Gjest 7f9a4...621 Skrevet onsdag kl 13:15 Rapporter Del Skrevet onsdag kl 13:15 Jag har fått en avgjørelse fra forliksrådet og den andre personen skylder meg 60 000 kr. Personen betalte dessverre ikke. Jeg har også sendt sende utleggsbegjæring til namsmann og venter på vurderingen. Så venter jeg på vurderingen nå. Men jeg er ikke sikker på at jeg kan få pengene tilbake. Denne personen har ingen formue registrert under hans navn. Kanskje er alt under samboers navn. Han bor i et hus med samboer og barn, har en bil med firmanavn. Hva kan jeg gjøre på lovlig vis? Er det lovlig å kontakte foreldrene hans, venner osv., gjøre folk oppmerksomme på hva han har gjort? Jeg så ham promotere "virksomheten" sin på facebook. Kan jeg gjøre noe på facebook eller sosiale medier? Hva bør jeg gjøre nå? Hva kan jeg gjøre nå? Anonymous poster hash: 7f9a4...621 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet onsdag kl 13:37 Rapporter Del Skrevet onsdag kl 13:37 Gjest 7f9a4...621 skrev (21 minutter siden): Jag har fått en avgjørelse fra forliksrådet og den andre personen skylder meg 60 000 kr. Personen betalte dessverre ikke. Jeg har også sendt sende utleggsbegjæring til namsmann og venter på vurderingen. Så venter jeg på vurderingen nå. Men jeg er ikke sikker på at jeg kan få pengene tilbake. Denne personen har ingen formue registrert under hans navn. Kanskje er alt under samboers navn. Han bor i et hus med samboer og barn, har en bil med firmanavn. Hva kan jeg gjøre på lovlig vis? Er det lovlig å kontakte foreldrene hans, venner osv., gjøre folk oppmerksomme på hva han har gjort? Jeg så ham promotere "virksomheten" sin på facebook. Kan jeg gjøre noe på facebook eller sosiale medier? Hva bør jeg gjøre nå? Hva kan jeg gjøre nå? Anonymous poster hash: 7f9a4...621 Jeg er ingen jurist, men tenker at du skal sitte stille og la namsmannen gjøre jobben. De har mulighet til å foreta f eks lønnstrekk Lenke til kommentar
Gjest 7f9a4...621 Skrevet onsdag kl 13:54 Rapporter Del Skrevet onsdag kl 13:54 Dessverre har ikke denne personen en arbeidsgiver eller lønn. Han har sin egen små bedrift. Enkeltpersonforetak. Gjør forskjellige ting innen bygging, snekring, flytting osv. Hans små bedrift har ikke leverte varene og arbeidet. Jeg har fått avgjørelse fra forliksrådet, men ikke penger tilbake. Anonymous poster hash: 7f9a4...621 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet onsdag kl 13:54 Rapporter Del Skrevet onsdag kl 13:54 Det er nok fort ulovleg å ta kontakt med utanforståande for å "sladre" om dette. Det er ikkje sikkert det gir så mykje konsekvensar for deg, men du må i alle fall vente til Namsmannen har gjort sin jobb. Namsmannen har også moglegheit til å gå på ektefelle/sambuar, så det er ikkje slik at den som skylder deg penger kan sette alle pengane inn på sambuaren sin konto for å på den måten unngå Namsmannen. At vedkommande promterer verksemda si på Facebook er ikkje så rart, han har tross alt gjeld på 60 000 kr som han må dekke før Namsmannen kjem på døra. Lenke til kommentar
Loko Skrevet onsdag kl 16:27 Rapporter Del Skrevet onsdag kl 16:27 Hvis han eier bolig med samboer så blir det fort utlegg i den Lenke til kommentar
Gjest 7f9a4...621 Skrevet onsdag kl 18:33 Rapporter Del Skrevet onsdag kl 18:33 Vedkommende eier ingen bolig. Veldig mulig at han kan få gjeldsordning og all gjeld blir slettet etter fem år. Nå vet jeg at han aldri planla å utføre oppdraget selv om han har fått betalt. Anonymous poster hash: 7f9a4...621 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet torsdag kl 18:26 Rapporter Del Skrevet torsdag kl 18:26 Hvis han planla å aldri utføre noe som helst er det ikke en pengekravstvist, da er det et bedrageri. Lenke til kommentar
Gjest 7f9a4...621 Skrevet 4 timer siden Rapporter Del Skrevet 4 timer siden On 7.11.2024 at 7:26 PM, krikkert said: Hvis han planla å aldri utføre noe som helst er det ikke en pengekravstvist, da er det et bedrageri. Takk! Hva kan jeg gjøre med bedrageri? Det finnes et skjema for å anmelde bedrageri. Jeg skal fylle den ut og levere til politiet. Skal saken etterforskes av politiet? Jeg ønsker selvfølgelig at vedkommende blir tiltalt og straffet. Hvordan kan jeg sikre at saken blir opprettet? Anonymous poster hash: 7f9a4...621 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå