Gå til innhold

Apple er søppel - del II

Anbefalte innlegg

1 hour ago, bbios said:

Det er jo det som gjelder da ikke sant ? hva som funker for min/din del og ikke andre :)

Noe er da bra med Ipaden. Det som jeg har lagt merke til, som positivt, det er teknisk utførelse, bra skjerm og veldig bra lyd. Jeg vil jo ikke se bort i fra at hvis den nå kom med en del bere og mer fleksibel og konfigurerbar programvare, så ville den kunne vært et veldig bra alternativ.

1 hour ago, raytrails said:

Brukerfeil. 

Det er jo det som er etterlysningen, litt informasjon om riktig bruk, fra de som eventuelt får Apple Ios til å fungere, ut i fra de kravene som jeg har beskrevet over.

Jeg liker forresten bredde/høydeforholdet på Ipad bedre enn det som gjelder for de store Samsungbrettene som jeg har. De er for breie i forhold til bredden. Men bortsett fra det så fungerer de jo bra. Breddeforholdet fungerer bra i forhold til video, men når det kommer til lesing av e-bøker, så er det kanskje ikke optimalt.

Hadde Apple laget programvare som kan fungere ut i fra mine ønsker og mine behov. så skulle jeg da gjerne ha kjøpt en Apple Ipad.

Endret av arne22
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
nomore skrev (På 6.11.2024 den 10:46 AM):

Hvorfor denne bitterheten?

Jeg kan nevne ganske mye jeg synes er dritt med Android - men det betyr ikke at Google er dritt for alle av den grunn.

Fordi jeg støter på så veldig mye tidsbruk. Og fordi mang andre sier akkurat det samme, så jeg får en bekreftelswe på at jeg ikke er alene.

https://komputer.no/pc-utstyr/operativsystem/android/derfor-velger-ikke-jeg-iphone

Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (På 6.11.2024 den 10:55 AM):

Går utifra at det kun er frustrasjonen som tar overhånd når folk ikke får til. Som når noen ikke får til å sette opp IKEA-møbler og så kaller IKEA for vanskelig å bruke og så slår hull i en sponplate eller noe. Eller når barn ikke får satt riktig kloss i riktig hull på leken sin.

Og når ting ikke fungerer og Apple kundeservice ikke kan hjelpe, fordi det er tekniske og periodiske feil. Som med meg.

Lenke til kommentar
bo1e skrev (På 6.11.2024 den 2:00 PM):

Jeg liker mange av apple sine produktdesign. Men jeg har stort sett alltid vært avhengig av at noen mer kompetente løser de store problemene de baker inn i produktene sine med vilje for å låse brukere i deres "butikk". Jailbreak og oclp har vært nødvendig for at jeg har tatt i bruk apple sine produkter utover bare for kuriositeten sin del. Å kjøpe nye apple produkter i dag er helt utelukket. Ios er for nedlåst og pcer er alt for dyre. Men jeg bruker en mbp fra 2015 med oclp, og har flere eldre 27" imac med oclp. Funker utmerket til mitt bruk. Forhåpentligvis blir mer av det apple driver med ulovlig både med tanke på generell forbrukerfiendtlighet men også med tanke på mulighet til reparering og oppgradering og gjenbruk og miljøaspektet.

Du sier mye av det jeg har tenkt, men ikke sagt. Det kommer som fundament under det som ikke fungerer teknisk hos de. Som de ikke har noen løsning på for meg. Takk!

Lenke til kommentar
raytrails skrev (På 9.11.2024 den 12:12 AM):

Brukerfeil. 

Nei. Jeg er i kontakt med Apple brukerservice - utrolig serviceminded folk og de tar telefonen i løpet av få minutter, men DE klarer ikke å løse mine problemer med deres produkter - Icloud og telefonen.

Assumption is the mother of all your fuckups, Raytrails.

Lenke til kommentar
Svein M skrev (På 9.11.2024 den 8:22 AM):

Har ikke iPad selv, men siden der er filbehandling og mange apper så vil jeg tro den kan brukes til det meste. En kan bruk iTunes eller iCloud fra en PC til å overføre og organisere filene. https://www.solveyourtech.com/how-to-access-ipad-files-on-pc-a-step-by-step-guide-for-beginners/

Det fungerer sikkert oftest, men de får det ikke til i mitt tilfelle. Det er umulig å laste ned fra iCloud.

Chomma Chomeleon kom ned fra hesten sin og ga meg et tips, som jeg har bestilt: Overføring av alle filer til GoogleDisk. Så får vi se om det fungerer.

Lenke til kommentar
17 hours ago, Sindre Rudshaug said:

Fordi jeg støter på så veldig mye tidsbruk. Og fordi mang andre sier akkurat det samme, så jeg får en bekreftelswe på at jeg ikke er alene.

Når det gjelder Android så bruker jeg litt tid på å avinstallere all crapware når telefonen er ny. Etterpå er det ingen ting som tar tid.

17 hours ago, Sindre Rudshaug said:

Nei. Jeg er i kontakt med Apple brukerservice - utrolig serviceminded folk og de tar telefonen i løpet av få minutter, men DE klarer ikke å løse mine problemer med deres produkter - Icloud og telefonen.

Det har jeg faktisk aldri opplevde med Android, å ha behov for brukerservice.

Har allikevel googlet enkelte løsninger som jeg har funnet på nett, når jeg ikke kunne løse tingene selv umiddelbart.

Etter min smak så er Android maksimalt brukervennlig, på grunn av at man kan konfigurere systemet til å kjøre akkurat slik som man vil, slik at man sitter tilbake med 0,0 problemer. Pleier å ta vekk alt som ikke behøver å være der, og som kan skape problemer og/eller tappe batteriet.

Lenke til kommentar
arne22 skrev (4 minutter siden):

Etter min smak så er Android maksimalt brukervennlig, på grunn av at man kan konfigurere systemet til å kjøre akkurat slik som man vil, slik at man sitter tilbake med 0,0 problemer. Pleier å ta vekk alt som ikke behøver å være der, og som kan skape problemer og/eller tappe batteriet.

For min del høres det ut som det motsatte av brukervennlig. Noe som er brukervennlig bør være ferdig oppsatt fra start og ikke trenge slik konfigurasjon eller fjerning av bloatware. Det er kanskje mer fleksibelt og konfigurerbart, men det du beskriver der høres ikke ut som noe en 10-åring eller moren min vil oppleve som brukervennlig.

Og det er helt greit. Ikke alt må være like brukervennlig. Spesielt for powerusers. Linux på PC er f.eks. ekstremt lite brukervennlig, men samtidig er det et (i mine øyne) mye bedre operativsystem enn Windows. Mac slår en fin balanse mellom de to som iOS ikke klarer, nettopp fordi MacOS ikke er like låst ned. I mine øyne hadde det beste vært noe som er like enkelt og brukervennlig som iOS, men like fleksibelt og konfigurerbart som MacOS (Og Android).

• Liker 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, Comma Chameleon said:

For min del høres det ut som det motsatte av brukervennlig. Noe som er brukervennlig bør være ferdig oppsatt fra start og ikke trenge slik konfigurasjon eller fjerning av bloatware.

Hvis man ikke legger merke til at det ikke er noen problemer eller utfordringer, så er det jo brukervennlig nok for meg. Hvis et operativsystem har en fast kongigurering som jeg ikke er enig i, og som jeg vil måtte irritere meg over hver dag, da vil det være lite brukervennlig for meg.

2 hours ago, Comma Chameleon said:

Linux på PC er f.eks. ekstremt lite brukervennlig, men samtidig er det et (i mine øyne) mye bedre operativsystem enn Windows.

Linux er da mer enn 100 forskjellige distoer. Noen av dem er da mye enklere å installere og ta i bruk enn Windows,

https://distrowatch.com/

Hvis det eventuelt er snakk om "vanlig kontorarbeid" so kan jo mye av dette utføres via web, og med Google Crome installert, så merker man vel ikke i noen særlig grad noen forskjell om man bruker Windows eller Linux. Libre Office fungerer også ganske ok hvis man vil ha en lokal installasjon. 

Endret av arne22
Lenke til kommentar
Sindre Rudshaug skrev (På 10.11.2024 den 5:06 PM):

https://komputer.no/pc-utstyr/operativsystem/android/derfor-velger-ikke-jeg-iphone

Kan jo legge denne til 😄https://www.xda-developers.com/using-iphone-made-me-realize-android-love/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...