Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Hva kan jeg forvente fra et mini-kabinett angående støy og generell ytelse?

Anbefalte innlegg

Lekte litt med tanken på å bygge meg en ny stasjonær pc, men at denne gangen så ønsker jeg et lite oppsett siden den skal ha relativt enkel bruk. Fant dette kabinettet som jeg syntes så veldig bra ut: 

Fractal Terra Graphite Mini Tower - Mini/Micro/Nano tower - Komplett.no

Det er mange år siden sist jeg bygde meg en stasjonær pc, så jeg vet ikke helt hva man kan forvente fra dagens komponenter. Har heller aldri bygd en pc i et så lite kabinett, så vet ikke hva det får å si for valg av komponenter. Jeg er på jakt etter en PC som klarer å kjøre nyere RTS-spill på en grei grafikk (sannsynligvis 1440p, usikker på om jeg skal over på 4K her), og ellers vil det nok bli enklere bruk. Er kanskje mest opptatt av at det skal være så stille som mulig, og vil et mini-kabinett klare det?

Endret av CurSe
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har faktisk tenkt på en sånn en stund selv, som tilbehør til TV'en 🙂

Når det gjelder støy er det bare 2 ting som lager den, snurredisker og vifter/kjøling. Snurredisker er jo en saga blott for sånne maskiner og dermed er også en del av kjølebehovet fjernet, men vifter/kjøling er uansett fremdeles påkrevet for CPU og GPU og diverse annet som blir varmt.

Ser at det kabinettet støtter 120 mm radiator og det er jo bra! Samtidig har det lufteåpninger som nærmest gjør det umulig å styre kjølingen dit hvor den trengs?

Har sett løsninger hvor kjøleluften blir tatt utenifra via slanger/rør og det er nok effektivt men lite praktisk 😉

Mye kan sikkert gjøres med kjøleribber på utsatte komponenter, men jeg vurderer faktisk å plassere kjøleviftene inne i et skap og å lede luften inn til boksen. Har dog ikke løsningen klar riktig enda!

Lykke til 🙂

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...