Gå til innhold

Apples nye MacBook-prosessor gruser konkurrentene

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Apples nye MacBook-prosessor gruser konkurrentene

......og det har både M- og A-prossesorene fra Apple gjort i flere år allerede.
Det startet vel sånn rundt 2017, da Apples prosessorer for håndholdte enheter dro fra konkurrentene og ble liggene to år foran, etter hastighetstestene å dømme.
Til stor glede for oss som er Apple-brukere, men til stor ergrelse for anti-Apple-brukerne.
Noen medlemmer i sistnevnte leir vil påstå at Intel har prosessorer til samme formål som beviselig er litt kjappere enn Apples prosessorer i M-serien.
Det er helt riktig det, såfremt at den Intel-baserte enheten din er utstyrt med mye større og tyngre batteri for å dekke det enorme strømbehovet, og bråkete vifter for å besørge det enorme kjøle-behovet.
Hørselvern og vind-anorakk kan også være bra å ha, samt noen timer på Sats for bedre å kunne bære tunge bører.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hvordan står Apple silicone chippene i macbook seg mot kraftigere Intel cpu for desktop? Vurderer å bytte til en laptop til alt i stede for laptop på reise og desktop hjemme. Sist jeg prøvde dette gikk jeg tilbake igjen pga at ting var sluggish på laptop. Det var da en høyt speccet gaming laptop jeg byttet desktop PCen med så det var litt overraskende at den var såpass mye lavere ytelse på enn desktop PCen. Viften støyet også for enhver tyngre oppgave noe desktopen ikke gjør. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...