Zeph Skrevet fredag kl 17:13 Del Skrevet fredag kl 17:13 Rauk på ei oppvaskmaskin på Elkjøp. Dyrt, men det verka som ein god pris. Miele Oppvaskmaskin G 7657 SCVi XXL AutoDos (ObsidianSort) til 16 995,-. https://www.elkjop.no/product/hvitevarer/oppvaskmaskin/miele-oppvaskmaskin-g-7657-scvi-xxl-autodos-obsidiansort/722482 Lenke til kommentar
wampster Skrevet i går, 07:37 Del Skrevet i går, 07:37 Ser etter minne (RAM) og det er en million forskjellige ting CL 30, 36, 40, osv samt hastighet 5000, 5600, 6000 osv. Er det stor forskjell på disse og disse i ytelse f.eks selv om begge er 32GB? Lenke til kommentar
torbjornhb Skrevet i går, 07:55 Del Skrevet i går, 07:55 Zeph skrev (14 timer siden): Rauk på ei oppvaskmaskin på Elkjøp. Dyrt, men det verka som ein god pris. Miele Oppvaskmaskin G 7657 SCVi XXL AutoDos (ObsidianSort) til 16 995,-. https://www.elkjop.no/product/hvitevarer/oppvaskmaskin/miele-oppvaskmaskin-g-7657-scvi-xxl-autodos-obsidiansort/722482 Du har den sikkert i 20 år eller mer, så slik sett er det kanskje ikke så dyrt likevel🙂 Lenke til kommentar
Thor. Skrevet i går, 08:24 Del Skrevet i går, 08:24 27 minutes ago, wampster said: Ser etter minne (RAM) og det er en million forskjellige ting CL 30, 36, 40, osv samt hastighet 5000, 5600, 6000 osv. Er det stor forskjell på disse og disse i ytelse f.eks selv om begge er 32GB? Kingston er raskere totalt sett av disse to. Absolute latency = (CAS latency*2000) / Frequency Kingston: (30*2000)/6000=10 Corsair: (40*2000)/5600=14,285 Lavere er bedre. Lenke til kommentar
wampster Skrevet i går, 09:16 Del Skrevet i går, 09:16 Thor. skrev (51 minutter siden): Kingston er raskere totalt sett av disse to. Absolute latency = (CAS latency*2000) / Frequency Kingston: (30*2000)/6000=10 Corsair: (40*2000)/5600=14,285 Lavere er bedre. Aha skjønner. Sånn rent praktisk i spill, Photoshop eller 3d programvare er det noe merkbar forskjell eller et det hovedsakelig teoretisk? Lenke til kommentar
Letterboxd Skrevet i går, 15:12 Del Skrevet i går, 15:12 Er det noen butikker som har salg på PC deler? Komplett har salg på pre-built PCer, men hvis jeg vil bygge selv leter jeg etter deler på salg Lenke til kommentar
wampster Skrevet i går, 15:20 Del Skrevet i går, 15:20 Så vidt jeg har sett har komplett, proshop, netonet alle tilbud på deler Lenke til kommentar
cinax Skrevet i går, 17:22 Del Skrevet i går, 17:22 Letterboxd skrev (2 timer siden): Er det noen butikker som har salg på PC deler? Komplett har salg på pre-built PCer, men hvis jeg vil bygge selv leter jeg etter deler på salg Sjekk Elkjøp. Lenke til kommentar
Sjørøver Skrevet i går, 17:31 Del Skrevet i går, 17:31 Er det virkelig ingen gode tilbud på vanlige hdd? Skulle hatt ett par store, men finner ingen. 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet i går, 18:21 Del Skrevet i går, 18:21 Sjørøver skrev (49 minutter siden): Er det virkelig ingen gode tilbud på vanlige hdd? Skulle hatt ett par store, men finner ingen. Svært få som kjøper snurredisker. (Unntatt bedrifter) Vurderer en selv, men kun om de kommer på tilbud. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet i går, 18:48 Del Skrevet i går, 18:48 (endret) kjekt med HDD til generell lagring. Fortsatt en faktor 8-10 billigere enn SSD. Skal man ha 20+ TB så har man i praksis ikke noe annet valg enn HDD. Prisene har dessverre stått ganske stille i flere år nå. Jeg skylder delvis på at kapasitetsøkninger går tregt og at valutaen spiser opp de små framskrittene som tas. Det er ganske deprimerende for oss som var vant til HDD-utviklingen fra 20-30 år tilbake. Dobbel kapasitet for samme pris året etter var ikke uvanlig. Endret i går, 18:49 av Simen1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 21 timer siden Del Skrevet 21 timer siden (endret) 2 hours ago, Simen1 said: kjekt med HDD til generell lagring. Fortsatt en faktor 8-10 billigere enn SSD. Skal man ha 20+ TB så har man i praksis ikke noe annet valg enn HDD. Prisene har dessverre stått ganske stille i flere år nå. Jeg skylder delvis på at kapasitetsøkninger går tregt og at valutaen spiser opp de små framskrittene som tas. Det er ganske deprimerende for oss som var vant til HDD-utviklingen fra 20-30 år tilbake. Dobbel kapasitet for samme pris året etter var ikke uvanlig. Salg til bedrifter hjelper nok heller ikke. Der er ikke prisen så viktig de trenger gjerne bare 15stk 20TB disker i en skuff i tilfelle en tar kveld i servern.. Morsomt å se på serverom hvor man gjerne finner skuffevis av nye ubrukte 1TB disker fra den tiden det var tingen.. Endret 21 timer siden av Complexity Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 21 timer siden Del Skrevet 21 timer siden Jeg kjøpte en 6TB disk til lagring for ca 5 år siden, sjekket og har kun brukt 2TB av den på 5år. Blir mye mindre nedlasting enn jeg regnet med, så lenge jeg streamer film/musikk via div tjenester. Så streaming reduserer behovet for lagring svært mye. Kunne tenkt meg en større SSD til OS/spill, men tror jeg venter til jeg må bytte hele maskinen. Ingen fantastiske SSD tilbud heller. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 20 timer siden Del Skrevet 20 timer siden Jeg kjøpt ny disk 10 august med 18 TB plass og har brukt opp 12 TB. Flyttet fra andre disker, men alle begynner å bli ganske full. Har 60 TB og bruker 46 TB. Lenke til kommentar
wampster Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden Noen som har erfaring/kunnskap med pc-skjerm og vet om dette er et ok kjøp til prisen? Samsung 27" 27DG500 Ønsker er 27 tommer 1440 oppløsning 165hz + oppdatering ok/bra fargegjengivelse bra til bruk i spill (Assassins Creed/Tomb raider, PUBG/CS2, o.l.) bra til bruk til å se litt serier/youtube/filmer Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden IPS, Freesync, 180 Hz og selværklæringen "gamingskjerm" lover i hvert fall bra. Prisen var jo fin den også. Tror ikke du kan gå så veldig feil med det kjøpet. Lenke til kommentar
Letterboxd Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden wampster skrev (49 minutter siden): Noen som har erfaring/kunnskap med pc-skjerm og vet om dette er et ok kjøp til prisen? Samsung 27" 27DG500 Ønsker er 27 tommer 1440 oppløsning 165hz + oppdatering ok/bra fargegjengivelse bra til bruk i spill (Assassins Creed/Tomb raider, PUBG/CS2, o.l.) bra til bruk til å se litt serier/youtube/filmer sjekk rtings, de anmelder skjermer Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden Noen som har sett knalltilbud på robotstøvsuger? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden Er mange tilbud på forskjellige roborock modeller. Toppmodellen er allerede utsolgt hos power/elkjøp f.eks. https://www.power.no/hjem/rengjoering-og-stoevsuging/robotstoevsuger/roborock-s8-maxv-ultra-robotstoevsuger-hvit/p-3237034/?q=roborock Men de rimeligere modellene er på lager i en del butikker 1 Lenke til kommentar
DIYDari Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden Har tenkt å handle for nærmere 60-70k i år. Hvorav 60k på elkjøp og rundt 10k på komplett. Er det noen fordelskort e.l som burde brukes? Ser flere nevner DNB + osv men må vente til kampanjer++. Er det noen god workaround her? De fleste har jo løsninger som tillater at du utsetter betalinger, Santander er lettest å få bruke er min erfaring. Så feks registrere seg på et kort også nedbetale gjeld hos santander/klara eller andre aktører med kredittkortet også sparer man noen få tusen eller blir det for søkt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå