Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Når blir 2G *egentlig* stengt ned.

Anbefalte innlegg

Kynxx skrev (4 timer siden):

At oldefar og oldemor har en gammel telefon, eller en som ikke støtter 4g, er rett og slett fordi de har falt av lasset eller ikke kan noe om emnet.

Utfordringa er stort sett knytt til tryggheitsalarmane som brukar 2G og som kommunen ikkje har fått bytta ut. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
The Avatar skrev (21 timer siden):

Utfordringa er stort sett knytt til tryggheitsalarmane som brukar 2G og som kommunen ikkje har fått bytta ut. 

Absolutt. Igjen er disse trygghetsalarmene ut på anbud som alt annet, og de som vedtar innkjøp basert på teknologi, burde ha kunnskap nok til å velge riktig utstyr basert på teknologi. 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
PosteMonopolet skrev (På 8.12.2024 den 14.06):

Det er nok fordi du er integrert i en kultur som støtter kjøp og kast-mentalitet. Jeg tipper du jobber hos Telenor og ellers er meget materialistisk.

https://naturvernforbundet.no/norge-verst-pa-bruk-og-kast/

Hva med sløsing av energi for å holde oppe en 2G nett bare på grunn av alarm overføring M2M? Nå blir det sikkert utsatt til 2027. Kanskje Stortinget vedtar 2030. Stortinget kunne heller vedtatt en støttepakke for å få oppgradert alarm, overvåkning og styringssystem til 5G. Ellers er vi best tjent med å la teknologene styre dette.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Siste jeg hørte var at det skulle stenges i løpet av 2025, men jeg håper det blir lenge til. Jeg vil gjerne fortsette å bruke min Nokia 3720 så lenge jeg kan. Den gjør alt jeg trenger fra en telefon.

Har kjøpt en Samsung A21S, som er ferdig satt opp (mangler bare å aktivere SIM-kortet hos Telehor) og som kostet akkurat det samme som Nokia'en gjorde i 2009 (1390 Kr.), men jeg tviler på at den kommer til å holde like lenge...

Lenke til kommentar
PaladinNO skrev (22 minutter siden):

Siste jeg hørte var at det skulle stenges i løpet av 2025, men jeg håper det blir lenge til. Jeg vil gjerne fortsette å bruke min Nokia 3720 så lenge jeg kan. Den gjør alt jeg trenger fra en telefon.

Har kjøpt en Samsung A21S, som er ferdig satt opp (mangler bare å aktivere SIM-kortet hos Telehor) og som kostet akkurat det samme som Nokia'en gjorde i 2009 (1390 Kr.), men jeg tviler på at den kommer til å holde like lenge...

Telenor lover at 2G-nettet skal fungere som normalt ut 2027.

https://www.telenor.no/om/presse-og-media/pressemeldinger/2g-utsettelse_5des_24/

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...