stamkunde Skrevet 7. november Del Skrevet 7. november Da går man for bensin bil? Hvilke anbefalinger gis? El bil? Hybrid ? Bensin + elektrisitet Egentlig bør jeg kjøpe bil imorgen. Eller veldig snart Lenke til kommentar
Populært innlegg MailMan13 Skrevet 7. november Populært innlegg Del Skrevet 7. november Du har allerede fått mange meninger i alle retninger fra alle som gidder å mene noe. Du fremstår som en som bør kjøpe ny bil med fabrikkgaranti. Brukt bil er ikke noe for deg. 11 2 Lenke til kommentar
Hollabaloo Skrevet 7. november Del Skrevet 7. november @stamkunde har i skrivende stund stått bak de 7 øverste trådene og 6 av de 7 handler om å få råd knyttet til kjøp av sin neste bil. Det hadde vel holdt med 1 tråd om dette? 6 1 Lenke til kommentar
wil Skrevet 7. november Del Skrevet 7. november stamkunde: Jeg har også sett litt på biltrådene dine. Har du egentlig førerkort, eller lager du trådene for morroskyld? 5 1 1 Lenke til kommentar
Sjørøver Skrevet 7. november Del Skrevet 7. november Ønsker meg en funksjon der jeg kan blokkere folk så jeg slipper å se trådene de starter. Begynner å mistenke at dette er de nye eierene som genererer aktivitet. 😂 2 Lenke til kommentar
Hollabaloo Skrevet 7. november Del Skrevet 7. november Sjørøver skrev (12 minutter siden): Ønsker meg en funksjon der jeg kan blokkere folk så jeg slipper å se trådene de starter. Begynner å mistenke at dette er de nye eierene som genererer aktivitet. 😂 Tenkte akkurat det samme. Man kan blokkere innlegg og meldinger fra valgte brukere, men jeg har ikke funnet en måte å blokkere/skjule hele tråder på. 2 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 7. november Del Skrevet 7. november wil skrev (1 time siden): stamkunde: Jeg har også sett litt på biltrådene dine. Har du egentlig førerkort, eller lager du trådene for morroskyld? Minner meg om en veeeldig tidlig utgave av AI som konstant genererer nye tråder. 😄 2 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 7. november Del Skrevet 7. november stamkunde skrev (4 timer siden): Da går man for bensin bil? Hvilke anbefalinger gis? El bil? Hybrid ? Bensin + elektrisitet Egentlig bør jeg kjøpe bil imorgen. Eller veldig snart Alt er nok gode alternativ om du ikkje vil ha diesel. Einaste eg i skrivande stund vil klart fråråde deg er å kjøpe hydrogenbil ettersom det er både dyrt og upraktisk. Eg er faktisk ikkje sikker på om det finnes hydrogenfyllestasjonar lenger som er tilgjengelege for privatpersonar. Eg ville nok også vært litt forsiktig med hybridbil, då dette er bilar som kan gi deg meir problem sidan det er fleire ting som kan ryke. Hybrid kan være supert om du køyrer mykje i nærområdet der du kan tvangskøyre bilen på elektrisk drift, og i tillegg har nokre langturar der du får kjøyrt motoren varm og brukt opp det fossile drivstoffet før det blir gamalt. Eit typisk problem på mange hybridbilar er at forbrenningsmotoren blir brukt for lite. Om du ikkje skal ha dieselbil, og økonomien tydelegvis ikkje er eit tema ved å tenke på drivstoffkostnadar, bompengar, osv, osv. Så tenker eg at valget er kjempeenkelt: Kan du lade heime eller har tilgang til ladestasjon i nærheita av din lokale daglegvarebutikk eller liknande så kjøper du elbil. Om du ikkje kan lade heime, ikkje har tid til å vente 20 min for å lade bilen, og ikkje skal ha dieselbil, ja då kjøper du bensinbil. 1 Lenke til kommentar
flamethower1234 Skrevet 7. november Del Skrevet 7. november wil skrev (2 timer siden): stamkunde: Jeg har også sett litt på biltrådene dine. Har du egentlig førerkort, eller lager du trådene for morroskyld? Morroskyld. 1 Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 7. november Del Skrevet 7. november Eksempler på bruktbiler, bensin eller el-bensin hybrid, rett under kr 200000 Audi A3 BMW 1-serie, 2-serie Ford Mondeo Hybrid Honda HR-V Hyundai Kia, Mazda Toyota Volvo Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 7. november Del Skrevet 7. november Eksempler på bruktbiler, elbil, rett under kr 200000 BMW i3 Citroen E-C4 Hyundai Kia Nissan Leaf Peugeot e-2008 VW ID.3 Lenke til kommentar
Penny Skrevet 7. november Del Skrevet 7. november Hvis du er i tvil om hvilken bil du skal kjøpe, og du i tråden ikke oppgir noe om budsjett å forholde seg til, eller noen informasjon om bruksmønster eller ønskede egenskaper ved bilen, så blir mitt svar Bentley Arnage T. Hvis du etter hvert finner ut at den likevel ikke var noe for deg lover jeg å kjøpe den av deg for to ganger vrakpant. 1 1 Lenke til kommentar
flamethower1234 Skrevet 7. november Del Skrevet 7. november (endret) Ts har laget 6/7 tråder. Vi vet ikke om personen har lappen eller ikke. Endret 7. november av flamethower1234 1 Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 7. november Forfatter Del Skrevet 7. november The Avatar skrev (6 timer siden): Alt er nok gode alternativ om du ikkje vil ha diesel. Einaste eg i skrivande stund vil klart fråråde deg er å kjøpe hydrogenbil ettersom det er både dyrt og upraktisk. Eg er faktisk ikkje sikker på om det finnes hydrogenfyllestasjonar lenger som er tilgjengelege for privatpersonar. Eg ville nok også vært litt forsiktig med hybridbil, då dette er bilar som kan gi deg meir problem sidan det er fleire ting som kan ryke. Hybrid kan være supert om du køyrer mykje i nærområdet der du kan tvangskøyre bilen på elektrisk drift, og i tillegg har nokre langturar der du får kjøyrt motoren varm og brukt opp det fossile drivstoffet før det blir gamalt. Eit typisk problem på mange hybridbilar er at forbrenningsmotoren blir brukt for lite. Om du ikkje skal ha dieselbil, og økonomien tydelegvis ikkje er eit tema ved å tenke på drivstoffkostnadar, bompengar, osv, osv. Så tenker eg at valget er kjempeenkelt: Kan du lade heime eller har tilgang til ladestasjon i nærheita av din lokale daglegvarebutikk eller liknande så kjøper du elbil. Om du ikkje kan lade heime, ikkje har tid til å vente 20 min for å lade bilen, og ikkje skal ha dieselbil, ja då kjøper du bensinbil. Takk for meget godt formulert svar. Jeg har tilgang til ladestasjon i nærheten jeg bor på butikken, men har ikke kjennskap til priser jeg må betale for å kjøre f.eks zoe som har rekkevidde 385 km. Jeg har ikke tilgang til leilighetskomplekset jeg bor i, siden det ikke er lagt opp til det. Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 7. november Forfatter Del Skrevet 7. november Svein M skrev (4 timer siden): Eksempler på bruktbiler, elbil, rett under kr 200000 BMW i3 Citroen E-C4 Hyundai Kia Nissan Leaf Peugeot e-2008 VW ID.3 Føler jeg ikke skal gå for vw flere ganger. Jeg har prøvekjørt to elbiler, det var vw golf(tror det var var golf) og renault zoe. Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 7. november Forfatter Del Skrevet 7. november Svein M skrev (5 timer siden): Eksempler på bruktbiler, bensin eller el-bensin hybrid, rett under kr 200000 Audi A3 BMW 1-serie, 2-serie Ford Mondeo Hybrid Honda HR-V Hyundai Kia, Mazda Toyota Volvo Det er mange gode forslag. kriterier er egentlig webasto og registerkjede. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 7. november Del Skrevet 7. november stamkunde skrev (31 minutter siden): Jeg har tilgang til ladestasjon i nærheten jeg bor på butikken, men har ikke kjennskap til priser jeg må betale for å kjøre f.eks zoe som har rekkevidde 385 km. Kortversjonen er at det er mykje billegare med straum enn bensin/diesel per kilometer. På veldig dyr hurtigladar og med køyring når det er veldig kaldt, så kan du kanskje oppnå ein kostnad som liker bensinprisen, men du vil aldri være dyrare med elbil. Det er billegare med saktelading enn hurtiglading når du har tid til det. Sjølv om det hadde vært meir bekvemmeleg å kunne lade heime i sameiget, så er det heilt uproblematisk å lade medan du uansett er på butikken. 1 Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 8. november Del Skrevet 8. november Kjører Mitsubishi L200 2009 Mod er diesel her er det ingen skruing ☺️ Lenke til kommentar
arne22 Skrevet 9. november Del Skrevet 9. november Volvo Amazon med B18 leveres garantert uten diesel. For å være på den helt sikre side, så kan man fylle på diesel og forsøke å starte den. 1 Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 9. november Forfatter Del Skrevet 9. november The Avatar skrev (På 7.11.2024 den 4:40 PM): Kortversjonen er at det er mykje billegare med straum enn bensin/diesel per kilometer. På veldig dyr hurtigladar og med køyring når det er veldig kaldt, så kan du kanskje oppnå ein kostnad som liker bensinprisen, men du vil aldri være dyrare med elbil. Det er billegare med saktelading enn hurtiglading når du har tid til det. Sjølv om det hadde vært meir bekvemmeleg å kunne lade heime i sameiget, så er det heilt uproblematisk å lade medan du uansett er på butikken. takk for oppmuntrende ord. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå