Gå til innhold

PostNord & Pakkeboksene sine

Anbefalte innlegg

Kort versjon: Har PostNord rett til å ta betalt for frakten når de ikke leverer i Pakkeboksen som er avtalt men et helt annet sted som er såpass langt unna at man må ta buss eller bil?.

LangVersjon: Jeg har et abonnement på å få levert en fobruks vare 1 gang hver 2 mnd til PakkeBoksen, pakkeboksen er 2min gang-avstand fra der jeg bor, pakken er alltid samme størelse å passer fint i PakkeBoksen, det er ca 50/50 om pakken kommer ditt, ofte leverer de det bare på en Bensin Stasjon som er 30-40 min gang-avtsand.. Hver gang PostNord ikke gidder å levere til Pakke-Boksen har de rett til å ta betalt når de ikke leverer etter avtalen?. Det er spesielt i hektiske tider det der tar helt av som feks i juletider, i fjor ble pakken med tilbake flere dager før pakken endelig ble levert på Bensin Stasjonen til slutt... For ordens skyld, skal jeg ha dette abonnementet så må jeg velge PostNord. Samme med ProShop.no som jeg testet for første gang i går, tenkte på muligens bruke dem når nye Skjermkort slippes ( RTX 5080 eller 8900 XTX) men ser jeg bare kan velge Postnord hos ProShop :(, pakken jeg test bestilte fikk jeg beskjed om av Postnord at ble endret til levering til Rema 1000 igjen hadde jeg valgt Pakkeboks rett over  veien der jeg bor, Sukk. Jeg bestiller ikke nytt skjermort å bruker PostNord i alle fall, det går i nød om det ikke er viktig når jeg får pakken osv ...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan i alle fall starte med å sende inn ein klage: https://www.postnord.no/tjenester-privat/klage/
Det er eit eige valg for å klage på leveringsstad.

Utanom det så er det beste å ta kontakt med kunderservice i det du får beskjed om at pakken har havna på feil stad. Då vil dei rette opp i dette og levere pakken på rett utleveringsstad.
Dette vil fort ta nokre dagar ekstra, så då er det også eit spørsmål om du vil akseptere å reise eit par minutt med buss/bil for å hente pakken med ein gong, eller om du vil ha PostNord til å sende pakken på nytt.

Sidan dette tydelegvis er eit gjentakande problem så vil eg nok anbefale deg å uansett sende inn ei klage, for om pakken ofte blir levert på heilt feil stad så er det ein grunn til dette.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Det forundrer meg ikke om sjåførene driter i å levere til pakkebokser hvis de kan spare noen minutter på å heller levere et annet sted. De er veldig hardt presset på tid. En annen klassiker er når man bestiller hjem på døren og ser "forsøkt utlevert" på sporingen. Og så må man hente på "postkontoret" likevel.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Etter min erfaring så leverer de pakkene i pakkeboksene omtrent 10% av gangene. Etter min mening så er det grunn til å klage, det er jo en grunn til at man velger pakkeboksen når man får muligheten.
Men gang på gang på gang så blir den ikke levert dit når det kommer til stykke.

Endret av Uderzo
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Krig og fred skrev (På 6.11.2024 den 4:40 PM):

Jeg bestilte vare med levering fra helthjem.no. Helthjem.no betydde bunnpris 1.3 kilometer fra min bopel. Og jeg bor i Oslo sentrum. 

"Pakken din fra Temu blir desverre ikke levert hjem"  (Fra HeltHjem)

Dette er små pakker/brev som får plass i postkassen. 

Regner med at de mangler bud.
Jeg bor omtrent 1 km fra sentrum. 

Lenke til kommentar
7 hours ago, V-by said:

Hva står i vilkårene for avtalen?

Her er nok dette tatt høyde for og at pakken kan hentes på et annet hentested i nærheten om f.eks pakkeboksen er full, eller lignende.

Jeg kunne velge mellom å hente på posten, postnord som leverte til butikk, eller «helt hjem». Jeg hadde forøvrig bestilt en pakke som er 1/3 av postkassen. 

edit: det stod at jeg skulle få det levert på døra, eventuelt utenfor døra. 

Endret av Krig og fred
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...