Maklotin Skrevet 4. november Rapporter Del Skrevet 4. november Hei! Faren min hadde 3 Radionette Kurér, 2 som funket fint og en rød som mangler strømkabel og høyttaler. Jeg ville derfor prøve på å legge inn nye deler til den røde radioen slik at den essentielt fungerer som en "ny" radio og høyttaler. Jeg prøvde først på å gjøre alt dette på egenhånd, men jeg er for redd for å ødelegge noe og lurer derfor på om det er noen her som eller kjenner noen som kunne gjort det for meg, jeg kan gjerne betale for det og eventuelt deler om det trengs. Jeg vet ikke helt hvor ellers jeg kan gå for å finne hjelp til dette prosjektet. Det jeg ønsker er å kunne få knappene foran til å funke med nye deler. Jeg har en Raspberry Pi som jeg tenkte å programmere selv til å funke som både Spotify device og koble seg på enkelte radiostasjoner. Jeg ønsker også at man kan koble til radioen via Aux og Bluetooth for å bruke den som en høyttaler. Jeg ønsker at radioen skal ha oppladbare batterier hvis mulig, og at man bruker "Lysnett/Av/Batteri" For å skru radioen på, av og på men at den går på batteri. Søker skal brukes for å toggle volumet. Langbølge/Mellombølge/Fiskeribølge/Kortbølge skal brukes for å toggle mellom Aux, Bluetooth, Raspberry pi og en ting til som jeg ikke har tenkt på ennå. Kjenner du noen som kunne hjulpet meg med dette? Send meg en e-post til [email protected] eller kommenter under. Takk for oppmerksomheten! - Mikkel 2 1 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 6. november Rapporter Del Skrevet 6. november Her er det to vesentlig forskjellige oppgaver. Det første er å sette sammen alle delene som trengs for å få lyd: RPI, DAC, forsterker, høyttaler, strømforsyning, betjening. Krever kompetanse på elektronikk og programmering. Det andre er å bygge dette inn i kabinettet. Krever kompetanse på mekanikk. Mye tips å finne på nettet, søk på rpi internet radio 1 Lenke til kommentar
tingo Skrevet 6. november Rapporter Del Skrevet 6. november og knappene / selve skruknottene på fronten kan gjenbrukes, mens de elektriske bryterne som står bak ikke kan det (med mindre det legges ned ekstremt mye arbeid) i stor grad, så her må det også skaffe nye brytere og lages overganger til akslinger som gjør at knappene på fronten passer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå