Gå til innhold

Nettbrett til små barn

Petra47

Anbefalte innlegg

Hei!

Har tenkt å kjøpe nettbrett til mine barnebarn på 2 og 3 år.Er helt grønn på sånt og er redd for å bli snakket rundt på butikken.Eneste jeg vet er at vi voksne har android mobiler og at jeg også har tenkt å kjøpe headset og beskyttelse rundt brettet.De får ofte låne min mobil (samsung) og takkler den godt 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Petra47 skrev (2 timer siden):

Hei!

Har tenkt å kjøpe nettbrett til mine barnebarn på 2 og 3 år.Er helt grønn på sånt og er redd for å bli snakket rundt på butikken.Eneste jeg vet er at vi voksne har android mobiler og at jeg også har tenkt å kjøpe headset og beskyttelse rundt brettet.De får ofte låne min mobil (samsung) og takkler den godt 

Nettbrett til 2-3-åringer ???

Er du klar over hvordan skjermbruk påvirker hjernen i negativ retning ?
https://www.nrk.no/trondelag/avlogga_-var-mobilfri-i-ett-ar-_-dette-gjorde-det-med-hjernene-til-sven-sundet-og-mike-stilson-1.17065048

Lenke til kommentar

Jeg reagerer også på alderen. Husk at så unge barn er i en viktig sosialiseringsfase og at nettbrett kan rote til dette. 

Effekten av skjermbruk brer om seg og har negative konsekvenser for langt eldre barn, så vær så snill ikke dytt denne teknologien på 2-3 åringer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...