DIYDari Skrevet 2. november Del Skrevet 2. november Uansett hvor du ender på nettet, når du spør spørsmålet " er det verdt å kjøpe en dyr kjøkkenmaskin" Så får du folk som priser maskinene sine, de er ofte de dyre variantene, innimellom skinner noen historier om billig varianter som funker også. Men har noen egentlig "nok" erfaring med flere maskiner til privatbruk der ute? Er så lei av å se folk prise en maskin som koster 10.000kr opp i skyene, og når man ser den i action så ser og funker den helt likt som den til 2500kr. Den gjør samme jobben helt utmerket. Jeg er på utkikk etter ny kjøkkenmaskin, jeg føler folk ser seg blind på tester gjort at 2 amatører av noen journalister som prøvde maskinene til å lage 1 liten pizzadeig og 1 toro pose av noe slag, piske krem kan man jo gjøre for hånd, så det er ikke akkurat så stort om "testen" inneholder info om dette at en maskin klarer det med "strålende resultat" Ikke misforstå, en kjøkkenmaskin er jo utrolig kjekt å ha, og jeg skal ha en, jeg blir bare overrumplet i markedet føler jeg selv. Finnes det en god allrounder som noen her inne kan tipse om som jeg kan sjekke ut? Tips tas i mot med stor takk. Lenke til kommentar
onkel_jon Skrevet 3. november Del Skrevet 3. november Har ikke testa billig men mange av de dyre betaler man rett og slett for design og merke, det viktigste er hvor kraftig motoren er, selvsagt skal man bare lage brød og pizza deig da trenger du ikke all verden men finnes deiger som krever mer kraft. Også kommer jo Ann på hvor mye du ønsker den skal gjøre, f.eks Kenwood som jeg eier har masse utstyr til å gjøre forskjellige ting som f.eks blender, lage kjøttdeig, food processor. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 3. november Del Skrevet 3. november Det er vel mer byggekvalitet og deletilgang du betaler for, skal du bake mye og store deiger vil jeg tro det lønner seg å velge fra øverste hylle. Ankarsrum om du liker designet, lurer på om disse er like solide som de gamle. I den andre leiren er det kjedelige forslaget Kenwood. Til min Kenwood som i alle fall er 50 år får jeg tak i deler og oppgraderingskit. Vil du ha en maskin du blir glad i, som skaper minner, en maskin som du kan gi videre til dine barn? Kjøp en billig maskin og se om du blir fornøyd, blir sikkert en del tilbud fremover nå. KENWOOD KJØKKENMASKIN KVL65.001 Lenke til kommentar
Iki Skrevet 3. november Del Skrevet 3. november Dyrere maskin betyr vanligvis kraftigere motor, bedre feste av bollen slik at dette ikke begynner å riste, design og tilbehør. For eksempel er det mange billigere modeller som gjør det dårlig i leddet hvor du vipper opp maskinen for å ta ut bollen, dette finner du for eksempel ikke på de dyrere KitchenAid maskinene hvor bollen løftes opp. Noen dyrere maskiner har jo nå innebygget varmeelement eller vekt. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 3. november Del Skrevet 3. november Jeg kjøpt en maskin til 2k for å piske krem. Lenge siden nå, men tror den var på tilbud, halv pris. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå