Celestrian Skrevet 3. november Del Skrevet 3. november Jeg har en 20 år gammel receiver jeg tenkte å bytte ut da den ikke har HDMI-inngang/utgang osv., men usikker på hva jeg skal gå for og hva som passer til mitt utstyr ellers. Jeg tenker å koble den opp mot TV streamer (f.eks. Chromecast), PC, Konsoll osv. (vi bruker forresten stort sett utelukkende android-enheter og har for tiden youtube music som musikk-strømmetjeneste) og har følgende høyttalere: 3x Pioneer små høyttalere 2x Bowers&Wilkins 685 S2 https://www.hifiklubben.no/bowers--wilkins-685-s2-kompakt-hoeyttaler/bw685s2wh/ 2x Dantax små 1x Pioneer sub Spørsmål: 1. Forslag til en rimelig hjemmekinoreceiver med 7.1 med Dolby Atmos og DTS:X? 2. Kan jeg bruke høyttalerne jeg har nå til 7.1 med Dolby Atmos/DTS:X? 3. På bildet "pioneer sub0" vises noen utganger fra subwoofer. Må/bør jeg bruke dem til noe...? (Har ikke gjort det så langt...) Kom gjerne med andre innspill, jeg har ikke altfor greie på dette... Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 3. november Del Skrevet 3. november (endret) Celestrian skrev (1 time siden): På bildet "pioneer sub0" vises noen utganger fra subwoofer. Må/bør jeg bruke dem til noe...? Nei. ...og du ser sannsynligvis etter noe fra Yamaha. Endret 3. november av mobile999 1 Lenke til kommentar
Celestrian Skrevet 8. november Forfatter Del Skrevet 8. november Er det forresten noe poeng å vente på en receiver som vil kunne klare 8k 120hz? Når tenker man at 8k tv-er i store størrelser med 120hz panel ev. kan bli tilgjengelige til noenlunde rimelige priser? 😁 Lenke til kommentar
ps5 Skrevet 8. november Del Skrevet 8. november 5 minutes ago, Celestrian said: Er det forresten noe poeng å vente på en receiver som vil kunne klare 8k 120hz? Når tenker man at 8k tv-er i store størrelser med 120hz panel ev. kan bli tilgjengelige til noenlunde rimelige priser? 😁 4k trodde man var en gimmic. 8k er en gimmic. Pass bare på at du får støtte for dolby vision 4k 120hz og alle lydformatene (dts x / atmos) så er du good to go. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå