Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Samboer irriterer, etter barnet vårt kom.

Gjest 3e3a9...0d5

Anbefalte innlegg

Gjest 3e3a9...0d5

Hei. 

Dette er en litt merkelig situasjon. Jeg og samboer har barn sammen. Arbeidsfordeling er noenlunde skjev. Jeg gjør alt hjemme i huset. Rydder, vasker, tar inn og ut av oppvaskmaskin, vasker klær og videre. Jeg holder styr på alt som skal huskes, alle avtaler drar jeg på og jeg er den som er hjemme med sykt barn og bruker av mine egenmeldingsdager, sykedager og sykt barn dager.
Jeg gjør også ting som å kle på barn, skifte på barn, bade de, legge de, pusse tenner og alle arbeidsoppgaver som barna ikke liker å gjøre men som selvsagt er nødvendig. Jeg lager middag til hele familien og alle andre måltider. Samtidig sitter samboer og leker med barnet. Samboer gjør alle de «fine» tingene, alt som er gøy og som barnet forbinder med noe positivt. 

Det som har hendt nå er at barnet løper etter han når han går, vil kun til pappa og lignende. Dette synes samboer er hysterisk morsomt og viser det for meg og alle andre ved å si fraser som «ser dere! Han er en ekte pappagutt!» « han elsker pappaen sin!», «pappaen er den viktigste for han!! », videre blir han sur dersom andre kommenterer at barnet ligner på meg. Jeg synes det er en ufin oppførsel. Han ødelegger for barnet sitt ved at det blir vanskelig for meg å være alene med han, når pappaen reiser bort i forbindelse med jobb. 

Han holder på slik hele tiden og hele dagene, også ovenfor meg. Dette begynner å virkelig tære på forholdet vårt og nå synes jeg han er direkte ekkel. De gangene jeg har valgt å ikke gjøre huslige sysler men bruke tid på å ha det fint sammen med barnet, da kommer samboer og «tar over». Han roper da ting som «komme til pappa!! Se hva pappa gjør» og forstyrrer vår stund. Han klarer ikke å se på at barnet også bruker tid sammen med meg, da i andre situasjoner enn stell og lignende. 

Kan noen gi meg råd? Hva er dette for noe? Hva bør jeg gjøre? 

Har vurdert å slutte å gjøre husarbeid, la alt forfalle og kun leke sammen med barnet. Kanskje han da forstår. 

Anonymous poster hash: 3e3a9...0d5

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 3e3a9...0d5 skrev (På 3.11.2024 den 12:12 PM):

Har vurdert å slutte å gjøre husarbeid, la alt forfalle og kun leke sammen med barnet. Kanskje han da forstår. 

Anonymous poster hash: 3e3a9...0d5

Ja, det høres da ut som det intellektuelle valget

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...