Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Frp kritiserte SV og Rødt for å være treige med støtten til Ukraina, men så støtter mange av Frp sine velgere Trump som vil la Russland overkjøre ukrainerne

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fordi det finnes andre saker enn Ukraina. Ikke alle amerikanere og nordmenn er transseksuelle, afro-amerikanske muslimer med klimaangst. Stadig flere hvite menn føler seg glemt, utnyttet eller mistenkeliggjort i Demokratenes og ytre venstresidens jag etter mangfold og klimagalskap. Det er begrenset hvor mye penger vi kan betale i skatter, bolig, bil og avgifter. Vi vil gjerne ha noe tilbake, som pensjon.

Det er nødvendig med forandring. Harris har ikke engang en plan for å stenge grensa. Jeg liker ikke Trump, men jeg ser hvorfor mange stemmer på kolera fremfor pest.

To store land som begynner på U blir  invadert. Hvilket skal skal man redde? Velg ett.

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 5
Lenke til kommentar
47 minutes ago, majer said:

Det går jo fullstendig mot det Frp selv har signalisert. Nesten halvparten av unge menn støtter Trump, og tallene er høyest i Frp. Jeg klarer ikke se logikken. Kan noen forklare meg det?

Frp handler om frykt og følelser. Ingen som stemmer Frp bruker kunnskap og logikk.

• Liker 4
Lenke til kommentar
1 hour ago, Mannen med ljåen said:

To store land som begynner på U blir  invadert. Hvilket skal skal man redde? Velg ett.

Under forutsetning av at du her mener invasjon hvor det gir mening å involverer andre lands ressurser mot en ytre trussel, så ville ha først forsøkt å hjelpe det landet som ved aktuell invasjon medfører størst risiko for fremtidige millitære invasjoner i eller mot nordiske land i forséelig fremtid.

Endret av geir__hk
måtte ta med en forutsetning for at det gir mening
  • Liker 3
Lenke til kommentar
1 hour ago, Mannen med ljåen said:

Fordi det finnes andre saker enn Ukraina. Ikke alle amerikanere og nordmenn er transseksuelle, afro-amerikanske muslimer med klimaangst. Stadig flere hvite menn føler seg glemt, utnyttet eller mistenkeliggjort i Demokratenes og ytre venstresidens jag etter mangfold og klimagalskap. Det er begrenset hvor mye penger vi kan betale i skatter, bolig, bil og avgifter. Vi vil gjerne ha noe tilbake, som pensjon.

Det er nødvendig med forandring. Harris har ikke engang en plan for å stenge grensa. Jeg liker ikke Trump, men jeg ser hvorfor mange stemmer på kolera fremfor pest.

Jeg tenker man skal velge det landet som faktisk blir invadert av militære styrker ikke det landet som blir "invadert" av fantasimonstre…

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar

For det første er det ingen som vet hva Trump kommer til å gjøre med krigen annet enn å prøve å stoppe den, så dette er bare basert på antakelser og ikke fakta. 

For det andre har Trump og FRP ingenting med hverandre å gjøre, det er stor forskjell - man må velge den kandidaten som har de viktigste sakene man selv støtter. 

rabler skrev (57 minutter siden):

Frp handler om frykt og følelser. Ingen som stemmer Frp bruker kunnskap og logikk.

Da får du argumentere med kunnskap, logikk og fakta hvorfor den påstanden er sann - så skal vi se hvor "langt" du kommer. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
majer skrev (4 timer siden):

Det går jo fullstendig mot det Frp selv har signalisert. Nesten halvparten av unge menn støtter Trump, og tallene er høyest i Frp. Jeg klarer ikke se logikken. Kan noen forklare meg det?

Nå er det vel ikke ukjent at FrP er veldig pro-USA/pro-Trump og mange av politikerne i partiet støtter USA uansett hva. FrP forfekter jo den ideologien som på mange måter er bærebjelken i det amerikanske samfunnet; individualismen. Ayn Rands ideer står sterkt i det amerikanske samfunnet. Er det virkelig noen som tror at FrP er i stand til føre ansvarlig politikk? Ja, de skriker seg hese om innvandrere. Men det er de samme innvandrerne de trenger for å gjøre drittjobbene for selv å ha det godt. Ikke ulikt det som vært tilfellet i USA. Å tro at FrP vil gjøre noe for samfunnet som et kollektiv er å tro på julenissen. Det er partiet for individualistene (og bilistene).

Endret av Boing_80
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Mannen med ljåen said:

Nei, det er ikke de samme innvandrerne som gjør drittjobbene. Mange av dem er altfor trangbodde og sårbare til å kunne ta ansvar for egne handlinger. De mottar trygd mens de begår straffbare handlinger.

Noen innvandrere jobber, men i snitt koster de mer enn de gjør nytte for seg.

Tåpelig påstand uten rot i virkeligheten.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Mannen med ljåen skrev (8 minutter siden):

Nei, det er ikke de samme innvandrerne som gjør drittjobbene. Mange av dem er altfor trangbodde og sårbare til å kunne ta ansvar for egne handlinger. De mottar trygd mens de begår straffbare handlinger.

Noen innvandrere jobber, men i snitt koster de mer enn de gjør nytte for seg.

Selvsagt er det slik. For ingen innvandrere jobber liksom. Men det er en sannhet at nordmenn ikke gidder å ta drittjobbene. Lik det eller ei.

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Boing_80 skrev (3 timer siden):

Men det er en sannhet at nordmenn ikke gidder å ta drittjobbene.

Nevn opp f.eks. en fire-fem yrker (eller færre, alt etter som hvilke  du har "på lager") som du regner som "drittjobber" da?  Personlig synes jeg f.eks. disse renovatørene som kjører rundt og henter avfall fra oss alle er et særdeles viktig yrke.  (Det er forresten lett på se  hvem som rundt om i landet i stor grad glimrer med sitt fravær f.eks. bakpå nettopp de bilene...).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...