Gå til innhold

Film over til bilder!

Anbefalte innlegg

sikkert et litt nOOb spørsmål: :dontgetit:

jeg Lurer på hvordan man får en filmsnutt, hvilket som helst over til masse bilder?

vet man kan bruke videomach til å sette bilder sammen, men hvordan lager man en film om til masse bilder?

skal nemlig redigere bildene i et fotoredigeringsprogram osv.

Håper på svar, er nemlig viktig ettersom jeg og noen andre skal lage film til hovedprosjektet vårt! ;)

Endret av Mataya
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden du ikke nevner hvilket bildebehandlingsprogram eller redigeringsprogram du skal bruke foreslår jeg følgende:

Finn ut hvilke formater bildebehandlingsprogrammet ditt kan åpne og finn ut hvilke filtyper redigeringsprogrammet ditt kan lagre. Prøv det som er likt i begge programmene. "Filmstrip" er ofte en mulighet.. (Adobe)

-Kisp

Lenke til kommentar

hehe, det er jeg enig i.. Er nok mange som vet det, men som ikke har sett posten.

Det eneste programmet jeg vet om er 3ds max, men dette er definitift ikke en løsning!

Dette er nemlig et avansert 3d-program, der dette bare er ètt av de mange alternativene, anbefaler deg å poste en ny post. Jeg tror ikke det er så mange som kikker innom tråder som har 3+ svar allerede :roll:

Lenke til kommentar
Forundrer meg at ingen kan svare på dette.. :(

Jeg svarte..

Filmstrip, .flm er en serie bilder som enkelt kan lastes inn i PhotoShop og tilbake. Dette har jeg selv brukt i Premier.

Kjenner ikke Vegas Video så jeg vet ikke om det har den samme muligheten, men hvis du ser på hvilke formater du kan lagre i under Export finner du sikkert noe du kan bruke.

-Kisp

Lenke til kommentar

Takker for alle svarene :)

Jeg har faktisk 3D Studio Max, men er ikke helt sikker på hvordan dette skal gjøres, dessuten tror jeg det blir litt for avansert som sagt...

Så det der Filmstrip opplegget ditt Kisp.. jeg lastet ned Premiere og lagret en film i det formatet.. hva gjør jeg nå?

Virker som om det programmet jeg trenger er VidEdit eller AVIRIP som Froggyler sier men jeg finner ingen steder og laste dem ned fra! :dontgetit: kan noen være snill og legge en link til meg til et sted du kan laste ned et av de programmene ?

Endret av Mataya
Lenke til kommentar

når du har eksportert fila som filmstrip(.flm), åpner du denne fila i photoshop, og du vil få opp en "strimmel" med alle enkeltbildene fra videoen du valgte...nå er det bare å fixe opp det du vil, lagre, og importere .flm fila i premiere igjen, legge den på tidslinja, og du har video...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...