stamkunde Skrevet søndag kl 09:24 Rapporter Del Skrevet søndag kl 09:24 Hvilken pris setter man på bil. volkswagen passat, 308.000 km. 2008 modell. Tar butikker som innbytte? Hvis jeg kjøper Toyota 1,8 Hybrid Touring Sports Active Tech , 2021 modell. Godt 59000 km. Pris 270000. Hva vil den koste i 2025 og har godt 75.000 km? Lenke til kommentar
kremt Skrevet søndag kl 09:56 Rapporter Del Skrevet søndag kl 09:56 26 minutes ago, stamkunde said: volkswagen passat, 308.000 km. 2008 modell Litt avhengig av tilstand etc er nok vanlig salgspris på denne ca 20-30 tusen kroner. Hva de kan gi innbytte vil avhenge av hvor dyr bil de selger, marginer etc på denne. Hvis du vil finansiere den nye bilen vil de ofte være villig til å gi litt mer for den gamle for at handelen skal gå gjennom. Lenke til kommentar
Hollabaloo Skrevet tirsdag kl 07:06 Rapporter Del Skrevet tirsdag kl 07:06 kremt skrev (På 3.11.2024 den 10:56 AM): Litt avhengig av tilstand etc er nok vanlig salgspris på denne ca 20-30 tusen kroner. Det var optimistisk synes jeg. Jeg tenker mer 10000-15000 kr. Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet tirsdag kl 07:21 Rapporter Del Skrevet tirsdag kl 07:21 Pleier å bruke opp mine egne biler, og har flere ganger blitt overasket over både pågang av kjøpere og betalingsvilje for det som burde være skrot. Så kommer gjerne an på hvor lenge den er EU-godkjent. Er den nylig godkjent så finner man nok noen som betaler rundt 20000,- Mindre hvis det er kort tid igjen. Lenke til kommentar
Buffelo Skrevet tirsdag kl 09:28 Rapporter Del Skrevet tirsdag kl 09:28 Etter å ha jobbet mange år i bilbransjen var konklusjonen ofte klar: "Gi meg din bil,og kan fortelle deg hvilken person du er" Før innføting av EU-kontroll på biler hadde dei fleste bilforhandlere bruktbilkataloger der Biltype-Modell-kjørelengde ble lagd til grunn for en fastsettelse /prising av biler. Ein kan ha 2 biler av samme merke / modell m/ omlag tilsvarende kjørelengde som kan kan sjå høyst forskjellig ut Idag er ofte finn.no rettningsgivende for prisfastettlelse av biler, og ikkje uvanleg at ein kan sjå flere biler av samme merke, modell,kmt.stand , utrustning m/ høyst forkjellige priser. I gode tider kjøper folk gjerne nytt, men i dårlige tider kjøper de igjenn brukt, og biler gjerne noko av det første folk nedprioriterer når økonomien blir presset. Rarasjonskostandene har økt med 50 % bare 2 siste årene, og veisaltet er en kilde til høye reprasjonskostander. Lenke til kommentar
Svein M Skrevet tirsdag kl 09:56 Rapporter Del Skrevet tirsdag kl 09:56 (endret) Jeg vil tro at biler som kjører 16000km i året faller ca 13%. Så verdien vil falle ca 35000 fra 270000 til 235000 på 1 år En må også tenke på at det ikke er lett for en privat person å få like god pris som en butikk, så tapet blir trolig mye mer om du skal selge den igjen. Edit: Jeg tror disse hybrid bilene til Toyota vil holde seg svært godt i pris fordi avgiftene på nyere biler har gått opp. Så kanskje en kan tippe 10%. Endret tirsdag kl 11:12 av Svein M Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet tirsdag kl 10:30 Rapporter Del Skrevet tirsdag kl 10:30 Det beste rådet er å sjekke på finn.no og sjå kva selgarar av tilsvarande bil prøver å selge bilen for. Alder og kilometerstand er av betydning, men på ein 16 år gamal bil så vil også generell tilstand blir veldig viktig. Det er stor forskjell på om bilen ser ut som ein gamal bil med bulkar og slitt lakk, eller om den er godt tatt vare på og ser nesten ny ut. På denne bilen så startar det vel også å nærme seg tid for å bytte registerreim igjen, så mange potensielle kjøparar vil nok også tenke på den kostnaden når dei vurderer kva dei er villige til å tilby for bilen. Kva som blir verdien av ein 2021 Toyota er det vanskeleg å spå, men om eg tek utgangspunkt i tabellen for verdifall av ny bil så vil denne bilen i 2025 være fire år gamal, og då har den typisk fått redusert verdien med 47% i forhold til nypris, og vil då være verdt ca 143 000. I 2026 vil bilen typisk ha fått verdien redusert med 53%. Verditapet er størst dei fyrste åra, og deretter så flater verditapet ut. Så ofte gir det mest bil for pengane å kjøpe bruktbil som er ca 3 år gamal ettersom det mest dramatiske verdifallet skjer dei fyrste åra. Når det gjeld innbyttepris så kan det være veldig mykje forskjellig. Generelt sett får du dårlegare pris ved innbytte ettersom bilselgaren må gjere ein jobb med å gå over bilen, må tilby bruktbilgaranti ved salg, og skal i tillegg ha ein fornuftig forteneste. Du kan likevel også få eit godt tilbod om det å tilby innbytte er avgjerande for å få gjennom salget. Ein 16 år gamal Passat vil nok gi deg relativt dårleg innbyttepris, då det er avgrensa kor mykje ressursar bilselgaren kan legge i bilen og fortsatt få solgt den. Tek bilselgaren den bilen som innbytte så er det ofte meir for å hjelpe deg med å kvitte deg med gamlebilen for å være sikker på at du kjøper ny bil, meir enn at ein reknar med å tene pengar på å vidareselge den gamlebilen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå