Bone Skrevet 5. november Del Skrevet 5. november Hei, Noen som enkelt kan forklare greia med det BMW Charging -kortet vi fikk når vi kjøpte bil? Lønner det seg? Skal det erstatte alle andre ladeapper og slik? Lade hvor som helst med dette? Vi lader i absolutt all hovedsak hjemme, men skjer jo at man av og til må lade på stasjoner. Hjertelig takk! Lenke til kommentar
Jalla21 Skrevet 5. november Del Skrevet 5. november Har du lest det BMW Norge skriver om tjenesten? https://bmw-public-charging.com/web/nb/bmw-no https://bmw-public-charging.com/web/nb/bmw-no/tariffs Lenke til kommentar
toralfb Skrevet 5. november Del Skrevet 5. november BMW Charging er en tjeneste levert av Digital Charging Solutions GmbH. De leverer tjenester for lading til flere bilmerker. Eier er BMW Group og Daimler AG. Fordelen med tjenesten er å slippe å registrere seg hos mange ulike leverandører. Ulempen er de har ikke avtale med alle leverandører. Og det er ofte er dyrere å benytte tjenestene fra DCS. Lader en ofte kan en tegne abonnement med en månedspris som gir lavere pris pr kWh. Oppsummert: Å registrere seg for abonnement uten månedspris kan gjøre hurtiglading enklere når en trenger det. Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 5. november Del Skrevet 5. november toralfb skrev (34 minutter siden): BMW Charging er en tjeneste levert av Digital Charging Solutions GmbH. De leverer tjenester for lading til flere bilmerker. Eier er BMW Group og Daimler AG. Fordelen med tjenesten er å slippe å registrere seg hos mange ulike leverandører. Ulempen er de har ikke avtale med alle leverandører. Og det er ofte er dyrere å benytte tjenestene fra DCS. Lader en ofte kan en tegne abonnement med en månedspris som gir lavere pris pr kWh. Oppsummert: Å registrere seg for abonnement uten månedspris kan gjøre hurtiglading enklere når en trenger det. Jeg bruker det på langtur. Funker alltid. Faktura fra en leverandør. Ingen apper. Veldig bra integrert i navigasjon osv Skal vist nok kunne brukes på 700 000 ladere Det kom et beklagende brev for et halvt år siden om at de var nødt å justere prisene på lading. Tror det er rundt 4kr/kwh. Det er såpass bra at jeg aldri kjører rundt med ladekabler i bilen Lenke til kommentar
toralfb Skrevet 5. november Del Skrevet 5. november (endret) Jeg har selv benyttet tilsvarende løsning via annet bilmerke som også benytter Digital Charging Solutions GmbH. Erfaring med løsning er god, enkel å bruke og fungerer som det skal. Prisen varierer mellom ulike leverandører. Det kan også være forskjell på pris avhengig av bilmerke. Noen eksempler for de priser jeg ser: Mer via DCS 6,32 kr/ kWh pluss 6,65 kr som en fast kostnad pr ladeøkt. Benyttes Mer sin egen app er prisen 5,49 kr kWh. Mer via Elton tar 6,39 kr kWh. Recharge via DCS 6,59 kr kWh pluss 6,65 kr per ladeøkt. Recharge via Fortum Charge 5,95 kr kWh. Recharge via Elton tar 5,99 kr kWh. Recharge sin egen app 5,09 kr kWh/ 5,99 kr, for dag. Recharge via Elbilforeningen Ladeklubben har 5,81 kr kWh, som blir rimeligere enn med deres egen app. Krever medlemskap i Elbilforeningen. Lader en bare av og til vil ekstra kostnaden DCS tar veies opp mot å slippe å registrere seg en rekke ulike steder. Endret 5. november av toralfb Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 6. november Del Skrevet 6. november Trestein skrev (12 timer siden): Det er såpass bra at jeg aldri kjører rundt med ladekabler i bilen Gjør folk det enda? Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 6. november Del Skrevet 6. november Hanhijnn skrev (48 minutter siden): Gjør folk det enda? Noen har frunken full! Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 6. november Del Skrevet 6. november 14 hours ago, Trestein said: Det er såpass bra at jeg aldri kjører rundt med ladekabler i bilen Trenger ladekabel om du vil parkere på en ladeplass. Det er vel det eneste jeg egentlig bruker min til. Når det er fullt over alt bortsett fra AC ladeplassene med ladeplikt så drar man ut kabelen og lader et par kWh. I teorien kunne man jo tenkt seg å bruke AC lading på hoteller o.l. men de har stort sett priset seg ut. Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 6. november Del Skrevet 6. november sverreb skrev (3 timer siden): Trenger ladekabel om du vil parkere på en ladeplass. Det er vel det eneste jeg egentlig bruker min til. Når det er fullt over alt bortsett fra AC ladeplassene med ladeplikt så drar man ut kabelen og lader et par kWh. I teorien kunne man jo tenkt seg å bruke AC lading på hoteller o.l. men de har stort sett priset seg ut. Som sagt . Når jeg er på tur hurtiglader jeg. Var på et hotell i høst der det var gratis porsche lading. Der var det kablel. Det er nok eneste gangen jeg har sakteladet på offentlig lader. Poenget er vel at argumentet for å kunne lagre ladekabler i en frunk foran (som flere bmwer mangler) ikke er noe stort savn for meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå