Heljar75 Skrevet i går, 11:15 Rapporter Del Skrevet i går, 11:15 På jobben har vi en stor kombinert skriver/kopimaskin av typen Xerox Altalink C8030. Jeg byttet nettopp PC'en min med en litt kraftigere en som en annen ansatt hadde satt fra seg. Den var allerede nullstilt og jeg fortsatte med en ny-installasjon av Windows 10. Når alt var klart og programmene jeg trengte var installert satt jeg opp skriveren. Jeg fikk skrive ut filen jeg skulle, men så sa det stopp. Jeg prøvde å skrive ut igjen med beskjed om at skriveren er tom for papir. Jeg gikk ut og sjekket alle skuffene og så at det var papir der, prøvde igjen med samme feilbeskjed. Samtidig var det andre ansatte koblet til den samme skriveren som fikk skrive ut uten problemer. Til slutt fjernet jeg skriveren fra maskinen min og la til samme skriveren på nytt. Prøvde igjen og da gikk det, men hvis jeg prøver å skrive ut igjen får jeg bare beskjed om "Tilsyn kreves" på skriveren og jobben blir ikke engang sendt til skriveren. Den havner i skrivekø på min maskin men jeg ser ingenting i skriverkøen på skirveren. Prøvde nok en gang å fjerne skriveren og legge til på nytt. Får sendt igjennom èn skriverjobb, men så er det slutt. Hva kan feilen være? Hvorfor får jeg ikke sendte noe til skriveren flere når skriveren tydeligvis virker? Er det noe med oppsettet på min maskin som er feil? Hva kan jeg eventuelt gjøre for å rette opp den feilen? Lenke til kommentar
toralfb Skrevet i går, 11:32 Rapporter Del Skrevet i går, 11:32 Først sjekk riktig driver installert. Last gjerne ned Xerox Altalink C8030 driver fra Xerox, i stedet for å benytte Windows sine innbygde drivere. En mye brukt feil er at spesielt med engelsk versjon av Windows eller engelsk driver eller programmet en benytter velges det automatisk letter papirformat i stedet for A4 som er vanlig i Europa. Da vil skriveren forvente det legges inn papir i letter format. Endre oppsettet til å benytte A4 i stedet for. Samme gjelder også papir tykkelse, skriver er gjerne satt opp med en tykkelse, men pcen , driver eller program velger normal tykkelse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå