Gjest a60e6...3cf Skrevet 4 timer siden Rapporter Del Skrevet 4 timer siden Manuell terapeuter gjør dette. I flere land er det kun det som finnes. Kiropraktor-tittel finnes ikke. Jeg har bestilt time hos en fysioterapeut på et helsesenter for flere faginstanser, deriblant man manuellterapi og kiropraktorer. En fysioterapeut anbefalte seg selv siden han hadde peiling på rygg. Når jeg kjenner etter så får jeg en følelse av at det er en korrigering som skal til, ikke strekk-øvelser-massasje.. Får jeg den rette hjelpen av en fysioterapeut? Har han lov til å gå hardere til verks? Anonymous poster hash: a60e6...3cf Lenke til kommentar
Gjest ff172...1fe Skrevet 3 timer siden Rapporter Del Skrevet 3 timer siden Gjest a60e6...3cf skrev (8 minutter siden): Manuell terapeuter gjør dette. I flere land er det kun det som finnes. Kiropraktor-tittel finnes ikke. Jeg har bestilt time hos en fysioterapeut på et helsesenter for flere faginstanser, deriblant man manuellterapi og kiropraktorer. En fysioterapeut anbefalte seg selv siden han hadde peiling på rygg. Når jeg kjenner etter så får jeg en følelse av at det er en korrigering som skal til, ikke strekk-øvelser-massasje.. Får jeg den rette hjelpen av en fysioterapeut? Har han lov til å gå hardere til verks? Anonymous poster hash: a60e6...3cf Jeg ville stolt mer på en fysioterapeut enn en kiropraktor, som inntil nylig ble regulert under kvakksalverloven, såvidt jeg forstår... Anonymous poster hash: ff172...1fe Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 3 timer siden Rapporter Del Skrevet 3 timer siden Både kiropraktikk og manuellterapi har et svakt vitenskaplig grunnlag. Å knekke opp et ledd eller ryggen kan kanskje fremstå som den riktige løsningen, men det er sjeldent tilfellet. Lenke til kommentar
Gjest a60e6...3cf Skrevet 2 timer siden Rapporter Del Skrevet 2 timer siden Gavekort skrev (55 minutter siden): Både kiropraktikk og manuellterapi har et svakt vitenskaplig grunnlag. Å knekke opp et ledd eller ryggen kan kanskje fremstå som den riktige løsningen, men det er sjeldent tilfellet. Noen ganger kan leddkapsler av uhell komprimeres. Da er det deilig å få frigjort luften fort. Omtrent samme lyden som å trekke opp en 0,33 Cola flaske. Det vi opplever som et "knekk." Fint å slippe å vente i all evighet på at det skal ordne seg selv. Har hatt et par slike opp igjennom og ved ett tilfelle fikset kona og jeg det i samarbeid. Denne gangen er jeg ikke helt sikker på hva som bør gjøres.. Og ja, enig at kiropraktikk kan være farlig. Ved mistanke om prolapser eksempelvis. Det er tydeligvis ikke et krav eller oftest heller ikke et initiativ fra utøveren av kiropraktikk at bilder taes først. Folk har faktisk endt opp på nevrokirurgisk avdeling etter behandling av kiropraktorer. Man må nesten som pasient holde disse folkene i tømmene noen ganger. I mitt nåværende tilfelle vil jeg velge å kalle det et behov for korrigering. Da er mest sannsynlig at besøk hos en fysioterapeut. Kan tenkes jeg tar feil. Anonymous poster hash: a60e6...3cf Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 2 timer siden Rapporter Del Skrevet 2 timer siden Fysioterapeut kan være til hjelp. Om du får "knekk" behandling vet jeg ikke. Tror ikke det er noe lov regulering utover at behandlingen må være forsvarlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå