Yippee007 Skrevet 4 timer siden Rapporter Del Skrevet 4 timer siden Hvor anbefaler folket å søke boliglån? Rente Egenkapitalgrense osv... Har Bulder som dagligbank, men får ikke søkt lån der. Lenke til kommentar
toralfb Skrevet 4 timer siden Rapporter Del Skrevet 4 timer siden Bulder er kjent for lave lånerenter og lave gebyrer. Hva er årsaken til du ikke kan søke lån hos Bulder? Du vil trolig motta flere svar om forsteningene er kjent. https://faq.bulder.no/nb/articles/141902-soknadsprosessen-steg-for-steg Lenke til kommentar
Yippee007 Skrevet 4 timer siden Forfatter Rapporter Del Skrevet 4 timer siden toralfb skrev (5 minutter siden): Bulder er kjent for lave lånerenter og lave gebyrer. Hva er årsaken til du ikke kan søke lån hos Bulder? Du vil trolig motta flere svar om forsteningene er kjent. https://faq.bulder.no/nb/articles/141902-soknadsprosessen-steg-for-steg Dem kan bare overføre tidligere lån. Ikke opprette nytt boliglån. Da må det gjøres hos sparebank Vest 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 3 timer siden Rapporter Del Skrevet 3 timer siden Sjekk rundt, og se om du er medlem av noe som gir fordeler hos noen banker. Jeg er Nito medlem som gir fordeler hos Nordea, så jeg har mitt boliglån der. Er dog på jakt etter ny bank da jeg planlegger husbygging i 2025 og Nordea har vært helt håpløse på oppfølging ift byggekreditt, tomtekjøp osv. Lenke til kommentar
Yippee007 Skrevet 3 timer siden Forfatter Rapporter Del Skrevet 3 timer siden Salvesen. skrev (17 minutter siden): Sjekk rundt, og se om du er medlem av noe som gir fordeler hos noen banker. Jeg er Nito medlem som gir fordeler hos Nordea, så jeg har mitt boliglån der. Er dog på jakt etter ny bank da jeg planlegger husbygging i 2025 og Nordea har vært helt håpløse på oppfølging ift byggekreditt, tomtekjøp osv. Takk for svar. Obos Ys parat Har hatt Nordea før, og dem leverte desverre ikke... Lenke til kommentar
Boing_80 Skrevet 3 timer siden Rapporter Del Skrevet 3 timer siden (endret) Yippee007 skrev (1 time siden): Hvor anbefaler folket å søke boliglån? Rente Egenkapitalgrense osv... Har Bulder som dagligbank, men får ikke søkt lån der. Gjør som meg og send av gårde søknad om finansieringsbevis til alle bankene i Norge. Jeg fikk ikke lån hos de store bankene, men en liten lokal bank gav meg sjansen til å kjøpe min første bolig. Jeg hadde dog ikke mer enn kr. 150 000 i EK, men fikk tak i en leilighet til 1 million. Banken gav meg tillatelse til å kjøpe for inntil kr. 1,8 mill. Søkte vel hos 31 banker og den 32 ble den lokale småbanken. Så bare kjør på siden bankene må behandle søknaden din uansett. I verste fall blir du oppringt og gitt begrunnelse for hvorfor du ikke får boliglån hos dem og hva du må ha av EK osv. Sjekk også med Husbanken. Endret 3 timer siden av Boing_80 1 Lenke til kommentar
Yippee007 Skrevet 2 timer siden Forfatter Rapporter Del Skrevet 2 timer siden Boing_80 skrev (13 minutter siden): Gjør som meg og send av gårde søknad om finansieringsbevis til alle bankene i Norge. Jeg fikk ikke lån hos de store bankene, men en liten lokal bank gav meg sjansen til å kjøpe min første bolig. Jeg hadde dog ikke mer enn kr. 150 000 i EK, men fikk tak i en leilighet til 1 million. Banken gav meg tillatelse til å kjøpe for inntil kr. 1,8 mill. Søkte vel hos 31 banker og den 32 ble den lokale småbanken. Så bare kjør på siden bankene må behandle søknaden din uansett. I verste fall blir du oppringt og gitt begrunnelse for hvorfor du ikke får boliglån hos dem og hva du må ha av EK osv. Sjekk også med Husbanken. Takk for svar 🙂 har husbanken noen fordeler? Lenke til kommentar
Boing_80 Skrevet 2 timer siden Rapporter Del Skrevet 2 timer siden Yippee007 skrev (Akkurat nå): Takk for svar 🙂 har husbanken noen fordeler? Er ikke alle som får lån der. Tror de først og fremst prioriterer folk med betalingsanmerkinger som ikke får boliglån i vanlige banker, folk som har mistet huset sitt (brann osv) og trenger ny bolig snarest og barnefamilier. Sjekk ut på hjemmesiden deres du Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 2 timer siden Rapporter Del Skrevet 2 timer siden Salvesen. skrev (1 time siden): Sjekk rundt, og se om du er medlem av noe som gir fordeler hos noen banker. Jeg er Nito medlem som gir fordeler hos Nordea, så jeg har mitt boliglån der. Er dog på jakt etter ny bank da jeg planlegger husbygging i 2025 og Nordea har vært helt håpløse på oppfølging ift byggekreditt, tomtekjøp osv. NITO har ganske elendige fordeler for å være ærlig, selv ikke Nordea NITO boliglån "ung" slår renten jeg har hos Bulder. Forsikringer er også billigere hos andre tross NITO og tryg sin "30% rabatt"... bare fanteri hele opplegget. TS: Søk boliglån i de store bankene, fordi det er enkelt - om du av en grunn ikke får lån hos de må du gå på lokalbanken du har, så ville jeg bare flyttet boliglånet til Bulder når du har fått. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 2 timer siden Rapporter Del Skrevet 2 timer siden Sampson skrev (1 minutt siden): NITO har ganske elendige fordeler for å være ærlig, selv ikke Nordea NITO boliglån "ung" slår renten jeg har hos Bulder. Forsikringer er også billigere hos andre tross NITO og tryg sin "30% rabatt"... bare fanteri hele opplegget. TS: Søk boliglån i de store bankene, fordi det er enkelt - om du av en grunn ikke får lån hos de må du gå på lokalbanken du har, så ville jeg bare flyttet boliglånet til Bulder når du har fått. Hvilken rente har du i bulder? Eneste forsikring jeg har fra Nito er innbo Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 2 timer siden Rapporter Del Skrevet 2 timer siden Når jeg skulle kjøpe første bolig måtte jeg gå til en lokal bank og snakke med de. Da fikk jeg lån nok til å kunne kjøpe. Trynefaktor er fremdeles en ting! Nettsøknader ga for lav låneramme eller avslag. Til info hadde ca 500k EK og 500k bruttolønn når jeg søkte. 1 Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 2 timer siden Rapporter Del Skrevet 2 timer siden Salvesen. skrev (6 minutter siden): Hvilken rente har du i bulder? Eneste forsikring jeg har fra Nito er innbo Jeg har huslån i Bulder og har effektiv rente 5,52%, 5,43% nominell. Fra 5. desember synker den nomineller til 5,38%. 1 Lenke til kommentar
oddeh Skrevet 2 timer siden Rapporter Del Skrevet 2 timer siden (endret) NITO har aldri kunne matchet tilbud jeg har fått mtp boliglån og bilforsikring. Kun innbo. Endret 2 timer siden av oddeh Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 33 minutter siden Rapporter Del Skrevet 33 minutter siden Utrolig nok var det kun Nordea som i praksis ville gi meg lån. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå