wampster Skrevet 12 timer siden Del Skrevet 12 timer siden Asus 4080 super til 12.500, grei deal eller er det noe bedre i vente kanskje? Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden Akkurat på skjermkort tenker jeg det kommer mange dealer i løpet av uka. Lenke til kommentar
wampster Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden tommyb skrev (35 minutter siden): Akkurat på skjermkort tenker jeg det kommer mange dealer i løpet av uka. Da avventer jeg litt 4090 blir litt i overkant for min del, men hva er "best" av 7900xfx eller 4080 super ? Synes veldig mange tester og brukeropplevelser sier motstridende ting Lenke til kommentar
torbjornhb Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Noen som har tips til lydplanke og gjerne et par høyttalere eller en subwoofer til maks 4000 kr? Usikker på hva jeg bør ha, men merker at den nye 75 tommern krever litt ekstra lyd🙂. For ikke å snakke om når jeg fyrer opp prosjektoren. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden tommyb skrev (1 time siden): Akkurat på skjermkort tenker jeg det kommer mange dealer i løpet av uka. Skulle det komma et GTX 1650 kort så skrik ut. (Tar ut strømmen fra PCIe port) Eller noe andre kort som holder med strøm fra PCIe. Har Ryzen 4600G nå til barnebarnet. Lenke til kommentar
DIYDari Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Noen som har tips av kjøp rundt The frame 75 tommer til 20k ? Ser at de reklamerer for tidligere pris på 35k, men kostet den ikke rundt 20k-25 i fjor ( uten tilbud) ? Evt noen som vet hva som er forskjellen fra 2023 og 2024 modellen. Har ikke hatt en dyr tv før og tenker i år at jeg slår på stortromma men vil ha maks value for 20k Så hvis noen tech savy folk her kan tipse om et godt alternativ som er på tilbud nå så gjør gjerne det. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden torbjornhb skrev (44 minutter siden): Noen som har tips til lydplanke og gjerne et par høyttalere eller en subwoofer til maks 4000 kr? Usikker på hva jeg bør ha, men merker at den nye 75 tommern krever litt ekstra lyd🙂. For ikke å snakke om når jeg fyrer opp prosjektoren. Bare å følge med så kommer det nok flere tilbud. Ville nok anbefalt minimum lydplanke med sub. Om man også vil ha litt surroundsound så er det ganske grei pris på dette sony settet: https://www.prisjakt.no/product.php?p=5791922 Men ikke forvent for mye i denne prisklassen, men burde være stor oppgradering vs TV høyttalere 1 Lenke til kommentar
torbjornhb Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden DIYDari skrev (2 minutter siden): Noen som har tips av kjøp rundt The frame 75 tommer til 20k ? Ser at de reklamerer for tidligere pris på 35k, men kostet den ikke rundt 20k-25 i fjor ( uten tilbud) ? Evt noen som vet hva som er forskjellen fra 2023 og 2024 modellen. Har ikke hatt en dyr tv før og tenker i år at jeg slår på stortromma men vil ha maks value for 20k Så hvis noen tech savy folk her kan tipse om et godt alternativ som er på tilbud nå så gjør gjerne det. Jeg har fulgt meg på tilbud på TV-er siden i sommer. Ikke sett denne så billig. Knallbra tilbud! Usikker på forskjellen på årsmodell, men hvis det er som med flere av 2024 modellene, så er det kanskje en nyere og bedre prosessor for bedre oppskalering blant annet. Lenke til kommentar
torbjornhb Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden OC-Freak skrev (1 minutt siden): Bare å følge med så kommer det nok flere tilbud. Ville nok anbefalt minimum lydplanke med sub. Om man også vil ha litt surroundsound så er det ganske grei pris på dette sony settet: https://www.prisjakt.no/product.php?p=5791922 Men ikke forvent for mye i denne prisklassen, men burde være stor oppgradering vs TV høyttalere Takk for godt tips 🙂 Har aldri hatt annet lydanlegg enn høyttalerne på TV-en. Vil lyden automatisk få gjennom anlegget? Hadde nært kjekt om det kunne kobles til prosjektoren også. Freestyle 2nd Gen. TV-en er for øvrig en Samsung 75QN85D. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden DIYDari skrev (3 minutter siden): Noen som har tips av kjøp rundt The frame 75 tommer til 20k ? Ser at de reklamerer for tidligere pris på 35k, men kostet den ikke rundt 20k-25 i fjor ( uten tilbud) ? Evt noen som vet hva som er forskjellen fra 2023 og 2024 modellen. Har ikke hatt en dyr tv før og tenker i år at jeg slår på stortromma men vil ha maks value for 20k Så hvis noen tech savy folk her kan tipse om et godt alternativ som er på tilbud nå så gjør gjerne det. Spørs hva du er på jakt etter, the frame og tcl sin nxtframe er fine på veggen, men om man vil ha best bildekvalitet er de ikke veien å gå da de har kantbelyste paneler for å være så tynne som mulig. Da vil man ha oled eller miniled/fald. Tror enda ikke de beste tilbudene på TV har kommet, men her er ett eksempel på en ok 75" miniled: https://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-smarte-hjem/tv-og-tilbehor/tv/tcl-75-mqled85-4k-mini-led-tv-2024/792828 Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden torbjornhb skrev (10 minutter siden): Takk for godt tips 🙂 Har aldri hatt annet lydanlegg enn høyttalerne på TV-en. Vil lyden automatisk få gjennom anlegget? Hadde nært kjekt om det kunne kobles til prosjektoren også. Freestyle 2nd Gen. TV-en er for øvrig en Samsung 75QN85D. SPDIF-inngang (TOSLINK), USB (4 pin USB Type A), HDMI-utgang (19-pin HDMI type A), Lydinngang (minijack stereo 3,5 mm) pluss bluetooth er tilkoblingsmulighetene. HDMI har ARC støtte. Men det er et rimelig/eldre sett så er ikke støtte for nyeste standarder som eARC og Dolby Atmos. 1 Lenke til kommentar
torbjornhb Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden OC-Freak skrev (3 minutter siden): SPDIF-inngang (TOSLINK), USB (4 pin USB Type A), HDMI-utgang (19-pin HDMI type A), Lydinngang (minijack stereo 3,5 mm) pluss bluetooth er tilkoblingsmulighetene. HDMI har ARC støtte. Men det er et rimelig/eldre sett så er ikke støtte for nyeste standarder som eARC og Dolby Atmos. Tenker den største utfordringen er at lydplanken må stå ved TV-en, mens prosjektor må stå et stykke fra selve lydplanken. Det ideelle er derfor om anlegget kan spille av lyd via Bluetooth også. Finnes egentlig det? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden torbjornhb skrev (1 minutt siden): Tenker den største utfordringen er at lydplanken må stå ved TV-en, mens prosjektor må stå et stykke fra selve lydplanken. Det ideelle er derfor om anlegget kan spille av lyd via Bluetooth også. Finnes egentlig det? Hvis du leser posten min eller spesifikasjonene så ser du at Bluetooth er støttet ja.... 1 Lenke til kommentar
torbjornhb Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden OC-Freak skrev (5 minutter siden): Hvis du leser posten min eller spesifikasjonene så ser du at Bluetooth er støttet ja.... Takk. Ser det støtter Bluetooth, men trodde det var kun kontakten mellom høyttalere bak og front. Men flott hvis den kan spille av musikk via Bluetooth 🙂 Lenke til kommentar
DIYDari Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden OC-Freak skrev (1 time siden): Spørs hva du er på jakt etter, the frame og tcl sin nxtframe er fine på veggen, men om man vil ha best bildekvalitet er de ikke veien å gå da de har kantbelyste paneler for å være så tynne som mulig. Da vil man ha oled eller miniled/fald. Tror enda ikke de beste tilbudene på TV har kommet, men her er ett eksempel på en ok 75" miniled: https://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-smarte-hjem/tv-og-tilbehor/tv/tcl-75-mqled85-4k-mini-led-tv-2024/792828 Hmm.. Ja må jo innrømme at jeg aldri kommer til å bruke tven som et slags bilde heller så mye av funksjonen vil vel kanskje falle fra. Har du noen Oled/miniled tver å anbefale som jeg kan holde utkikk etter i denne perioden? Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden DIYDari skrev (1 time siden): Noen som har tips av kjøp rundt The frame 75 tommer til 20k ? Ser at de reklamerer for tidligere pris på 35k, men kostet den ikke rundt 20k-25 i fjor ( uten tilbud) ? Evt noen som vet hva som er forskjellen fra 2023 og 2024 modellen. Har ikke hatt en dyr tv før og tenker i år at jeg slår på stortromma men vil ha maks value for 20k Så hvis noen tech savy folk her kan tipse om et godt alternativ som er på tilbud nå så gjør gjerne det. QLED til til 20k? Hvorfor vil du deg selv så vondt? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden (endret) DIYDari skrev (19 minutter siden): Hmm.. Ja må jo innrømme at jeg aldri kommer til å bruke tven som et slags bilde heller så mye av funksjonen vil vel kanskje falle fra. Har du noen Oled/miniled tver å anbefale som jeg kan holde utkikk etter i denne perioden? OLED generelt, med unntak av de billigste Philips modellene (7xx serien) om tilbudet er bra nok. TCL c855, men ser de fleste butikker har lav lagerstatus så lite sannsynlig den kommer på tilbud nå. Ellers vil de fleste jeg vurderer bli dyrere eller ikke komme på tilbud, som sony sine bravia modeller f.eks Best å sjekke om en uke når alle kjedene starter med BF tilbud. Håper power vil kjøre på med LG c4 tilbud f.eks, de har mange på lager, og da følger alle andre etter Endret 1 time siden av OC-Freak Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 55 minutter siden Del Skrevet 55 minutter siden (endret) Bet meg merke i denne: Dustin har kutta betydelig i prisen på Intel i9-12900 i dag. Eldre modell som ikke er berørt av mikrokode-feilen som ødela for 13. og 14. gen. Gir mange kjerner/tråder for pengene for de som ønsker et oppsett for virtualisering. (Riktignok uten AI-støtte som man får i nyeste gen.) Til under 2600 for prosessoren er det foreløpig ikke noe matchende AMD-tilbud. Se ikke for meg at tilgangen varer ut svart-uka. Endret 52 minutter siden av tommyb Lenke til kommentar
DIYDari Skrevet 47 minutter siden Del Skrevet 47 minutter siden ^fmj skrev (39 minutter siden): QLED til til 20k? Hvorfor vil du deg selv så vondt? QLED, OLED, MINILED ++. Alle disse måtene å si hva og hvordan bildet ser ut er til å bli gal av. Spesielt når man ikke har interessen for å finne ut hvordan det funker 😂 Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 20 minutter siden Del Skrevet 20 minutter siden Off topic: QLED navnet er garantert laget for å kunne forveksles med OLED under markedsføring. LG var jo alene om OLED i mange år på TV fronten, og samsung kom da med QLED, som tross alt bare er forbedret LED/LCD teknologi. Nå har Samsung solgt LCD fabrikker og patenter til TCL, så samsung produserer ikke LCD selv lenger, men kjøper panelene fra TCL. Det er nå TCL som utvikler LCD/QLED teknologien videre, og det ser man ved at TCL oftest kommer med de nyeste LCD panelene først, best kontrast og flest dimbare soner (miniled). Men TCL henger enda etter på oppskalering av vanlige TV sendinger osv, her har LG, Sony osv enda et forsprang, også hjulpet av at de ofte har kraftigere prosessor i sine modeller sammenlignet med TCL. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå