eller E for å reparere en tidligere installert windows, eller F3 for å avslutte! trykker da enter så kommer det at den scanner harddisken min og der blir den stående, samma skjer når jeg trykker E..! Er det noen her som har vært borti dette før? eller har peiling på hva jeg skal gjøre? annen måte å formatere? Mitt hardware: AMD athlon 64 3000+ MSI K8T neo 160gb maxtor s-ata Sapphire radeon 9800XT Twinmos pc3200 10024mb ram m/winbond Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 virker som om at det kan være virus ja. Har du formatert disken? eller skulle du gjøre det i installasjonsprogrammet? Det kan også være skadde sektorer på disken. Finn tak i en oppstartsdiskett, kjør chkdsk. Du kan også prøve å formatere disken fra oppstartsdisketten Lenke til kommentar
GoldlaXiE Skrevet 16. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2004 Gikk ikke å formatere via oppstartdiskett pga NTFS filsysytem..(tror jeg da) skal prøve det der CHKDISK greiene du sa.. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 okei. Dat går det seff ikke. Du kan prøve disken i en annen maskin for å kjøre scandisk eller noe sånnt. Eller formatere den. Det kan også være noe med minnet på maskinen som gjør at den stopepr Lenke til kommentar
GoldlaXiE Skrevet 16. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2004 Nå skrev jeg inn chkdsk.. så sa maskinen at jeg kunne kjøre scandisk.. gjorde det og den undersøkte stasjon A:.. virker som den ikke finner C:..! hjelp.. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 (endret) kan du ikke hive disken inn i maskinen du bruker nå? Du må endre stasjonsbokstav fra a: til c: for å kjøre scandisk på c: Endret 16. januar 2004 av Morpheus^ Lenke til kommentar
GoldlaXiE Skrevet 16. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2004 (endret) Neei.. her er det ikke støtte for s-ata... Edit: hvordan endrer jeg stasjonsbokstav? fant det ut! Endret 16. januar 2004 av Gullegutt Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 før du skrive chkdsk, skriv så enkelt c: Lenke til kommentar
Nimzo Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Høres mistenkelig ut som en harddisk feil. Har du garanti på den, så send den inn. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 (endret) -slettet- Endret 16. januar 2004 av Morpheus^ Lenke til kommentar
GoldlaXiE Skrevet 16. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2004 Høres mistenkelig ut som en harddisk feil. Har du garanti på den, så send den inn. Ja, spørs om jeg må gjøre det! Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Før du sender disken inn, så bør du kjøre PowerMax. Lenke til kommentar
GoldlaXiE Skrevet 17. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2004 Men jeg får jo ikke starta maskina.. kan jo ikke kjøre powermax da... eller? Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 PowerMax kjøres fra diskett som du booter fra. Leste du ingenting fra linken? Lenke til kommentar
petterg Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Slett partisjonen før du starter windows install. Fdisk fra f.x win98 bootdisk kan fint slette en ntfs partisjon, men du får ikke formatert den. La windows installasjonen opprette ny partisjon for deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå