torbjornhb Skrevet 6. november Rapporter Del Skrevet 6. november Heisann 🙂 Har bestilt en tur til London i starten av desember. Ser det reklameres nye med London Pass som gir tilgang til nærmere 100 ulike severdigheter og arrangementer. Greia er bare at jeg ikke ser hva poenget med dette er... Selve passet koster 119 GBP, og det er ladet med såkalte "credits" som brukes opp etterhvert som du besøker ulike steder. På nettsiden står det at 1 credit = 1 GBP, og du belastes like mange credit som inngangsbilletten koster. Det er greit at jeg kanskje er litt i sjokk etter det som nylig har skjedd i USA, men hva er det jeg ikke skjønner? Lenke til kommentar
Krig og fred Skrevet 6. november Rapporter Del Skrevet 6. november https://www.visitoslo.com/no/aktiviteter-og-attraksjoner/oslo-pass/ Lenke til kommentar
torbjornhb Skrevet 6. november Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. november Krig og fred skrev (8 minutter siden): https://www.visitoslo.com/no/aktiviteter-og-attraksjoner/oslo-pass/ Skjønner fremdeles ikke greia. Det er jo ikke gratis å komme inn på ulike attraksjoner med London Pass. Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 6. november Rapporter Del Skrevet 6. november Du risikerer bare å betale for en masse severdigheter du ikke rekker/gidder å besøke. 1 Lenke til kommentar
torbjornhb Skrevet 6. november Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. november NorsknRev skrev (6 minutter siden): Du risikerer bare å betale for en masse severdigheter du ikke rekker/gidder å besøke. Det første jeg tenker også. Må jo være bedre å betale rett i inngangen. Koster omtrent det samme, og i tillegg må du ut med summen for London Pass. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 6. november Rapporter Del Skrevet 6. november Hvor mange credits er et pass til 119 GBP ladet med? Lenke til kommentar
torbjornhb Skrevet 6. november Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. november (endret) RRhoads skrev (8 minutter siden): Hvor mange credits er et pass til 119 GBP ladet med? Det eneste jeg finner av info er at det er ladet med det dame som det koster. Mulig det gir en rabatt på ulike attraksjoner, men av eksemplene jeg fant, så var det fint lite. Mener det var noe ala dette; London Eye, vanlig pris - 42 GBP. London Eye, London Pass, 38 GBP. Endret 6. november av torbjornhb Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 6. november Rapporter Del Skrevet 6. november Alt som gir credits, points etc. er vanskelig å holde orden på. Det er f.eks. ingen som vet hvor mye EuroBonus poeng egentlig er verdt. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 6. november Rapporter Del Skrevet 6. november (endret) torbjornhb skrev (49 minutter siden): Det eneste jeg finner av info er at det er ladet med det dame som det koster. Mulig det gir en rabatt på ulike attraksjoner, men av eksemplene jeg fant, så var det fint lite. Mener det var noe ala dette; London Eye, vanlig pris - 42 GBP. London Eye, London Pass, 38 GBP. Det står at det er 750 credits på et femdagers pass. Ser ut som at det er 150 credits per dag, og prisen øker ikke på langt nær like mye per dag. Jeg tror det lønner seg hvis man har et pass som varer flere dager. Endret 6. november av RRhoads 1 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet torsdag kl 08:42 Rapporter Del Skrevet torsdag kl 08:42 det finnes tilsvarende opplegg for ganske mange byer rundt omkring. Er noe overprisede greier som du ikke trenger. 3 Lenke til kommentar
torbjornhb Skrevet torsdag kl 12:28 Forfatter Rapporter Del Skrevet torsdag kl 12:28 ilpostino skrev (3 timer siden): det finnes tilsvarende opplegg for ganske mange byer rundt omkring. Er noe overprisede greier som du ikke trenger. Jeg prøvde å forklare det til kundeservice der også. De klarte ikke å argumentere mot ☺️ Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet torsdag kl 13:12 Rapporter Del Skrevet torsdag kl 13:12 Fordelen med dette er at ved å førehandsbetale, som er det du i praksis gjer når du kjøper eit slikt pass, så kan du få litt rabatt. Om det du tener på rabatten kontra kva du risikerer å tape ved at du ikkje bruker opp alt du har betalt for, må du nesten vurdere sjølv. Ser på heimesida til London pass at det er typisk 10% rabatt på enkelte turistaktivitetar, men det er også mange attraksjonar der du ikkje får ei krone i rabatt og betalar det same enten du betalar med London pass eller med bankkort/cash. Ser også at det reklameres for opp til 50% rabatt, men beste rabatten eg kunne sjå var 20%. Eg trur du kan være rimeleg trygg på at det er ingen til liten rabatt å hente på dei mest populære attraksjonane som turistane uansett betalar fullpris for å besøke, og så er det sikkert dei heilt ubetydelege attraksjonane som ingen er interessert i som gir rabatt. Andre stadar i verden så kan slike pass også inkludere offentleg transport, prioritert inngang for å unngå å stå i kø, osv men det ser ut som at London Pass var relativt beskjedne greier. Sikkert fint om du berre har planar om å besøke London Eye, Tower of London, Madame Tussauds voksmuseum og slike ting. 10% rabatt er jo litt om du skal bruke tusenvis av kroner på museumsbesøk, men personleg så ville eg nok styrt unna og heller hatt fleksibiliteten ved å betale vanleg inngangspengar. Husk også at sjølv om du har store planar om å besøke alle serverdigheitene i London, så kan det bli full skjærings alt ved fyrste serverdigheit dersom det er lang kø. Om du då ikkje har førehandsbetalt så kan du fint ombestemme deg å seie at du heller vi bruke tida di i London på noko anna enn å stå i kø. 2 Lenke til kommentar
torbjornhb Skrevet torsdag kl 13:54 Forfatter Rapporter Del Skrevet torsdag kl 13:54 (endret) The Avatar skrev (41 minutter siden): Fordelen med dette er at ved å førehandsbetale, som er det du i praksis gjer når du kjøper eit slikt pass, så kan du få litt rabatt. Om det du tener på rabatten kontra kva du risikerer å tape ved at du ikkje bruker opp alt du har betalt for, må du nesten vurdere sjølv. Ser på heimesida til London pass at det er typisk 10% rabatt på enkelte turistaktivitetar, men det er også mange attraksjonar der du ikkje får ei krone i rabatt og betalar det same enten du betalar med London pass eller med bankkort/cash. Ser også at det reklameres for opp til 50% rabatt, men beste rabatten eg kunne sjå var 20%. Eg trur du kan være rimeleg trygg på at det er ingen til liten rabatt å hente på dei mest populære attraksjonane som turistane uansett betalar fullpris for å besøke, og så er det sikkert dei heilt ubetydelege attraksjonane som ingen er interessert i som gir rabatt. Andre stadar i verden så kan slike pass også inkludere offentleg transport, prioritert inngang for å unngå å stå i kø, osv men det ser ut som at London Pass var relativt beskjedne greier. Sikkert fint om du berre har planar om å besøke London Eye, Tower of London, Madame Tussauds voksmuseum og slike ting. 10% rabatt er jo litt om du skal bruke tusenvis av kroner på museumsbesøk, men personleg så ville eg nok styrt unna og heller hatt fleksibiliteten ved å betale vanleg inngangspengar. Husk også at sjølv om du har store planar om å besøke alle serverdigheitene i London, så kan det bli full skjærings alt ved fyrste serverdigheit dersom det er lang kø. Om du då ikkje har førehandsbetalt så kan du fint ombestemme deg å seie at du heller vi bruke tida di i London på noko anna enn å stå i kø. Godt oppsummert. Det er slik jeg forstår det også. Og totalen er jo at det fremstår som en elendig deal. Egentlig utrolig at de får solgt så mye av det, men det sier litt om hvor viktig god markedsføring er. Hvorvidt den er god... Endret torsdag kl 13:54 av torbjornhb Lenke til kommentar
:utakt Skrevet torsdag kl 14:04 Rapporter Del Skrevet torsdag kl 14:04 De markedsfører det som at du garantert tjener på det, men, klart, det avhenger jo av at du besøker mange attraksjoner. Ser at de tilbyr "fast track" på noen attraksjoner også, så slipper man litt kø. Jeg er ikke typen til å besøke en haug museer og greier når jeg er på tur, men for de som er det har det sikkert noe for seg. Skal du se Tower, Madame Tussaud, pub og shopping så er det neppe noe vits. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå