Gå til innhold

Når blir 2G *egentlig* stengt ned.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
The Avatar skrev (21 timer siden):

Utfordringa er stort sett knytt til tryggheitsalarmane som brukar 2G og som kommunen ikkje har fått bytta ut. 

Absolutt. Igjen er disse trygghetsalarmene ut på anbud som alt annet, og de som vedtar innkjøp basert på teknologi, burde ha kunnskap nok til å velge riktig utstyr basert på teknologi. 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
PosteMonopolet skrev (På 8.12.2024 den 14.06):

Det er nok fordi du er integrert i en kultur som støtter kjøp og kast-mentalitet. Jeg tipper du jobber hos Telenor og ellers er meget materialistisk.

https://naturvernforbundet.no/norge-verst-pa-bruk-og-kast/

Hva med sløsing av energi for å holde oppe en 2G nett bare på grunn av alarm overføring M2M? Nå blir det sikkert utsatt til 2027. Kanskje Stortinget vedtar 2030. Stortinget kunne heller vedtatt en støttepakke for å få oppgradert alarm, overvåkning og styringssystem til 5G. Ellers er vi best tjent med å la teknologene styre dette.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Siste jeg hørte var at det skulle stenges i løpet av 2025, men jeg håper det blir lenge til. Jeg vil gjerne fortsette å bruke min Nokia 3720 så lenge jeg kan. Den gjør alt jeg trenger fra en telefon.

Har kjøpt en Samsung A21S, som er ferdig satt opp (mangler bare å aktivere SIM-kortet hos Telehor) og som kostet akkurat det samme som Nokia'en gjorde i 2009 (1390 Kr.), men jeg tviler på at den kommer til å holde like lenge...

Lenke til kommentar
PaladinNO skrev (22 minutter siden):

Siste jeg hørte var at det skulle stenges i løpet av 2025, men jeg håper det blir lenge til. Jeg vil gjerne fortsette å bruke min Nokia 3720 så lenge jeg kan. Den gjør alt jeg trenger fra en telefon.

Har kjøpt en Samsung A21S, som er ferdig satt opp (mangler bare å aktivere SIM-kortet hos Telehor) og som kostet akkurat det samme som Nokia'en gjorde i 2009 (1390 Kr.), men jeg tviler på at den kommer til å holde like lenge...

Telenor lover at 2G-nettet skal fungere som normalt ut 2027.

https://www.telenor.no/om/presse-og-media/pressemeldinger/2g-utsettelse_5des_24/

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Vokteren skrev (9 minutter siden):

Noen beslutningstagere som plutselig leste seg opp på hvor mange områder 2G fortsatt brukes ?

Telenor og Telia har nøyaktige tall på hvor mange 2G enheter som finnes. 

Det er viktige for Telenor var trolig å få satt en dato. En ytterligere utsettelse blir trolig mer utfordrende.

Lenke til kommentar

Ei ting er at 2G nettet blir stengt ned slik at eCall ikkje lenger fungerer på dei aller fleste bilar ettersom det er eit eksplisitt krav om at eCall skal gå over 2G i EU direktivet.
Basert på kva eg har sett diverse bilprodusentar i Europa har uttalt om kvifor dei har levert bilar som berre har 2G dekning så er det fleire som har påpeikt at det berre er 2G systemet som kan gi automatisk oppringing til nødetatane, og at med 4G/5G løysing så må oppringingane gå via ein anna telefonsentral. Eg har ikkje funne svar på om dette også gjeld i Norge sidan vi har tre nødnummer.

Det er heller ikkje slik at ein har ein ferdig løysing for oppdatering, her er ein artikkel frå 23.08.24 der BMW og Audi har sendt brev til Telenor for å teste ut moglegheita for automatisk oppringing via 5G-nettet. Kontaktpersonen i Telenor sier at prosjektet er heilt i startfasen men at han har tru på at Telenor skal kunne ha full støtte for eCall over 5G i løpet av 2025.

www.tek.no/nyheter/nyhet/i/VzxR9d/bilprodusenter-vil-teste-neste-generasjon-ecall-i-norge

Om den tidsplanen held seg oppe og Telenor hadde fastholdt den opprinnelege datoen for nedstenging så hadde ein berre akkurat rukket å få på plass den tekniske 5G løysinga før 2G nettet blir stengt. Det er derfor ikkje ein gong gitt at BMW og Audi i det heile tatt klarer å levere eCall over 5G før Telia stenger nettet. Det hjelp mykje at Telenor har utsatt nedstenginga, for om tidplanen held seg opp så gir nøyaktig 2 år til å få ettermontert eCall over 5G.

Så blir det sjølvsagt ein strid om kven det er som må ta skulda for dette. Bilprodusentane burde nok heilt sikkert ha starta før med å finne løysingar som også fungerer over 5G-nettet, om ikkje anna for å være framtidsretta. Eg har likevel forståing for at bilprodusentane har lagt til grunn at 2G kjem til å bli værande når kravet om at alle nye bilar skulle ha eCall over 2G nettet kom så seint som i 2018, det var nok relativt uventa at Norge skulle innføre dette EU direktivet og samtidig starte nedstenginga av 2G før resten av EU.
Likevel så har også Telenor handtert saka dårleg sjølv om dei i ellevte time kom med nødløysinga om å utsette nedstenginga. Det er noko tidleg å foreslå nedstenging utan at det føreligg realistiske alternativ.

For ikkje berre er det krav om at personbilar som er godkjent i 2018 eller seinare skal ha eCall, det vart også eit kontrollpunkt på periodisk kontroll i 2024. Så dersom ein ikkje får oppgradert alle dei ca 400 000 bilane som er berørte før Telenor som siste teleoperatør slukker 2G-nettet så vil dette gi automatisk feil på EU kontrollen.
Kontrollpunktet er satt opp slik i kontrollinstruksen:

spacer.png

Spørsmålet er berre om eit eCall system utan dekning er ein automatisk 2'er eller 1'er feil. Eg vil tru det berre blir ein 1'er feil ettersom systemet fysisk er montert sjølv om det ikkje kan brukast, altså at ein får feil på 7.14.2 pkt. b).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...