Gå til innhold

Ny jobb - uten utdanning.

Gjest 900ad...1ee

Anbefalte innlegg

Gjest 900ad...1ee

Hei,

Det har seg sånn at jeg ønsker ny jobb da jeg er lei av nåværende jobb. Jobber pdd som miljøterapeut og tjener bra da jeg jobber 100% på natta. Vi snakker oppimot 800k.

Videre har det seg slik at jeg er dritt lei av å jobbe med mennesker. Trusler, vold og alt dritt, er jeg så og si ferdig med. Blir straks 28 og ønsker en ny jobb, hvor jeg da tjener godt på dagtid helst. Har dere noen tips om hva jeg kan lete etter. Er så begrenset når man har jobbet med mennesker, og deretter vil over i andre jobbe hvor man tjener nogenlunde det samme. 

Er forøvrig på grensa til sykmelding - såpass mye tærer jobben. Er snakk om tung psykatri. 

alle tips tas imot.

Anonymous poster hash: 900ad...1ee

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du jobber vel for stat eller kommune? Jobber kun natt, tillegg der er vel 40-45% om natta.

Tror du skal slite med å finne en jobb kun på dagen, med samme lønn, uten utdanning. Om så, da har jeg lyst til å høre om det.

Lenke til kommentar
Gjest 900ad...1ee
engavif skrev (3 minutter siden):

Du jobber vel for stat eller kommune? Jobber kun natt, tillegg der er vel 40-45% om natta.

Tror du skal slite med å finne en jobb kun på dagen, med samme lønn, uten utdanning. Om så, da har jeg lyst til å høre om det.

Jobber PÅ OUS. Oslo kommune gir 45% nattillegg. Er vel sånn sett enig med deg om at det blir vanskelig å få seg en dagjobb med sånn type lønn - men er vel på tide snart.. Tung psykiatri tar sakte men sikkert livsgleden fra meg. Bare vanskelig hva man skal bruke utdanninga til ellers - som gir god lønn..

Lenke til kommentar

Du har forsåvidt "ingen" gode muligheter for en bra jobb med slik lønn umiddelbart. Må nesten bare søke over lang tid og håpe på å være heldig. Men helt ærlig så betyr utdanning så godt som alt for mange arbeidsgivere. For mange så virker det ikke å ha noe å si at du er en rævva arbeidstaker så lenge du har riktige papirer.

Lenke til kommentar
Gjest 900ad...1ee
Patek skrev (1 minutt siden):

Du har forsåvidt "ingen" gode muligheter for en bra jobb med slik lønn umiddelbart. Må nesten bare søke over lang tid og håpe på å være heldig. Men helt ærlig så betyr utdanning så godt som alt for mange arbeidsgivere. For mange så virker det ikke å ha noe å si at du er en rævva arbeidstaker så lenge du har riktige papirer.

Er det jeg har tenkt på selv og derav beholder jeg nåværende jobb. Men merker at det ikke er noe jeg kan gjøre i all evig tid. Ser jo blant annet på stillinger i asko og lignende. Hører at teamledere osv der har fin lønn på 7-800k i året - men jeg har ikke noe erfaring fra den bransjen.

Lenke til kommentar

Du har god lønn pga du jobber på natt og med krevende arbeidshverdag. 

Du søker deg nå vekk i fra dette, og da forsvinner såklart tilleggene dine også. 

Ser du snakker om ledelse innenfor nye fagfelt, dette kommer ikke av seg selv. Du må først ned på gulvet for så å jobbe deg oppover. 

Men, lykke til! Ikke kjekt når jobben tar så mye av deg!

Lenke til kommentar
Gjest 900ad...1ee
Salvesen. skrev (10 minutter siden):

Du har god lønn pga du jobber på natt og med krevende arbeidshverdag. 

Du søker deg nå vekk i fra dette, og da forsvinner såklart tilleggene dine også. 

Ser du snakker om ledelse innenfor nye fagfelt, dette kommer ikke av seg selv. Du må først ned på gulvet for så å jobbe deg oppover. 

Men, lykke til! Ikke kjekt når jobben tar så mye av deg!

Ja ser den. Kjipt når man har gitt så mange år av seg selv i en jobb, uten å kunne utvikle seg - og deretter må begynne helt på scratch i nye bransjer. Blir jo kjipt å feks søke lagermedarbeider stilling i Asko før man deretter etter 3 år kan gå opp i en teamleder stilling nå som man begynner «å dra på åra». 

Ser jo det ligger ute en stilling her: https://www.finn.no/job/management/ad.html?finnkode=376875682

Usikker på om jeg er kvalifisert for en sånn type stilling - til tross for at jeg har bachelor innen ledelse, bachelor i pedagogikk + helsefagarbeider fagbrev. Problemet blir vel at jeg ikke har noe gulv erfaring som du sier :(

Lenke til kommentar
Gjest 900ad...1ee skrev (1 minutt siden):

Ja ser den. Kjipt når man har gitt så mange år av seg selv i en jobb, uten å kunne utvikle seg - og deretter må begynne helt på scratch i nye bransjer. Blir jo kjipt å feks søke lagermedarbeider stilling i Asko før man deretter etter 3 år kan gå opp i en teamleder stilling nå som man begynner «å dra på åra». 

Ser jo det ligger ute en stilling her: https://www.finn.no/job/management/ad.html?finnkode=376875682

Usikker på om jeg er kvalifisert for en sånn type stilling - til tross for at jeg har bachelor innen ledelse, bachelor i pedagogikk + helsefagarbeider fagbrev. Problemet blir vel at jeg ikke har noe gulv erfaring som du sier :(

Problemet er nok heller at du mangler leder erfaring samt erfaring innenfor bransjen. De sier "kanskje utdanning" kan være dekkende, men uten bransjeerfaring og de andre tingene de er på jakt etter er det nok vanskelig. 

Det er nok mye lettere for deg å få en leder rolle innenfor helse. 

Lenke til kommentar

Kan forresten nevne at jeg kjenner to som jobber på Asko på plukklager, med to-skiftordning og plukkebonus (du må altså være effektiv) så kan lønna bli ganske god. Jeg vet han ene tjente over 700k for to år siden. Er usikker på om/hvor mye overtid det var i tillegg. Men hvis du har en bachelor i ledelse, får et par års erfaring et sted og gjør en meget god jobb kan du jo ha gode muligheter for intern forfremmelse hvis en mulighet skal åpne seg.

Lenke til kommentar

Ser du en stillingsannonse på noe du kunne tenkt deg, så er det jo bare å søke. Du vet ikke hvem andre som søker, og det verste som kan skje er at du ikke får jobben og livet fortsetter som i dag. 

Endret av :utakt
Lenke til kommentar
Gjest 900ad...1ee
Patek skrev (På 7.11.2024 den 6:50 AM):

Kan forresten nevne at jeg kjenner to som jobber på Asko på plukklager, med to-skiftordning og plukkebonus (du må altså være effektiv) så kan lønna bli ganske god. Jeg vet han ene tjente over 700k for to år siden. Er usikker på om/hvor mye overtid det var i tillegg. Men hvis du har en bachelor i ledelse, får et par års erfaring et sted og gjør en meget god jobb kan du jo ha gode muligheter for intern forfremmelse hvis en mulighet skal åpne seg.

700k som vanlig lagermedarbeider? Da må jo teamledere ha enda høyere. Visste ikke at det var såpass god lønn. Blir vel hard konkurranse om den teamleder stillingen da, regner jeg med. 
Men ja, første blir vel å finne seg en vanlig lagerjobb før man søker seg videre høyere opp. 

Lenke til kommentar
Gjest 6e84c...d24
Gjest 900ad...1ee skrev (På 6.11.2024 den 11:05 PM):

Er det jeg har tenkt på selv og derav beholder jeg nåværende jobb. Men merker at det ikke er noe jeg kan gjøre i all evig tid. Ser jo blant annet på stillinger i asko og lignende. Hører at teamledere osv der har fin lønn på 7-800k i året - men jeg har ikke noe erfaring fra den bransjen.

Å jobbe som pakker/lagerarbeider på asko vil over tid gi deg den lønna du ønsker.
Tar kanskje litt tid før du er på det nivået da du må være effektiv og flink pakker.

Jeg kjenner 3 stk som startet i ASKO som 18/19 åringer og de tjente oppimot 700k etter 1 år.
De har de siste 8 årene tjent oppimot 1-1.2Mnok i året, de jobber dog en god del kveld, men uten tillegg ligger de på nærmere 900k. Lederne der tjener mindre enn de, men har til gjengjeld mer komfortable dager.
Så da blir spm hva du vil ha fra jobben du gjør.
For de jeg kjenner så får de både god lønn, grei hverdag og en liten treningsøkt 

Anonymous poster hash: 6e84c...d24

Lenke til kommentar
Gjest 900ad...1ee
Gjest 6e84c...d24 skrev (3 timer siden):

Å jobbe som pakker/lagerarbeider på asko vil over tid gi deg den lønna du ønsker.
Tar kanskje litt tid før du er på det nivået da du må være effektiv og flink pakker.

Jeg kjenner 3 stk som startet i ASKO som 18/19 åringer og de tjente oppimot 700k etter 1 år.
De har de siste 8 årene tjent oppimot 1-1.2Mnok i året, de jobber dog en god del kveld, men uten tillegg ligger de på nærmere 900k. Lederne der tjener mindre enn de, men har til gjengjeld mer komfortable dager.
For de jeg kjenner så får de både god lønn, grei hverdag og en liten treningsøkt 

Såpass. Hva er det en slik pakker jobb innebærer? Høres ut som et hav av muligheter og burde heller jobba ræva av meg i den bransjen der kontr helse som jeg har gjort til nå..

Lenke til kommentar
Gjest 900ad...1ee skrev (På 6.11.2024 den 11:25 PM):

jeg har bachelor innen ledelse, bachelor i pedagogikk + helsefagarbeider fagbrev.

Er du da miljøterapeut?

Begynte du på bachelor ledelse da du var 19år?

For så bachelor i pedagogikk når du var 22?

Så begynte du å jobbe som pleieassistent når du var 25, og tok fagbrev når du var 27?

Og nå er du 28 og føler du ikke har utdanning til andre jobber og har viet for mye tid til jobben du står i?

For meg er det litt viktig å tegne opp løpet ditt så langt, samt avklare hvilken kompetanse du faktisk har.

Så kan man tenke på hva som passer deg videre.

Med det sagt, så er du bare 28år og kan bli hva som helst om du ønsker det nok. Du skal være yrkesaktiv i minst 40år til, så du har akkurat begynt.

Lenke til kommentar
Gjest 900ad...1ee
mandodiao skrev (1 time siden):

Er du da miljøterapeut?

Begynte du på bachelor ledelse da du var 19år?

For så bachelor i pedagogikk når du var 22?

Så begynte du å jobbe som pleieassistent når du var 25, og tok fagbrev når du var 27?

Og nå er du 28 og føler du ikke har utdanning til andre jobber og har viet for mye tid til jobben du står i?

For meg er det litt viktig å tegne opp løpet ditt så langt, samt avklare hvilken kompetanse du faktisk har.

Så kan man tenke på hva som passer deg videre.

Med det sagt, så er du bare 28år og kan bli hva som helst om du ønsker det nok. Du skal være yrkesaktiv i minst 40år til, så du har akkurat begynt.

For å gjøre det klart;

Bachelor i Administrasjon og ledelse 2015-2018. Mens jeg studerte jobbet jeg veldig mye innen psykiatrien.

2018-2022: Nettstudier/ Bachelor pedagogikk.

2023: Fagbrev i helsefag. Valgte å ta fagbrevet selvom det ikke har noe å si i og med at jeg er i en høyere stillingsgruppe fra før av. 

Har også jobbet innenfor barnevernet + som veileder i NAV - men følte ikke dette var noe for meg heller sånn sett.

Når det gjelder ledelses jobber innenfor helse må jeg enten ha en bachelor til i vernepleie eller sykepleie. 

Enig med deg at jeg har tid til å bli hva jeg vil, situasjonen er bare litt kjip da jeg sitter med 0 erfaring utenom helse og omsorgsyrker samt vanskelig å droppe flere 100 tusen i lønn for å begynne å jobbe i en annen jobb. Men flere her nå som skriver at Asko er bra - med mye muligheter så eventuelt truck lappen og begynne som lagermedarbeider er vel første steg for meg sånn sett..

Lenke til kommentar
On 6.11.2024 at 11:25 PM, Guest 900ad...1ee said:

Blir jo kjipt å feks søke lagermedarbeider stilling i Asko før man deretter etter 3 år kan gå opp i en teamleder stilling nå som man begynner «å dra på åra». 

On 6.11.2024 at 11:05 PM, Guest 900ad...1ee said:

Ser jo blant annet på stillinger i asko og lignende. Hører at teamledere osv der har fin lønn på 7-800k i året - men jeg har ikke noe erfaring fra den bransjen.

Eh, hva slags fantasiverden lever du i, hvis du tror at du kan bli teamleder etter tre år i en bransje du ikke har erfaring med? 

Endret av Krig og fred
Lenke til kommentar
Gjest 6e84c...d24 skrev (6 timer siden):

Aldri om en plukker har 900k i fastlønn uten at det inkluderer dårlig arbeidstid eller fryselager eller noe slikt som fører til tillegg inkludert i fastlønn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...