Gå til innhold

PlayStation 5 Pro - forhåndsbestilling/status

Anbefalte innlegg

Er det andre som også har lagt inn en forhåndsbestilling et sted å venter på sende-melding? Har min fra Elkjøp og ennå står det "behandles" men ingen bevegelser siden bestillingen ble gjort ennå. Regner vel 2-3 dager i transport slik at det bør helst skje noe løpet av morgen dagen.

https://www.elkjop.no/product/gaming/spillkonsoller-og-tilbehor/playstation/playstation-spillkonsoll/playstation-5-pro/830990

Hvor har du eventuelt bestilt din og hva skal du spille først? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bestilte en idag morges fra komplett. Synes prisingen er litt drøy, men alt av konsoller og PC er svindyrt så, og skal ha en til GTA 6 uansett så hvorfor vente :). Står bare som mottatt siden den er ny, men tipper de er relativt raske å levere.

Første jeg blir å spille blir nok å hoppe tilbake til Gran Turismo 7. Sikkert kommet en del nye biler siden sist jeg hadde PS5!

Endret av Comma Chameleon
Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (4 minutter siden):

Bestilte en idag morges fra komplett. Synes prisingen er litt drøy, men alt av konsoller og PC er svindyrt så, og skal ha en til GTA 6 uansett så hvorfor vente :). Står bare som mottatt siden den er ny, men tipper de er relativt raske å levere.

Dem er nok nøye på at ingen, eller få som mulig får tak i den før 7/11. Skulle også egentlig vente til GTA 6, men så har jeg også andre spill som får en boost så hvorfor ikke bare kjøpe den. Den blir ganske så rå i forhold til vanlig PS5. Om er verd dobbel pris får vi se, men er det dobbel ytelse så for meg er det verdt det :) 

Lenke til kommentar

Ryktene sier vel rundt 40% bedre ytelse, men det varierer nok fra spill til spill og hvordan de velger å utnytte det. For min del så er det en "kritisk" økning i form av å få flere FPS eller bedre grafikk til samme fps. Det å gå fra 30 til 60 vil ha mye mer å si enn å gå fra 60 til 120 f.eks. Er jo vant til PC, men gleder meg litt til å slappe av med konsoll igjen også. 

Blir jeg fornøyd nok så selger jeg nok gaming-PCen.

Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (23 minutter siden):

Ryktene sier vel rundt 40% bedre ytelse, men det varierer nok fra spill til spill og hvordan de velger å utnytte det. For min del så er det en "kritisk" økning i form av å få flere FPS eller bedre grafikk til samme fps. Det å gå fra 30 til 60 vil ha mye mer å si enn å gå fra 60 til 120 f.eks. Er jo vant til PC, men gleder meg litt til å slappe av med konsoll igjen også. 

Blir jeg fornøyd nok så selger jeg nok gaming-PCen.

Ja helt enig. Stabil 60fps er absolutt et must. Varierer den 50-60fps sliter jeg med å konsentrere meg å føles ubehagelig så jeg betaler gladelig mer for dette og ikke minst gjerne litt skarpere bilde :) med å måtte ha 120fps, tja jo...men ingen must det. Har en veldig god gaming PC men bruker jo 90% kontroller der, så blir spennende å se hva som blir mest brukt fremover.

Lenke til kommentar

Foreløpig status hos Komplett viser at min er reservert (på lager).

Regner med de ikke sender ut før onsdag tidligst (?) Eller drøyer de til lanseringsdagen min tro?

Stellar Blade blir muligens første spillet ut. Gran Turismo burde jeg kanskje gi en ny sjangse, men helt ærlig så blir jeg litt trøtt av tanken. Konsoll Sim spill ble jeg i grunn lei av tidlig i 360/PS3 etaten :p

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Crooked Cracker skrev (27 minutter siden):

Hvor mange kr koster moroa? Jeg vurderer en bestilling selv etterhvert.

9900 inkludert frakt. Det er noen kroner, men jeg er også ferdig med Switchen min så når jeg får solgt den er det jo noen kroner tilbake også.

Corelight skrev (15 minutter siden):

Har en veldig god gaming PC men bruker jo 90% kontroller der, så blir spennende å se hva som blir mest brukt fremover.

Brukte kontroller før, så blir spennende å gå tilbake, men skal også se hvor bra PS5 takler mus og tastatur, med tanke på input-lag.

Mala skrev (7 minutter siden):

Regner med de ikke sender ut før onsdag tidligst (?) Eller drøyer de til lanseringsdagen min tro?

Jeg fikk denne fra PorterBuddy, lol. Men den blir nok garantert endret og pushet tilbake til torsdag/fredag

image.png.8b709eb19d3b4b0a6f17bafd9697fee1.png

Lenke til kommentar
7 minutes ago, Lokiboki said:

Jeg fikk og beskjed av Elkjop om at min var forsinket til fredag, før jeg fikk ny beskjed om at den er forsinket til lørdag. Ifølge dem gjelder det alle deres bestillinger av ps5 pro.

Jeg har enn så lenge bare fått den ene meldingen om fredag, men har uansett ikke noen direkte hast med å få den i hus heller så lørdag funker fint

Lenke til kommentar
Kadaju skrev (43 minutter siden):

Fikk tekstmelding fra Elkjøp i dag tidlig om at min visst nok er forsinka til fredag, men ingen oppdatering om det på kontosiden så blir vel bare å vente og se 😛

Når bestilte du din på Elkjøp? Min ble bestilt 5/10 og ennå ikke et pip fra dem. Må nok helt sikkert regne med forsinkelser da.

Lenke til kommentar

Jeg har planer for hele fredagen, så jeg finner uansett ikke roen til å kose meg før lørdagen, om formen tillater så 😛  Men er alltid ARTIG med ny tech i hus da :D Så når det begynner å tikke inn meldinger og bilder av folk sine maskiner så rykker det jo litt i fingrene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Mala skrev (1 time siden):

Stellar Blade blir muligens første spillet ut. Gran Turismo burde jeg kanskje gi en ny sjangse, men helt ærlig så blir jeg litt trøtt av tanken. Konsoll Sim spill ble jeg i grunn lei av tidlig i 360/PS3 etaten :p

Ja samme her Stellar Blade og mest antagelig God of War Ragnarok som jeg aldri fikk kommet i gang med. Ellers er Spiderman 2 på lista men venter nok på et tilbud der. :)

Hvis jeg ikke har fått sms fra elkjøp så kan det jo hende at den faktisk er i "rute" :p 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...