Gå til innhold

Problemer med oppstart og formatering

Anbefalte innlegg

Hallo! Jeg har fått et problem.. når jeg skal starte pc'n min kommer jeg dit det står windows xp home edition osv.. så står den og venter der, og etter en stund når jeg trodde den skulle gå inn i windows kommer det en kjapp blåmelding (som jeg ikke rekker å lese) så rebooter den! :mad: Tror det er et virus..

Så skal jeg formatere.. putter inn windows xp cd'n og installasjonen starter.. så trykker jeg F6 fordi jeg må legge inn en s-ata driver.. når det er gjort får jeg spm om å trykke enter for å installere windows nå, eller E for å reparere en tidligere installert windows, eller F3 for å avslutte! trykker da enter så kommer det at den scanner harddisken min og der blir den stående, samma skjer når jeg trykker E..!

Er det noen her som har vært borti dette før? eller har peiling på hva jeg skal gjøre? annen måte å formatere?

Mitt hardware:

AMD athlon 64 3000+

MSI K8T neo

160gb maxtor s-ata

Sapphire radeon 9800XT

Twinmos pc3200 10024mb ram m/winbond

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

virker som om at det kan være virus ja. Har du formatert disken? eller skulle du gjøre det i installasjonsprogrammet?

Det kan også være skadde sektorer på disken.

Finn tak i en oppstartsdiskett, kjør chkdsk. Du kan også prøve å formatere disken fra oppstartsdisketten

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...